چهارشنبه در بهشت!

لیگ قهرمانان اروپا و هیجان همیشگی‌اش دوباره تمام دنیا را تسخیر خواهد کرد. یک رقابت تماشایی که امشب دومین شب از دور گروهی‌اش را سپری می‌کند. برخورد جذاب ناپولی و لیورپول، شروع بازی‌های گروه مرگ و البته حضور ستاره‌های ایرانی نبردهای امشب را فوق‌العاده تماشایی خواهد کرد. فینال سال ۲۰۱۰ لیگ قهرمانان نیز در نبردهای امشب تکرار خواهد شد. این یک چهارشنبه تماشایی برای فوتبال اروپا خواهد بود. یک شب دیدنی با نبردهایی که نمی‌شود از ‌آنها چشم برداشت.

 آریا   طاری

 

ملاقات با چهره آشنا

لیورپول و ناپولی امشب در حالی با هم روبه‌رو می‌شوند که در پنج سال گذشته سه بار در گروه‌های مشترک لیگ قهرمانان قرار داشته‌اند و به شناخت بسیار خوبی از هم رسیده‌اند. ناپولی امشب میزبان لیورپول است. تیم ایتالیایی در هر دو دیدار خانگی قبلی‌اش با قرمزها، زمین را به عنوان تیم برنده ترک کرده است. آنها در خانه تیم بسیار قدرتمندی هستند. تیمی که در پنج بازی از 6 تقابل خانگی اخیر با تیم‌های انگلیسی در لیگ قهرمانان برنده بوده است. تیم کلوپ که شروع بسیار پرنوسانی در این فصل داشته، بعد از توقف روبه‌روی اورتون در دربی مرسی‌‎ساید حالا برای این رقابت جذاب آماده می‌شود. لیورپول فصل گذشته تبدیل به اولین تیم انگلیسی تاریخ شد که هر 6 مسابقه‌اش در دور گروهی لیگ قهرمانان را با برد پشت سر می‌گذارد. آنها در این فصل به دنبال تکرار این موفقیت هستند. نبرد دیگر این گروه در هلند بین آژاکس و رنجرز برگزار می‌شود. هر چهار تقابل قبلی این دو تیم به سود آژاکس به پایان رسیده است. این بدترین آمار رنجرز روبه‌روی همه رقبای اروپایی به شمار می‌رود. در بین تیم‌هایی که حداقل 50 بازی در لیگ قهرمانان انجام داده‌اند، رنجرز کم‌ترین درصد پیروزی را دارد. آنها این فصل در گروه دشواری قرار دارند و بعید است که بتوانند این آمار را بهتر کنند.

هم بایرن و هم اینتر قبل از شروع لیگ قهرمانان، هفته بدی را پشت سر گذاشته‌اند. بایرن با یک نمایش بد در بوندس‌لیگا روبه‌روی یونیون برلین متوقف شد و اینتر در دربی دلامادونینا مقابل میلان شکست خورد

رونمایی از مرگ!

هم بایرن و هم اینتر قبل از شروع لیگ قهرمانان، هفته بدی را پشت سر گذاشته‌اند. بایرن با یک نمایش بد در بوندس‌لیگا روبه‌روی یونیون برلین متوقف شد و اینتر در دربی دلامادونینا مقابل میلان شکست خورد. هر دو تیم حالا از صدر جدول لیگ‌شان دور شده‌اند و این نشانه خوبی برای ناگلزمان و اینزاگی نیست. در هفت برخورد قبلی این دو باشگاه، هر کدام سه برد به دست آورده‌اند. برای اینتری‌ها، این نبرد یادآور فینال سال 2010 لیگ قهرمانان است. جایی که با گل‌های دیگو میلیتو بایرن را شکست دادند تا سه‌گانه ژوزه مورینیو کامل شود. 10 بازی اخیر اینتر روبه‌روی تیم‌های آلمانی در اروپا 39 گل داشته و انتظار می‌رود که جدال امشب نیز جدال پرگلی شود. بایرن اما در 10 مسابقه اخیر روبه‌روی تیم‌های ایتالیایی بازنده نبوده است. جالب اینکه اینتر در 6 تجربه اخیر حضور در لیگ قهرمانان فقط یک بار فصل را با برد شروع کرده است. دیگر بازی این گروه، بین بارسلونای متوقف‌نشدنی ژاوی و ویکتوریاپلژن برگزار می‌شود. بارسا بعد از آتش‌بازی مقابل سویا، خودش را برای این مسابقه آماده می‌کند. این اولین تجربه اروپایی لواندوفسکی از زمان پیوستن به بارسا خواهد بود.

هیجان در گروه معمولی‌ها

بازی امشب در استادیوم تاتنهام، اولین برخورد تاریخ دو باشگاه اسپرز و مارسی خواهد بود. تاتنهام در چهار بازی از پنج نبرد خانگی اخیر با تیم‌های فرانسوی برنده بوده است. مارسی اصلا خاطره خوشی از تیم‌های انگلیسی ندارد و در 13 برخورد اخیر با این تیم‌ها فقط یک بار برنده بوده است. آنها روبه‌روی نمایندگان هیچ کشوری به این اندازه شکست نخورده‌اند. تاتنهام که بعد از دو فصل غیبت، دوباره به اروپا برمی‌گردد و هواداران این تیم هیجان زیادی برای رونمایی دوباره از اسپرز دارند. دیگر دیدار این گروه نیز درست مثل همین مسابقه، برخورد تیم‌هایی است که هرگز با هم مسابقه نداده‌اند. آینتراخت به عنوان قهرمان فصل گذشته لیگ اروپا امشب میزبان اسپورتینگ لیسبون خواهد بود. اسپورتینگ در 13 بازی از 14 بازی اخیر در زمین تیم‌های آلمانی بازنده بوده است. آینتراخت تنها تیم این فصل لیگ قهرمانان است که برای اولین بار به این جام وارد می‌شود. آنها یکی از پنج تیم آلمانی این فصل لیگ قهرمانان هستند.

گلادیاتورهای تولید ایران!

ستاره‌های ایرانی نیز امشب کارشان را در لیگ قهرمانان اروپا شروع می‌کنند. پورتو در اسپانیا روبه‌روی اتلتی قرار خواهد گرفت. یک بازی سخت و بزرگ که البته فصل گذشته نیز اتفاق افتاده بود. این سیزدهمین فضل حضور اتلتی در لیگ قهرمانان است و آنها را از این حیث به سومین باشگاه برتر فوتبال اسپانیا تبدیل خواهد کرد. تیم کنسیاسئو فصل گذشته در همین مرحله از رقابت‌ها کنار رفت اما این بار آنها با انگیزه بیشتری به این جام وارد خواهند شد. دیگر مسابقه این گروه در بلژیک بین بروژ و لورکوزن انجام می‌شود. تیم بحران‌زده آلمانی به عنوان قعرنشین بوندس‌لیگا، باید شروع متفاوتی در لیگ قهرمانان داشته باشد. شکست در این مسابقه شاید یک تغییر بزرگ را روی نیمکت این باشگاه رقم بزند.