هفته دوم، شب دوم

امشب در لیگ قهرمانان اروپا به جای هشت مسابقه، ۹ بازی برگزار خواهد شد. چراکه یکی از دیدارهای شب گذشته به دلیل مراسم خاکسپاری ملکه، یک روز به تعویق افتاده است. با برگزاری این دیدارها، دومین هفته از رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان نیز تکمیل خواهد شد. تورنمنتی که مثل همیشه با جذابیت زیاد و البته چند نتیجه غافلگیرکننده شروع شد. تلاش برای صعود از گروه، رفته رفته شکل جدی‌تری به خودش می‌گیرد. در مسابقه‌های امشب نیز تیم‌ها تلاش می‌کنند تا لحظاتی تماشایی برای هواداران‌شان بسازند و به وداع زودهنگام با لیگ قهرمانان نزدیک نشوند.

آریا   طاری

 

تماما آبی!

برگزاری مراسم ترحیم ملکه انگلیس در کاخ بالمورال، این مسابقه را یک روز به تعویق انداخته است. جدال ناپولی و رنجرز، اولین برخورد رسمی دو باشگاه در اروپا به شمار می‌رود. نبردی بین صدرنشین ایتالیا که این روزها با هدایت اسپالتی به شدت آماده نشان می‌دهد با رنجرزی که در دو بازی قبلی‌اش روبه‌روی آژاکس و سلتیک، دو شکست دردناک چهار بر صفر را تحمل کرده و در بحران به سر می‌برد. رنجرز خاطره خوبی از رقبای ایتالیایی در اروپا دارد. سال 2008 آنها با  شکست دادن فیورنتینا در نیمه‌نهایی جام یوفا، به فینال این جام راه پیدا کردند. ناپولی اما در تنها تقابل اروپایی‌اش روبه‌روی یک تیم اسکاتلندی، به دست هیبرنیان حذف شده است. ناپولی از ماه سپتامبر سال 2016، دیگر نتوانسته دو بازی پیاپی در لیگ قهرمانان را ببرد. بعد از برد خیره‌کننده چهار-یک مقابل لیورپول در اولین هفته از این رقابت‌ها، آنها امشب به دنبال انجام چنین کاری خواهند بود.

صادق و پسران شگفتی‌ساز

دیناموزاگرب، بزرگ‌ترین شگفتی هفته اول لیگ قهرمانان را خلق کرد. تیمی که چلسی را شکست داد تا این بازی عملا به آخرین تجربه نشستن توماس توخل روی نیمکت این باشگاه تبدیل شود. نمایش صادق محرمی در این مسابقه نیز خیره‌کننده بود. صادق و تیمش امشب در سن سیرو به مصاف میلان می‌روند. در هر چهار مسابقه گذشته دو تیم، میلانی‌ها برنده بوده‌اند. دنیامو نیز در مرحله گروهی لیگ قهرمانان همیشه به تیم‌های ایتالیایی باخته است. نکته عجیب در مورد میلان، ناکامی در برد خانگی در 6 تجربه اخیر لیگ قهرمانان است. این طولانی‌ترین زمان انتظار آنها برای بردن در سن سیرو در لیگ قهرمانان به شمار می‌رود. مسابقه دیگر این گروه بین چلسی و سارلزبورگ برگزار می‌شود و اولین تجربه نشستن گراهام پاتر روی نیمکت باشگاه لندنی را رقم می‌زند. چلسی تا امروز هرگز در دو بازی ابتدایی‌اش در لیگ قهرمانان دو شکست را تجربه نکرده است.

تیم صددرصدی!

مصدومیت کریم بنزما، اتفاق بد هفته اول برای رئال مادرید بود اما آنها بدون کریم هم روبه‌روی سلتیک برنده شدند و هم در لالیگا رکورد صددرصدی‌شان را حفظ کردند. مدافع عنوان قهرمانی امشب روبه‌روی لایپزیش قرار می‌گیرد. این تیم چهاردهمین رقیب آلمانی رئال در تاریخ لیگ قهرمانان محسوب می‌شود. آخرین تیم آلمانی که برای اولین بار مقابل رئال قرار گرفت، وولفسبورگ بود که موفق شد مادریدی‌ها را شکست بدهد. لایپزیش در سه تقابل با تیم‌های اسپانیایی در اروپا هیچ شکستی را تجربه نکرده است. با این حال رئال هم در 11 بازی اخیرش با تیم‌های آلمانی در لیگ قهرمانان بازنده نبوده است. این بازی برای کارلتو اهمیت زیادی دارد. چراکه می‌تواند به صدمین برد او در تاریخ لیگ قهرمانان تبدیل شود. در این صورت کارلتو و فرگوسن تنها مربیان تاریخ این جام با بردهای سه رقمی خواهند بود. شاختار و سلتیک نیز دیگر مسابقه این گروه را برگزار می‌کنند. شاختار یکی از جوان‌ترین تیم‌های این فصل لیگ قهرمانان است. تیمی که در ترکیب اصلی‌اش برای بازی قبلی، 6 بازیکن زیر 23 سال داشت و موفق شد در آن جدال به برتری

دست پیدا کند.

قاتلی که می‌شناسند!

اولین برخورد هالند با تیم سابقش، خارج از دیوار زرد و در منچستر اتفاق می‌افتد. برنده‌های روز اول و صعودکننده‌های احتمالی این گروه، امشب نبرد جذابی را برگزار می‌کنند. سیتی در هر دو تقابل اروپایی قبلی‌اش با دورتموند برنده بود و حالا سلاح بزرگ فصل گذشته این تیم را هم در ترکیب اصلی دارد. از سال 2013 به بعد، دورتموند هرگز در زمین یک تیم انگلیسی برنده نشده و انجام این کار، ماموریت بسیار سنگینی برای این تیم خواهد بود. سیتی در 9 بازی خانگی اخیر با آلمانی‌ها، 9 برد به دست آورده و 30 گل زده تا بی‌رحمی‌اش را نشان داده باشد! سویا و کپنهاگن، مسابقه دیگر این گروه را برگزار می‌کنند. تیم لوپتگی بعد از یک شروع فاجعه‌بار، بالاخره اولین بردش در لالیگا را به دست آورده و امیدوار است این روند را در لیگ قهرمانان ادامه بدهد.

مسابقه‌ای برای آنخل

ستاره تازه‌وارد یووه آنخل دی ماریا امشب روبه‌روی اولین تیمی قرار می‌گیرد که او را به فوتبال اروپا معرفی کرد. یووه بعد از شکست برابر پاریس و تساوی خانگی در دربی تورین، بیشتر از هر زمان دیگری به برد در نبرد امشب نیاز دارد. یووه در 6 تقابل اروپایی با بنفیکا، فقط یک بار برنده بوده و آمار خوبی روبه‌روی این تیم نداشته است. بنفیکا البته در 10 بازی از 12 برخورد در زمین تیم‌های ایتالیایی بازنده بوده و این مساله برای آنها نگران‌کننده است.