آریا رهنورد

لیگ برتر آرام آرام به روزهای حساس و سرنوشت‌ساز پایانی نزدیک می‌شود. چهارمین هفته از نیم‌فصل دوم لیگ به سرعت از راه رسیده و حالا تیم‌ها در حال ایجاد تمایز در جدول هستند. تیم صدرنشین لیگ برتر امروز در حساس‌ترین مسابقه هفته در زمین فولاد خوزستان به میدان می‌رود. آخرین بازی فولاد در این ورزشگاه به ماجرایی تبدیل شد که پرونده‌اش هنوز در کمیته انضباطی باز است. برخورد جذاب مهدی رحمتی و ربیعی در کنار رویارویی تیم حمید مطهری با رشید مظاهری و کلین‌شیت‌هایش، از داستان‌های تماشایی این هفته لیگ برتر به شمار می‌روند.

اولین مسابقه این هفته لیگ برتر، در اراک بین آلومینیوم و مس رفسنجان برگزار می‌شود. هر دو تیم در شرایطی به این نبرد می‌رسند که هفته گذشته را با تساوی بدون گل سپری کرده‌اند. مس برابر ذوب به این نتیجه رسید و آلومینیوم نیز توانست در یک نبرد جنجالی، پرسپولیس را در استادیوم آزادی متوقف کند. اوضاع برای هر دو تیم در پنج هفته گذشته لیگ برتر، تقریبا یکسان بوده است. هم تیم ربیعی و هم تیم رحمتی در این پنج هفته به دو پیروزی و سه تساوی رسیده‌اند و در فرم خوبی هستند.

نکته جالب در مورد این دو تیم، کم‌گل بودن دیدارهای گذشته آنها است. در پنج برخورد لیگ برتری مس و آلومینیوم اراک، تنها دو گل رد و بدل شده است! با توجه به تبحر دو تیم در دفاع و کلین‌شیت، بعید نیست که این یک مسابقه کم‌گل دیگر بین این دو باشگاه باشد. تلخ‌ترین اتفاق برای نارنجی‌ها، ادامه غیبت لوسیانو پریرا در ترکیب این تیم است. بازیکنی که تاثیر مصدومیتش در ترکیب مس کاملا احساس می‌شود.

تیم حمید مطهری نیز بعد از دو شکست متوالی مقابل سپاهان و ملوان و ناکامی در به ثمر رساندن گل در دو هفته پیاپی، حالا میزبان پیکان خواهد بود. نساجی در پنج هفته اخیر فقط برنده یک بازی شده و باید فرم بهتری برای خودش در لیگ برتر بسازد. پیکان اما از دو بازی قبلی‌اش در لیگ چهار امتیاز گرفته و به لحاظ روحی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. حضور رشید مظاهری درون دروازه پیکان و دو کلین‌شیت متوالی از این گلر، شرایط خوبی برای تیم مجتبی حسینی ساخته است. این بازی به خصوص برای نساجی، بسیار کلیدی به نظر می‌رسد. چراکه آنها می‌خواهند به هر قیمتی، شرایط را تغییر بدهند و روزهای بهتری را در لیگ برتر برای خودشان به وجود بیاورند.

حساس‌ترین و تماشایی‌ترین بازی این هفته اما، نبرد فولاد و سپاهان در اهواز است. دیدار رفت دو تیم ماجراهای زیادی داشت و سرانجام این تیم نکونام بود که یک برد فراموش‌نشدنی را روبه‌روی سپاهان جشن گرفت. بردی که البته به خصوص بعد از ورود یک جیمی جامپ به زمین، حواشی زیادی به همراه داشت. انتظار می‌رود برخلاف دیدار قبلی با پرسپولیس، این بار دیگر تماشاگران به فولاد آره‌نا راه داده شوند و روی سکوها حضور پیدا کنند. سپاهان مورایس، نیم‌فصل دوم لیگ برتر را فوق‌العاده آغاز کرده است.

این تیم در شروع نیم‌فصل دوم استقلال را شکست داد و در دو هفته بعدی نیز نساجی و گل گهر را به همین سرنوشت دچار کرد. نمایش آنها روبه‌روی گل گهر به خصوص بعد از 10 نفره شدن استثنایی به نظر می‌رسید. زدن چهار گل به تیم امیر قلعه‌نویی کار ساده‌ای نیست و این همان نبردی بود که سپاهان را به صدر جدول لیگ برتر برگرداند. طلایی‌ها با پنج برد متوالی در لیگ، حالا در جدول بالاتر از پرسپولیس دیده می‌شوند و این دستاوردی است که می‌تواند آنها را در مسیر قهرمانی لیگ برتر قرار بدهد. برخورد این هفته آنها با فولاد اما یک برخورد انتقامی خواهد بود. سپاهان در شرایطی به این مسابقه قدم می‌گذارد که دو نفر از بهترین و آماده‌ترین مهره‌های این فصل را در اختیار ندارد.

امید نورافکن که به تازگی قراردادش را به مدت سه فصل با این باشگاه تمدید کرده، هفته گذشته با کارت قرمز مستقیم روبه‌رو شد و رامین رضاییان نیز چهارمین اخطارش را دریافت کرد تا بعد از مدت‌ها از ترکیب اصلی سپاهان کنار برود. پیدا کردن جانشین برای این دو ستاره گلزن، اصلا کار ساده‌ای به نظر نمی‌رسد. امید اصلی مورایس برای پیروزی در فولاد آره‌نا، شهریار مغانلو خواهد بود. مهاجمی که این روزها بسیار آماده و سرحال نشان می‌دهد. در نقطه مقابل، فولاد بعد از برد جنجالی برابر پرسپولیس، در آخرین ثانیه‌های مسابقه با تراکتور شکست خورد و ریتم خوبش را دوباره از دست داد.

فولاد برای نتیجه گرفتن در این بازی به درخشش خریدهای تازه‌اش امیدوار است. روبرتو تورس که در اولین بازی در فولاد آره‌نا برای تیمش گل سه امتیازی زده بود، امید زیادی دارد تا ستاره این نبرد نیز لقب بگیرد. این یک بازی بسیار سخت و نزدیک بین نکو و مورایس به شمار می‌رود. جنگی که هر دو طرف آن انگیزه‌های بسیار زیادی برای برنده شدنش دارند.