پنجمین روز از جام جهانی قطر، بسیار جذاب دنبال خواهد شد. جایی که بزرگان فوتبال در این جام وارد میدان می‌شوند. در ادامه نگاهی داریم به چهار بازی که امروز برگزار خواهند شد.

 

سوئیس-کامرون (13:30)

اولین بازی امروز، بین دو مربی جذاب شکل خواهد گرفت. دو بازیکن که در همین تیم‌های ملی درخشیده‌اند. مورات یاکین در خط دفاعی سوئیس و ریگوبرت سانگ در خط حمله کامرون سال‌های زیادی به میدان رفته‌اند. این اولین تقابل تاریخ دو کشور محسوب می‌شود. این پنجمین جام جهانی متوالی و دوازدهمین تورنمنت سوئیس به شمار می‌رود. این تیم در هر پنج تجربه اخیرش در جام جهانی بازی اول را بدون شکست پشت سر گذاشته است. تنها سه کشور اروپایی در چهار تورنمنت اخیر همیشه از دور گروهی صعود کرده‌اند و سوئیس یکی از این تیم‌ها به شمار می‌رود. کامرون بعد از یک دوره غیبت به جام جهانی برگشته است. تیمی که بعد از جام جهانی 90 ایتالیا، دیگر هرگز نتوانسته از گروهش در این تورنمنت صعود کند.

 

اروگوئه-کره جنوبی (16:30)

اروگوئه و کره جنوبی برای سومین بار در جام جهانی به میدان می‌روند و هر دو بازی قبلی با برد اروگوئه به پایان رسیده است. اروگوئه در 6 تقابل از هشت بازی اخیرش در جام جهانی برنده بوده است. این تیم در جام جهانی قبلی چهار برد به دست آورد که با رکوردش در جام جهانی 1930 برابری می‌کند. این تیم اما در هفت شروع اخیرش در جام جهانی فقط یک بار برنده از زمین مسابقه خارج شده است. آماری که این تیم را نگران نبرد حساس با کره جنوبی خواهد کرد. یک شروع بد می‌تواند این تیم پرستاره را وارد یک بحران پیچیده کند. تیمی که هم میانگین سنی بالایی دارد و هم در عین حال نفرات تازه‌واردی در ترکیبش دیده می‌‌شوند.

 

پرتغال-غنا (19:30)

جام جهانی برای لئو مسی، اصلا خوب شروع نشد و حالا نوبت رونالدو است که در این تورنمنت به میدان برود. کریس و تیمش امروز روبه‌روی تیم مرموز غنا به میدان می‌روند. تیمی که به سختی راهی جام جهانی شده و حالا کار دشواری در قطر خواهد داشت. این جام برای کریس اهمیت زیادی دارد. او به تازگی از تیمش جدا شده و بعد از ترک رسمی یونایتد، به هیچ چیز به اندازه درخشیدن در جام جهانی فکر نمی‌کند. کریس کوهی از انگیزه است که رقابت‌های این دوره جام جهانی را در اوج اعتماد به نفس کلید بزند.

 

برزیل-صربستان (22:30)

پرافتخارترین تیم تاریخ جام جهانی امروز رسما این مسابقه‌ها را شروع خواهد کرد. تیمی که امیدوار است بعد از 20 سال دوباره روی سکوی اول دنیا قرار بگیرد. برزیل تیمی پرستاره و درخشان است. تیمی که همیشه می‌تواند با ستاره‌های پرشمارش در خط حمله چشم‌ها را خیره کند. برزیل با این کیفیت، جام را با امیدواری زیادی شروع خواهد کرد. خیلی‌ها باور دارند که این آخرین شانس تیته برای بردن جام قهرمانی با برزیل است. اگر او بتواند تیم را قهرمان کند، در مسیر جاودانگی قدم برمی‌دارد. در غیر این صورت شاید برکناری او اصلا دور از ذهن نباشد. این سومین جام جهانی صربستان، بعد از انتخاب این نام برای کشور بدون هیچ پیشوند و پسوندی است. آنها امیدوارند با مثلث رویایی خط حمله در این تورنمنت نتیجه بگیرند.