رکورد سهراب نشکست

در ششمین روز از چهل و هشتمین دوره مسابقات قهرمانی 2019 مردان بزرگسال آسیا، سیدایوب موسوی نماینده وزنه‌برداری کشورمان در گروه A دسته 96 کیلوگرم به مصاف وزنه‌برداران صاحبنامی همچون تیان تائو، فارس الباخ و ایلیا ایلین رفت و به مدال نقره دست یافت. موسوی در حرکت یکضرب 166 کیلوگرم، حرکت دو ضرب 207 کیلوگرم و مجموع 373 کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد تا یک مدال برنز و دو مدال نقره دوضرب و مجموع را از آن خود کند. موسوی در اولین حرکت خود موفق به مهار وزنه 166 کیلوگرمی شد. در دومین مرتبه وزنه 171 کیلویی را بالای سر برد ولی داوران به وی خطا دادند. وی در سومین حرکت نیز موفق به مهار وزنه 171 کیلوگرم نشد تا با ثبت رکود 166 کیلوگرم مدال برنز را بگیرد. تیان تائو از چین با مهار وزنه 181 کیلوگرم طلا گرفت و فارس الباخ از قطر با ثبت وزنه 174 کیلوگرم نشان نقره را به خود اختصاص داد. موسوی وزنه‌های 205 و 207 کیلوگرم را مهار کرد تا مدال برنزش را مسجل کند. او در حرکت سوم نتوانست وزنه 225 کیلوگرم را مهار کند تا با مجموع 373 کیلوگرم به دو مدال نقره دوضرب و مجموع دست یابد. فارس الباخ وزنه‌بردار سرشناس و عنوان‌دار قطری که در حرکت یکضرب با ثبت رکورد 174 کیلوگرم به مدال نقره دست یافته بود در حرکت دوضرب سه بار پیاپی وزنه های 220، 221 و 222 را انداخت تا از دور مسابقه خارج شود. ایلیا ایلین قزاق هم که بعد از مدت‌ها در مسابقات رسمی وزنه می‌زد آنچنان موفقیت چشمگیری نداشت و در حرکت یکضرب 160 کیلوگرم، در حرکت دوضرب 185 کیلوگرم و مجموع 345 کیلوگرم در جایگاه پنجم ایستاد. تیان تائو، قهرمان جهان و المپیک، سعی داشت رکورد جهان که در اختیار سهراب مرادی است را به میزان یک کیلوگرم جابه‌جا کند، ولی موفق به مهار وزنه 231 کیلوگرم نشد.

    

خبری از فینال نشد

چهارمین روز از رقابت‌های تیراندازی جام جهانی چین، در رشته تفنگ بادی آقایان در حالی پیگیری شد که سه ملی‌پوش کشورمان، حسین باقری، پوریا نوروزیان و امیرمحمد نکونام با کسب 626.3، 622 و 621 امتیاز به ترتیب در جایگاه‌های بیستم، پنجاه و نهم و شصت و سوم جهان به کار خود پایان دادند و از راهیابی به فینال بازماندند. دراین بخش نمایندگان کشورهای روسیه دو ورزشکار، مجارستان، هند، کره جنوبی، ترکیه، چین‌تایپه و چین راهی فینال شدند. مسابقات تیراندازی جام جهانی و کسب سهمیه المپیک با حضور 588 ورزشکار از 67 کشور جهان از سه تا 9 اردیبهشت‌ماه در شهر پکن چین در حال برگزاری است. در این رقابت‌ها نجمه خدمتی با کسب سهمیه المپیک، اولین ورزشکار کشورمان نام گرفت که حضورش در این مسابقات را مسجل کرد.

    

همگروه‌های هندبال در انتخابی المپیک

مسابقات هندبال انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو از ۲۵ مهرماه تا پنج آبان‌ماه (۱۷ تا ۲۷ اکتبر ۲۰۱۹) به میزبانی دوحه قطر با حضور هشت تیم انجام می‌شود. مراسم قرعه‌کشی این مسابقات در دوحه انجام شد و تیم ایران در گروه B با بحرین، کره جنوبی و کویت همگروه شد. در دیگر گروه نیز تیم‌های قطر، عربستان، هند و هنگ‌کنگ با هم همگروه هستند.

    

هدف کمانداران در جهانی

زهرا نعمتی ملی‌پوش ریکرو کشورمان در خصوص اردوی آمادگی تیم ملی در گوانگجوی چین، عنوان کرد: «تا الان اردوی خوبی در گوانگجو برگزار شده من و تمام کمانداران به اوج آمادگی نزدیک می‌شویم.» وی گفت: «امیدوارم در مسابقات جهانی در شانگهای بهترین عملکرد را داشته باشیم.» نعمتی در پایان تصریح کرد: «مسابقات شانگهای برای مسابقات مهم‌تر مانند هلند که در آن کسب سهمیه را پیش رو داریم یک اردوی تدارکاتی محسوب می‌شود و امیدوارم نتیجه خوبی کسب کنیم.» زهرا نعمتی در دوره قبل المپیک در ریودوژانیرو تنها نماینده تیروکمان ایران بود و تک سهمیه این رشته را کسب کرده بود.