آریا رهنورد

کریستیانو رونالدو و پیرس مورگان، ترکیبی نیستند که بشود به سادگی از کنارشان عبور کرد. تمام مصاحبه‌های قبلی کریس با مجری موردعلاقه‌اش جنجالی شده و این بار نیز او صحبت‌های عجیبی را علیه باشگاه یونایتد و سرمربی این تیم به زبان آورده است. با این صحبت‌ها به نظر می‌رسد باید دوران حضور کریس در این تیم را تمام‌شده بدانیم. او بعد از جام جهانی باید به سراغ انتخاب تیم بعدی‌اش برود و مقصد دیگری را برای خودش انتخاب کند. این پایان تلخی برای او و شیاطین سرخ خواهد بود.

کریستیانو رونالدو سرانجام تیر خلاص را به رابطه‌اش با باشگاه یونایتد زد. او اخیرا در یک مصاحبه بسیار تند، صحبت‌های عجیبی را علیه این باشگاه به زبان آورده است. کریستیانو به شدت از منچستر انتقاد کرده و سیاست‌های باشگاه را زیر سوال برده است. او باور دارد که یونایتد بعد از دوران حضور سر الکس فرگوسن روی نیمکت باشگاه، فلسفه‌اش را از دست داده و تبدیل به باشگاهی شده که روحیه پیروزی ندارد و تنها برای ارضای حس نوستالژیک خرید انجام می‌دهد. او صحبت جالب و عجیبی علیه سرمربی سابق باشگاه نیز مطرح کرده است. کریس مدعی شده که امضای قرارداد با یک مدیر ورزشی به عنوان سرمربی، یک اشتباه بزرگ از سوی منچستریونایتد بوده و هیچ باشگاه دیگری این کار را انجام نمی‌دهد. رونالدو تاکید کرده که رانگنیک حتی یک مربی نبوده و در اصل تنها مدیر ورزشی بوده است! این در حالی است که او سابقه سرمربیگری چند تیم مطرح در دنیای فوتبال را نیز داشته است. کریس انتقادها را همین‌جا رها نکرده و به سراغ سرمربی جدید تیم هم رفته است. او از خیانت تن هاگ به خودش صحبت کرده و مدعی شده که این سرمربی به او احترام نگذاشته و دلیلی هم وجود ندارد که او به سرمربی‌اش احترام بگذارد! او شروعی برای یک جنگ تمام‌عیار است. شاید هم پایانی برای ماجرای کریس و سرمربی هلندی باشگاه. دو چهره‌ای که تا امروز هرگز در اولدترافورد با هم کنار نیامدند.

مصاحبه کریس تا اینجا اصلا به سود او نبوده و موجب بالا رفتن انتقادها از این چهره شده است. بسیاری از کارشناس‌های فوتبال و چهره‌های مطرح به انتقاد از رونالدو پرداخته‌اند و رفتار او را سزاوار نقد دانسته‌اند. کریس از ابتدای این فصل قدم‌های عجیبی در یونایتد برداشته است. او در تابستان به دنبال ترک باشگاه بود و تقریبا هر کاری هم کرد که از تیم برود اما در نهایت نتوانست یک مشتری خوب برای خودش دست و پا کند. رونالدو در ادامه این مسیر در یکی از دیدارهای پیش‌فصل یونایتد قبل از پایان بازی ورزشگاه را ترک کرد و سرمربی تیم را در شوک فرو برد. کریس که در این فصل نمایش‌های خوبی هم برای باشگاه نداشته، با عدم موافقت با ورود به زمین روبه‌روی تاتنهام، حاشیه بزرگ‌تری ساخت. در حقیقت به نظر می‌رسد رونالدو هر کاری می‌کند تا به هر قیمتی از یونایتد برود و حالا با این مصاحبه نیز به دنبال رسیدن به همین هدف است. او کاری کرده که ماندنش در باشگاه عملا غیرممکن باشد. دیگر واضح است که این بازیکن و اریک تن هاگ نمی‌توانند با هم کنار بیایند. جالب اینکه خیلی از یونایتدی‌‌ها معتقدند که صحبت‌های کریس دقیقا به خود او نیز مربوط می‌شود. چراکه خود این بازیکن نیز در شرایط نه‌چندان خوب و تنها به خاطر نوستالژی‌های گذشته خریداری شد. شاید بهتر بود رونالدو هرگز به خانه برنمی‌گشت. او همیشه در اولدترافورد محبوب بود. او حتی وقتی با لباس رئال به یونایتد گل می‌زد، همچنان مورد ستایش قرار می‌گرفت. با این وجود این بازگشت همه چیز را از بیخ و بن خراب کرد. او حالا دیگر یک اسطوره همیشگی برای منچستری‌ها نیست. رفتارهای این فصل این بازیکن مثل سایه‌ای روی خاطرات گذشته‌اش افتاده و همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است.

کریس فعلا خودش را برای جام جهانی آماده می‌کند و باید همه تمرکزش را روی این جام بگذارد. با این وجود بدون شک عملکرد او در این جام تحت تاثیر این حواشی قرار خواهد گرفت. رونالدو باید با همه وجود آماده درخشش در این جام باشد. چراکه این تنها راه او برای رفتن به یک باشگاه بزرگ پس از ترک یونایتد است. در غیر این صورت او باید خودش را برای رفتن به تیم‌های معمولی‌تر آماده کند. او کوهی از انگیزه است و برای درخشیدن در قطر دست به هر کاری خواهد زد. این جام برای کریس از هر تورنمنت و هر رقابت دیگری در دنیای فوتبال مهم‌تر به نظر می‌رسد. او می‌خواهد به همه افرادی که این اواخر در موردش تردید داشتند، نشان بدهد که قادر به انجام چه کارهای بزرگی است و هنوز هم یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال به شمار می‌رود. خشونت رونالدو، شاید آتشی درون دهان یک اژدهای بزرگ در قطر باشد و رقبای پرتغال را بسوزاند!