۱۰ هفته بعد از شروع لیگ برتر بیست و دوم، حالا همه تیم‌ها حداقل یک بار در این فصل شکست خورده‌اند. بعد از ذوب و مس، این فولاد بود که تجربه شکست در هیچ نبردی را نداشت. این تیم هم اما روبه‌روی نساجی بازنده شد تا عنوان تنها تیم بی‌شکست لیگ را از دست بدهد. حالا برخلاف فصل گذشته، خط تیره مربوط به شکست‌ها خیلی زود از جلوی اسم همه تیم‌های لیگ برتری پاک شده است. بد نیست به همین بهانه، زمان پاک شدن این خط تیره در چند فصل گذشته را با هم مرور کنیم.

آریا   رهنورد

 

لیگ برتر بیست و یکم؛ 30 هفته

فصل گذشته در لیگ برتر یک آمار جالب توجه خلق شد و یکی از خط تیره‌های جدول لیگ تا پایان فصل هرگز پاک نشد. استقلال فرهاد مجیدی در بیست و یکمین دوره لیگ برتر، تبدیل به اولین تیم تاریخ لیگ شد که حتی در یک مسابقه از یک فصل نیز شکست نخورد. آنها توانستند به کمک همین آمار رویایی و شگفت‌انگیز، قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر را از آن خودشان کنند. استقلال فرهاد در دفاع، تیم فوق‌العاده‌ای بود و این مساله تاثیر زیادی در شکست نخوردن آنها در لیگ برتر داشت. آنها در کنار هم، رکورد ویژه‌ای ساختند. جالب اینکه در فصل بعدی، استقلال لیگ را با یک شکست خانگی شروع کرد.

 

لیگ برتر بیستم؛ 10 هفته

پرسپولیس یحیی، قهرمانی لیگ بیستم را در حالی به دست آورد که در طول فصل فقط یک بار شکست خورده بود. آ‌نها در 9 هفته اول لیگ، بازنده هیچ نبردی نشدند. هرچند که در این مسابقه‌ها عالی نتیجه نگرفتند و فقط در سه بازی برنده شدند. پرسپولیس آخرین تیم بدون شکست لیگ بود که در هفته دهم، روبه‌روی آلومینیوم اراک شکست خورد و این رکورد را از دست داد. آنها دوباره تا پایان لیگ، هیچ مسابقه‌ای را با شکست ترک نکردند.

لیگ برتر نوزدهم؛ 16 هفته

در آخرین فصل حضور روی نیمکت سپاهان، امیر قلعه‌نویی روزهای عجیبی را پشت سر گذاشت. او و تیمش در نیم‌فصل اول لیگ بازنده هیچ نبردی نشدند و تا 16 هفته، کاملا بدون شکست بودند. سپاهان یکی از جدی‌ترین شانس‌های قهرمانی لیگ به شمار می‌رفت اما در نیم‌فصل دوم دچار افتی عجیب و فاحش شد. این تیم در نیم‌فصل دوم فقط چهار برد را جشن گرفت و چهار بار هم شکست خورد تا فصل را در رده باورنکردنی پنجم تمام کند. این اتفاق به معنای پایان دوران حضور ژنرال در این باشگاه بود.

لیگ برتر هجدهم؛ 19 هفته

پرسپولیس لیگ هجدهم، تنها یک بار بازنده شد اما دیرهنگام‌ترین شکست اول در آن فصل برای سپاهان رقم خورد. تیم قلعه‌نویی تا هفته نوزدهم در هیچ نبردی بازنده نبود و مقاومت فوق‌العاده‌ای برابر شکست داشت. این تیم سرانجام در نوزدهمین بازی فصل بازنده شد. آنها در ادامه فصل نیز فقط یک بار دیگر طعم شکست را چشیدند اما قهرمانی را به پرسپولیس واگذار کردند و روی سکوی دوم رقابت‌های لیگ برتر ایران ایستادند.

لیگ برتر هفدهم؛ 12 هفته

آخرین تیمی که در لیگ هفدهم روبه‌روی باختن مقاومت به خرج داد، پارس جنوبی جم بود. تیم شگفتی‌ساز مهدی تارتار برای مدت‌های زیادی شکست نخورد و لیگ را با فرم بسیار خوبی شروع کرد. این تیم البته در نهایت به پرسپولیس باخت و صدر جدول را به تیم برانکو واگذار کرد. آنها در لیگ هفدهم، نتایج بسیار خوبی گرفتند و فصل بسیار خوبی را پشت سر گذاشتند. بعد از جدایی تارتار اما روند خوب پارس جنوبی از بین رفت. تیمی که حالا دیگر در جدول رقابت‌های لیگ برتر ایران دیده نمی‌شود.

لیگ برتر شانزدهم؛ 14 هفته

در شانزدهمین دوره لیگ برتر، دو تیم 13 هفته متوالی را بدون شکست سپری کردند و در سرانجام در هفته چهاردهم شکست خوردند. این دو تیم تراکتورسازی و پرسپولیس بودند. جالب اینکه تا پایان آن فصل، پرسپولیس با شکست‌های بیشتری از تراکتور روبه‌رو شد اما درنهایت قهرمانی لیگ را جشن گرفت. این اولین قهرمانی آنها بعد از 9 سال انتظار در لیگ برتر و اولین قهرمانی لیگ برتری این تیم با هدایت برانکو ایوانکوویچ بود.

لیگ برتر پانزدهم؛  7 هفته

در پانزدهمین دوره لیگ برتر، تیم‌های مقاومت چندانی برابر شکست از خودشان نشان ندادند. سپاهان که مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر بود، دیرتر از همه رقبا شکست خورد و در هفته هفتم، بازنده یک مسابقه شد. همه تیم‌های دیگر قبل از این طعم شکست را چشیده بودند. همین سپاهان البته در ادامه فصل با یک کابوس بزرگ روبه‌رو شد و سرانجام فصل را در رده یازدهم جدول رده‌بندی لیگ برتر به پایان برد. این یکی از تلخ‌ترین فصل‎های باشگاه سپاهان در لیگ بود.

لیگ برتر چهاردهم؛ 8 هفته

نام شهرخودرو حالا دیگر بخشی از لیگ برتر نیست اما این تیم در لیگ چهاردهم، هفت هفته اول را بدون شکست پشت سر گذاشت. این شروعی برای دوران درخشان آنها در لیگ برتر بود. تیمی که بعدها حتی به سهمیه آسیا هم رسید اما از لیگ برتر سقوط کرد.