پائولو دیبالا، عجیب‌ترین سال ممکن را پشت سر گذاشته است. ظاهرا قرار است 2022 مدام اشک ستاره آرژانتینی را در بیاورد. او در همین سال بعد از چندین فصل از یوونتوس جدا شد. پائولو بعد از رد چند پیشنهاد یووه برای تمدید، بالاخره راضی شده بود تا در این باشگاه بماند اما این بار دیگر یووه تمایلی برای این کار نداشت و این بازیکن با یک وداع اشک‌بار، از استادیوم آلیانز رفت. حالا هم یک اتفاق باورنکردنی دیگر برای او رقم خورده است.

دیبالا در جریان دیدار این هفته رم و هنگام زدن ضربه پنالتی، مصدوم شد. او به محض زدن ضربه، فهمید که این آسیب‌دیدگی برایش اتفاق افتاده و به همین خاطر شادی نکرد. او بلافاصله تعویض شد و به رختکن رفت. ابتدا از مصدومیت یک ماهه این ستاره صحبت می‌شد اما آزمایش‌های اولیه دوری چهار تا هشت هفته‌ای او از میادین را تایید کرده‌اند.

حالا دیگر همه چیز به سرعت بهبودی او بستگی خواهد داشت. او قرار است در روز آینده روند بهبودی را رسما آغاز کند تا مشخص شود که درمانش به شکل دقیق چقدر طول خواهد کشید. بعضی‌ها به شکل بدبیانه‌ای از بازگشت دیبالا در دی‌ماه خبر می‌دهند. در این صورت او به طور حتم دیدارهای جام جهانی را از دست می‌دهد. جام جهانی برای آرژانتین، اول آذرماه روبه‌روی عربستان شروع می‌شود. در حقیقت حدود 6 هفته تا شروع این جام باقی مانده و همه چیز به سرعت بهبود دیبالا بستگی خواهد داشت. باید دید اسکالونی با چنین وضعیتی چقدر حاضر به ریسک کردن روی این ستاره خواهد بود. این خبر به جز آرژانتینی‌ها، برای رم نیز بسیار نگران‌کننده به نظر می‌رسد. چراکه آنها قبل از جام جهانی، یک برنامه بسیار فشرده خواهند داشت. رم این هفته باید در لیگ اروپا با رئال بتیس دیدار کند و سپس دو دیدار سخت در سری آ با سمپدوریا و صدرنشین سری آ یعنی ناپولی داشته باشد. آنها تا قبل از تعطیلات جام جهانی 9 مسابقه دارند و دیبالا همه این بازی‌ها را از دست می‌دهد. کنار آمدن با غیبت بهترین بازیکن رم در این نبردها، تجربه بسیار دشواری خواهد بود.

دیبالا رنج زیادی را تحمل کرد تا به یک مهره مهم در تیم ملی تبدیل شود. او برای سال‌ها اصلا به این تیم دعوت نمی‌شد و مربیان مختلف آلبی سلسته به این بازیکن اعتقاد نداشتند. ورود اسکالونی اما این وضعیت را تغییر داد و جایگاه دیبالا در تیم ملی را به این بازیکن برگرداند. با این وجود او حالا در آستانه از دست دادن جام جهانی است. اشک‌های پائولو به خاطر ترک یووه، با یک استقبال باشکوه از سوی رمی‌ها و درخشش زودهنگام در این تیم فراموش شدند. آیا اشک‌های او بعد از مصدومیت این هفته نیز با حضور و درخشش در جام جهانی فراموش می‌شوند؟ همه چیز به سرعت بهبودی و روند درمان او بستگی خواهد داشت. دیبالا هر کاری خواهد کرد تا با تقدیر بجنگد و در قطر به میدان برود. آرژانتینی‌ها نیز امیدوارند او از این طلسم سخت عبور کند و خودش را به جام جهانی 2022 برساند.