دو مهاجم شناخته‌شده فوتبال ایران، بالاخره تیم‌های جدیدشان را برای این فصل انتخاب کردند. دو بازیکنی که حرف و حدیث‌های زیادی در مورد تصمیم‌شان به گوش می‌رسید و حالا بالاخره به تیم‌های جدید ملحق شده‌اند. کاوه رضایی سرانجام به تراکتورسازی تبریز پیوست. او در تابستان جذب باشگاه استقلال شد و به صورت رسمی به این تیم پیوست اما نامش سرانجام در فهرست این باشگاه به ثبت نرسید. مدیران استقلال در یک تصمیم عجیب و باورنکردنی و البته یک گاف بزرگ، لیست بزرگسالان‌شان را بدون کاوه پر کردند و ارسلان مطهری نیز حاضر نشد نامش را از فهرست باشگاه خارج کند.

ستاره‌ای مثل کاوه به همین سادگی از دست رفت. بازیکنی که می‌توانست برای استقلال موثرتر از نفراتی مثل شهباززاده و بابایی باشد. شاید هر بازیکن دیگری در موقعیت او، سروصدا به راه می‌انداخت و جنجال درست می‌کرد اما کاوه مثل همیشه در سکوت کامل تصمیمش را گرفت. او البته پیشنهادی از پرسپولیس هم داشت اما به سراغ یک تصمیم جنجالی نرفت و پیراهن تراکتور را بر تن کرد. هنوز توضیح مشخصی در مورد زمان قرارداد او وجود ندارد. شاید رضایی در نیم‌فصل به استقلال برگردد و برای این تیم به میدان برود. شاید هم این اتفاق به پایان فصل موکول شود. همزمان با کاوه، کریم انصاری‌فرد هم بالاخره تیم جدیدش را انتخاب کرد. کریم که اتفاقا یکی از گزینه‌های تراکتور هم بود، تصمیم گرفت در اروپا به فوتبالش ادامه بدهد.

این مهاجم 32 ساله که از آاک آتن جدا شده بود، حالا برای اومونیا به میدان خواهد رفت. اومونیا نیکوزیا فعلا فقط یک بازی در فصل جدید لیگ قبرس برگزار کرده و در آن مسابقه با نتیجه یک بر صفر بازنده بوده است. آنها با سیستم چهار چهار دو و حضور دو مهاجم بازی می‌کنند و کریم می‌تواند یکی از دو مهاجم این تیم باشد.

نکته جالب در مورد اومونیا، حضور این تیم در رقابت‌های این فصل لیگ اروپا خواهد بود. اتفاقی که فرصت خوبی برای دیده شدن در اختیار ستاره‌های باشگاه قرار می‌دهد. آنها البته در لیگ اروپا، گروه بسیار سخت و نفس‌گیری دارند. اومونیا در این گروه با منچستریونایتد، سوسیه‌داد و شریف همگروه است. شریف همان تیمی است که فصل گذشته موفق شد رئال مادرید را در سانتیاگوبرنابئو شکست بدهد. یونایتد و سوسیه‌داد نیز تیم‌های بسیار ثروتمندی هستند اما بدون شک رفتن به اولدترافورد برای کریم انصاری‌فرد اتفاق جالبی خواهد بود.

کاوه و کریم هنوز این شانس را دارند که بخشی از فهرست تیم ملی در جام جهانی باشند. مصدومیت اللهیار حتی شانس این دو نفر را بیشتر هم کرده است. با این وجود عملکرد آنها در همین هفته‌های پیش رو، نقش مهمی در انتخاب‌شان برای جام جهانی خواهد داشت. کریم در قبرس و کاوه در تبریز، روزهای مهمی را پشت سر می‌گذارند. آنها بعد از مدتی بلاتکلیفی، بالاخره دست به یک انتخاب بزرگ زده‌اند و قرار است در روزهای آینده با نتایج حاصل از این انتخاب مهم سر کنند. هواداران هر دو باشگاه به درخشش این دو بازیکن امید زیادی بسته‌اند.