سپاهان این فصل به یک تیم کاملا ترسناک تبدیل شده است. مجموعه تصمیم‌های مدیران این باشگاه نشان می‌دهد که آن‌ها به جز  قهرمانی و رفتن روی سکوی اول، هدف دیگری در سر ندارند. سپاهان در این سال‌ها راه‌های کم‌هزینه‌ای را امتحان کرد و به سراغ مربیان داخلی رفت اما ظاهرا همه در این تیم متوجه شده‌اند که راه کم‌هزینه‌ای برای رسیدن به موفقیت وجود ندارد. حالا باشگاه دوباره به سراغ مربیان خارجی و ستاره‌های سرشناس رفته و در فصل نقل و انتقالات کولاک کرده است. سپاهان با این روند مخوف‌ترین تیم این فصل لیگ برتر خواهد شد.

همبازی کریس، متخصص حذفی!

سرمربی پرتغالی سپاهان یکی از ستاره‌های هموطن‌اش را برای این باشگاه انتخاب کرده است. بازیکنی که نه تنها در پرتغال، بلکه در سراسر اروپا کاملا شناخته شده است. مانوئل هنریک تاوارز فرناندز، اولین خرید خارجی این تیم در لیگ برتر به حساب می‌آید. این هافبک 36 ساله فوتبال‌اش را در بنفیکا آغاز کرد و سه فصل در عضویت این باشگاه بود. درخشش در بنفیکا، این بازیکن را مورد توجه باشگاه‌های انگلیسی قرار داد و او برای مدتی به صورت قرضی در پورتسموث و اورتون به میدان رفت. باشگاه والنسیا در سال 2007 این هافبک را از بنفیکا خرید اما او را برای یک فصل به اورتون فرستاد. مانوئل سرانجام از این قرارداد قرضی برگشت و این بار یک مهره ثابت برای والنسیا شد. او در مجموع 4 فصل در عضویت والنسیا قرار داشت و 84 بار برای این تیم به زمین رفت. مقصد بعدی این بازیکن، بشیکتاش در لیگ ترکیه بود. فرناندز بعد از یک حضور کوتاه قرضی، سه فصل نیز برای بشیکتاش توپ زد و بیشتر از 100 بازی برای این تیم انجام داد. مقصد بعدی این هافبک، لیگ روسیه بود. فرناندز 5 فصل نیز برای لوکوموتیو بازی کرد و دوران خوبی در این باشگاه داشت. فرناندز در سال‌های بعدی برای کراسنودار روسیه، کایسری اسپور ترکیه و آپولون قبرس نیز بازی کرد. این بازیکن، سابقه بازی در تیم‌های زیادی را دارد و بسیار پرتجربه به نظر می‌رسد. بازی کردن در کنار او برای مهره‌های جوان خط میانی سپاهان تجربه جالبی خواهد بود. تجربه‌ای که می‌تواند سطح بازی محمد کریمی و یاسین سلمانی را بالاتر ببرد. فرناندز سابقه دعوت شدن به اردوی تیم ملی پرتغال را نیز دارد و 15 برای برای تیم ملی کشورش به میدان رفته است. او در دوران بازی قهرمان لیگ و جام حذفی پرتغال، قهرمان کوپا دل ری در اسپانیا، قهرمان جام حذفی ترکیه و همچنین قهرمان لیگ و جام حذفی روسیه شده است. در حقیقت این هافبک توانسته در 4 کشور مختلف دنیا، جام حذفی را فتح کند. فرناندز در جام جهانی 2010 در  فهرست رزروهای پرتغال قرار گرفت و با وجود فاصله نزدیک با نفرات اصلی، به این تورنمنت نرفت. 8 سال بعد اما سرمربی پرتغال برای جام جهانی روسیه از این بازیکن دعوت کرد. فرناندز در آن دوره جام جهانی حتی روبروی اروگوئه به زمین مسابقه نیز رفت. این تنها تجربه حضور او در یک مسابقه در جام جهانی بود. جالب است بدانید که او پسرعموی گلسون فرناندز، بازیکن سابق تیم ملی سوئیس نیز هست.

الویس در اصفهان

خرید دیگر سپاهان، شرایط متفاوتی نسبت به فرناندز دارد. او بازیکن شناخته‌شده‌ای به حساب نمی‌آید و برای تیم‌های بزرگی نیز به میدان نرفته است. الویس کامسوبا در بروندی متولد شده و در سنین پایین به استرالیا رفته است. این وینگر کوتاه قامت فوتبال را در سطوح پایین‌تر فوتبال استرالیا در پلی‌فورد سیتی شروع کرد. الویس بین سال‌های 2010 تا 2018، برای تیم‌های نیمه حرفه‌ای در فوتبال استرالیا توپ می‌زد و هنوز نتوانسته بود به سطح اول فوتبال در این کشور راه پیدا کند. اتفاق بزرگ برای این بازیکن انتقال به باشگاه ملبورن ویکتوری در سطح اول فوتبال استرالیا بود. او بالاخره به ای لیگ راه پیدا کرد و توانست استعدادهایش را در این لیگ محک بزند. کامسوبا در سال 2018 در بیست مسابقه برای ملبورن ویکتوری به میدان رفت و نتوانست گلی برای این تیم بزند. او فصل بعد در 29 بازی تنها موفق به زدن یک گل برای این تیم شد و یک سال بعد از آن با زدن 5 گل در 19 مسابقه و رسیدن به فرم مطلوب، مورد توجه باشگاه سیدنی قرار گرفت. کامسوبا فصل گذشته در سیدنی به میدان رفت و در 24 بازی 5 بار دروازه رقبای این تیم را باز کرد.

او حالا برای اولین بار فوتبال استرالیا را ترک می‌کند تا راهی سپاهان شود. ظاهرا باشگاه ایرانی رقم قابل توجهی برای این بازیکن در نظر گرفته و خود او از این قرارداد به عنوان قراردادی نام برده که زندگی‌اش را عوض می‌کند. دو خرید سپاهان در این فصل، خریدهای کاملا متفاوتی به نظر می‌رسند. یکی از آن‌ها بسیار پرتجربه است و توانسته در تیم‌های بزرگی بازی کند و دیگری ده سال از او کوچک‌تر است و شرایط سنی بهتری دارد اما خیلی پرتجربه نیست. به هر حال این دو نفر انتخاب‌های مورایس برای ساختن یک سپاهان پرستاره هستند.