در انتظار امضا!

خیلی از ستاره‌های نقل و انتقالات لیگ برتر ایران، مقصدشان را برای فصل جدید مشخص کرده‌اند اما گروهی از ستاره‌ها نیز همچنان وضعیت مبهمی دارند و باید در روزهای آینده تصمیم نهایی را بگیرند. نکته عجیب در مورد این فصل لیگ برتر، این است که تا امروز حتی یک بازیکن به شکل رسمی به لیگ‌های خارجی نرفته و تا این لحظه در فصل جدید، حتی یک لژیونر جدید هم نداریم. در نقطه مقابل، خیلی از لژیونرها به بازگشت به فوتبال ایران فکر می‌کنند و بعضی از آنها تا امروز هم به لیگ برتر برگشته‌اند. در سال منتهی به جام جهانی، خیلی از بازیکن‌ها به دنبال دیده ‌شدن هستند تا شاید سهمی از ترکیب تیم ملی در این رقابت داشته باشند.

آریا طاری

وریا غفوری

ماجرای وریا غفوری در استقلال، به یک کلاف سردرگم و پیچیده تبدیل شد. خیلی‌ها امیدوار بودند او به بازی در این تیم ادامه بدهد اما ظاهرا موانعی از سوی باشگاه برای این اتفاق وجود داشت. جالب اینکه آجورلو و دیگران نیز ترجیح دادند در این مورد سکوت کنند و موضع‌ خاصی نگیرند. به هر حال وریا انتظار چنین برخوردی را داشت و رسما هم از آبی‌ها خداحافظی کرد. وریا تا امروز یک بار در تمرین باشگاه فولاد با شماره 21 دیده شده اما معلوم نیست چرا با این تیم قرارداد نمی‌بندد. فولاد جدی‌ترین مشتری وریا برای لیگ بیست و دوم به شمار می‌رود. کاپیتان استقلال دوران درخشانی را در این تیم سپری کرد و حالا باید خودش را برای یک چالش جدید در فوتبال ایران مهیا کند.

 

محمد نادری

ستاره یاغی فوتبال ایران که از پرسپولیس مستقیما به استقلال ملحق شده بود، آبی‌ها را به مقصد لیگ ترکیه ترک کرد اما در التای اسپور چندان موفق نبود و خیلی زود تصمیم به جدایی از این باشگاه گرفت. گفته می‌شود نادری چند پیشنهاد اروپایی دارد اما ظاهرا این پیشنهادها چندان چشمگیر نیستند. او هنوز هم مورد توجه باشگاه استقلال است و گفته می‌شود که ساپینتو به جذب این بازیکن علاقه زیادی دارد. نادری این اواخر در اردوهای تیم ملی غایب بوده و شاید بازگشت به استقلال، بتواند این بازیکن را دوباره به اردوها برگرداند. نادری علاقه زیادی دارد تا در این فصل دوباره پیراهن آبی را به تن کند. دوره قبلی حضور او در استقلال دوره موفقیت‌آمیزی بوده است.

 

سیاوش یزدانی

محمدحسین مرادمند در پایان دوران سربازی دوباره به استقلال برگشت اما در مورد سیاوش یزدانی ماجرا کمی پیچیده‌تر به نظر می‌رسد. او که به کمک آزمون دکتری فعلا سربازی را به تعویق انداخته، از ملوان جدا شده اما تصمیمی برای بازگشت به استقلال نداشته است. مصاحبه تند سیاوش علیه سرمربی سابق و مدیران فعلی باشگاه، راه را برای بازگشت او به تیم می‌بندد. یزدانی هنوز تیم بعدی‌اش را در فوتبال ایران انتخاب نکرده اما پست‌های قبلی‌اش با پیراهن سپاهان را از آرشیو اینستاگرام بیرون کشیده است. شاید او به زودی به طلایی‌ها ملحق شود و زوج محمد دانشگر در خط دفاعی این تیم باشد. البته سیاوش تا همین حالا نیز زمان زیادی را در تمرین‌های پیش‌فصل از دست داده است.

 

کریم اسلامی

ستاره فصل گذشته نساجی ظاهرا فصل جدید را در این تیم شروع نخواهد کرد. او ظاهرا جایی در برنامه‌های حمید مطهری برای نساجی ندارد. کریم با وجود سن نسبتا بالا، فصل گذشته تلاش بسیار زیادی در ترکیب نساجی از خودش نشان داد و یکی از بهترین بازیکنان این تیم بود. او نقش مهمی در رسیدن این باشگاه به اولین جام در تمام تاریخش داشت. اسلامی در صورت جدایی رسمی از نساجی، احتمالا به آلومینیوم اراک منتقل می‌شود. چراکه مهدی رحمتی این بازیکن را برای تیمش می‌خواهد. در حقیقت اسلامی قرار است در پنجره نقل و انتقالات از برنده فینال حذفی به بازنده فینال حذفی برود. هرچند که هنوز خبری رسمی در مورد پیوستن او به آلومینیوم وجود ندارد.

 

محمد محبی

از شروع فصل نقل و انتقالات تا امروز، نام این بازیکن بارها و بارها به گوش رسیده است. او گزینه‌ای بسیار جدی برای دو باشگاه استقلال و سپاهان است و باید تصمیم بگیرد که می‌خواهد فصل را در کدام تیم شروع کند. پدیده سابق سپاهان، فصل گذشته به فوتبال پرتغال رفت تا برای سانتاکلارا به میدان برود. محبی اما فرصت زیادی برای نمایش استعدادهایش در این تیم به دست نیاورد. نزدیک ‌شدن به جام جهانی شاید بهانه‌ای باشد تا این بازیکن دوباره به فوتبال ایران برگردد. فعلا استقلال و سپاهان دو مشتری دست به نقد برای این بازیکن هستند. استقلالی‌ها کاملا نسبت به جذب او خوش‌بین به نظر می‌رسند اما سپاهانی‌ها هم امید زیادی به بازگرداندن ستاره سابق‎شان به نقش جهان دارند. محبی هنوز تصمیم نهایی‌اش را در این مورد نگرفته است.

 

احمد زنده‌روح

در فرم بسیار خوبی قرار داشت که ناچار شد برای سپری کردن دوران سربازی به فجرسپاسی برود. حالا دوران سربازی احمد زنده‌روح تمام شده و ستاره سابق گل‌گهر و ماشین سازی دوباره در بازار در دسترس خواهد بود. با توجه به جدایی محمد شریفی و رضا اسدی از پرسپولیس، این تیم به یک هافبک میانی نیاز دارد و ظاهرا زنده‌روح جدی‌ترین گزینه یحیی در این بخش از زمین به حساب می‌آید. با این حال فعلا روند نقل و انتقالات پرسپولیس متوقف شده و معلوم نیست چرا مذاکره برای جذب این بازیکن شروع نمی‌‌شود. زنده‌روح این فصل از چند باشگاه لیگ برتری دیگر نیز پیشنهاد دریافت کرده است. باید منتظر ماند و دید که او لیگ بیست و دوم را در ترکیب کدام تیم شروع می‌کند.

 

سعید عزت‌اللهی

دوران ملی سعید عزت‌اللهی با ثبات زیادی سپری شده و پیشرفت این بازیکن در رده ملی محسوس به نظر می‌رسد اما دوران باشگاهی او اصلا موفقیت‌آمیز نبوده و همواره به نوسان گره خورده است. سعید نه در اروپا و نه حتی در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به اهدافش نرسیده و این اواخر در فهرست خروج الغرافه نیز قرار داشته است. فعلا مالکیت او با باشگاه وایله دانمارک است اما سعید چند پیشنهاد از لیگ برتر ایران دارد. گفته می‌شود قربان بردی‌اف و باشگاه تراکتور به شدت به دنبال خرید این  فوتبالیست هستند و می‌خواهند او را در  فصل جدید به خدمت بگیرند. عزت‌اللهی به جز ملوان برای تیم ایرانی دیگری به میدان نرفته است.

 

آیاندا پاتوسی

بعد از جذب فرشید اسماعیلی، به نظر می‌رسید که جدایی پاتوسی از فولاد حتمی باشد. این ستاره آفریقایی اخیرا با انتشار یک پست از هواداران فولاد خداحافظی کرده است. با این حال پیش‌بینی می‌شود که او در لیگ برتر ایران بماند. از گل‌گهر سیرجان به عنوان یک مشتری جدی برای این هافبک نام برده می‌شود. تیمی که قصد دارد با خدابنده‌لو به عنوان هافبک میانی و پاتوسی به عنوان هافبک هجومی، یک ترکیب بسیار قوی در میانه زمین به وجود بیاورد.

 

امین قاسمی‌نژاد

حضور در استقلال برای امین چندان خوشایند نبود و او فقط به اندازه یک نیم‌فصل در این تیم دوام آورد. درخشش قاسمی‌نژاد در گل‌گهر نیز به اندازه‌ای نبود که باشگاه برای دائمی کردن قراردادش تلاش کند. قاسمی‌نژاد این روزها دوباره به استقلال برگشته و با این تیم تمرین می‌کند اما گفته می‌شود که ساپینتو علاقه چندانی به حفظ این ستاره ندارد. به نظر می‌رسد او را باید به زودی در فهرست جداشده‌های استقلال برای فصل جدید ببینیم. ستاره سابق پدیده هنوز تصمیمی برای آینده نگرفته و دوست دارد در استقلال بماند اما ممکن است او خیلی زود مجبور به انتخاب یک تیم دیگر برای خودش شود.

 

کریم انصاری‌فرد

چندین سال است که انصاری‌فرد در فوتبال باشگاهی ایرانی آفتابی نشده. آقای گل سابق ایران حالا دوباره با پیشنهاد آخرین تیم ایرانی‌اش روبه‌رو شده و موردعلاقه باشگاه تراکتورسازی است. با این وجود او همچنان تصمیمی برای حضور در لیگ برتر ایران ندارد و نمی‌خواهد اروپا را ترک کند. بعید است که آ.ا.ک آتن نیز تمایل چندانی به حفظ این ستاره داشته باشد. شاید کریم در لیگ یونان برای تیم دیگری به میدان برود. به هر حال ظرف روزهای آینده همه چیز در مورد این ستاره مشخص خواهد شد.

 

وریا تا امروز یک بار در تمرین باشگاه فولاد با شماره 21 دیده شده اما معلوم نیست چرا با این تیم قرارداد نمی‌بندد. فولاد جدی‌ترین مشتری وریا برای لیگ بیست و دوم به شمار می‌رود

 

چندین سال است که انصاری‌فرد در فوتبال باشگاهی ایرانی آفتابی نشده. آقای گل سابق ایران حالا دوباره با پیشنهاد آخرین تیم ایرانی‌اش روبه‌رو شده و موردعلاقه باشگاه تراکتورسازی است. با این وجود او همچنان تصمیمی برای حضور در لیگ برتر ایران ندارد و نمی‌خواهد اروپا را ترک کند