آریا طاری

بدون تردید یکشنبه احساساتی‌ترین روز این فصل فوتبال اروپا بود. جایی که هشت بازیکن برای آخرین بار در ترکیب تیم و یا برای آخرین بار روبه‌روی سکوهای خودی به میدان رفتند. در این روز حساس البته نتایج مهمی نیز رقم خورد و سرنوشت قهرمانی سری آ و لیگ برتر به روز پایانی رفت اما مهم‌ترین اتفاق بدون تردید آخرین مواجهه چندین ستاره با هواداران تیم خودی بود. صحنه‌هایی که موجب خلق لحظات احساسات‌برانگیز زیادی در کشورهای مختلف دنیا شد.

 خداحافظ هیولا

همه دورتموندی‌‌ها می‌دانستند که این واپسین مسابقه هالند برای تیم‌شان به شمار می‌رود و حتی همه می‌دانستند که مقصد بعدی او کدام باشگاه است. با این وجود روبه‌رو شدن با این حقیقت در سیگنال ایدونا پارک اصلا ساده به نظر نمی‌رسید. چراکه ارلینگ بهترین و محبوب‌ترین بازیکن این سال‌های دورتموند بود. او در آخرین بازی‌اش موفق به گل‌زنی برای تیم نیز شد. چیزی نمانده بود زنبورها در آخرین بازی فصل شکست بخورند اما این تیم با گل هالند به بازی برگشت و سرانجام توانست پیروزی را جشن بگیرد. جالب اینکه لحظاتی بعد از این وداع اشکبار، هالند در حالی در یک باشگاه شبانه دیده شد که همچنان لباس دورتموند را به تن داشت. ظاهرا این رابطه دوطرفه و به شدت عاشقانه حتی با وجود انتقال هالند به منچسترسیتی، قطع نخواهد شد.

بدرود سوپرمن

اگر طرفداران دورتموند از جدایی هالند خبر داشتند، طرفداران بایرن مونیخ با صحنه‌های دست تکان دادن لواندوفسکی برای سکوها شوکه شدند. قبلا زمزمه‌هایی در مورد این جدایی به گوش می‌رسید اما هیچکس انتظار نداشت این زمزمه‌ها چندان جدی باشند. ساعاتی بعد از آخرین مسابقه فصل بایرن اما اعلام شد که باشگاه نتوانسته با لوا برای تمدید به توافق برسد. خود لواندوفسکی نیز این خبر را تایید کرد و از تمایلش به جدایی خبر داد. او البته هنوز یک فصل دیگر با بایرن قرارداد دارد اما ظاهرا تصمیم گرفته قراردادش را تمدید نکند و به همین خاطر ممکن است باشگاه گزینه فروش او را روی میز قرار بدهد. لوا در این سال‌ها چند بار در آستانه پیوستن به رئال مادرید بود اما به نظر می‌رسد این بار مقصد او تیم دیگری در لالیگاست. بارسا جدی‌ترین مشتری این ستاره به شمار می‌رود و ژاوی هرناندز نیز به شدت به سبک بازی او علاقه دارد.

مارک در یک نمای دیده‌نشده

تساوی با سیتی، نتیجه بسیار جالبی برای وستهم بود و امیدهای قهرمانی لیورپول را زنده نگه داشت اما این بازی برای وستهمی‌ها تحت تاثیر یک وداع همیشگی بود. مارک نوبل آخرین بازی خانگی دوران فوتبالش را سپری کرد. ستاره همیشه خونسرد چکش‌ها برای اولین بار در دوران فوتبالش در لحظات پایانی این بازی در حال اشک ریختن دیده شد. «آقای وستهم» تقریبا در همه دوران فوتبالش در این باشگاه بازی کرده و فقط دو حضور قرضی بسیار کوتاه در دو باشگاه دیگر داشته است. او محصول آکادکی وستهم است و انتظار می‌رود در پایان دوران فوتبالش نیز به عنوان مربی یا مدیر در این باشگاه به کار ادامه بدهد. ستاره 35 ساله وستهم هنوز یک بازی دیگر برای این تیم دارد اما نبرد این هفته، آخرین تجربه توپ زدن مارک نوبل در استادیوم لندن به حساب می‌آمد.

فرانک و دو بازی بزرگ

برد ارزشمند میلانی‌ها روبه‌روی آتلانتا در حساس‌ترین بازی این هفته نیز، آخرین مسابقه خانگی فرانک کسی در سن سیرو به حساب می‌آمد. یک تجربه بسیار باشکوه برای بازیکنی که فصل آینده برای باشگاه بارسا به میدان خواهد رفت. کسی در این سال‌ها به مرور زمان به یک ستاره در میلان تبدیل شد. او و هم‌تیمی‌ها حالا این شانس را دارند که بعد از یک دهه، روسونری را به قهرمانی لیگ ایتالیا برسانند. میلان در دیدار هفته پایانی تنها به یک امتیاز نیاز خواهد داشت تا قهرمانی لیگ ایتالیا را بعد از سال‌ها جشن بگیرد. اگر این اتفاق رقم بخورد، وداع هافبک دفاعی این تیم در بهترین حالت ممکن اتفاق خواهد افتاد و می‌تواند تصویری از او با جام قهرمانی به نمایش بگذارد.

لوئیس و باز هم اشک!

برای دومین بار در این سال‌ها لوئیس سوارز در حال ترک کردن یک باشگاه اشک ریخته است. هرچند که این دو تجربه برای او کاملا متفاوت به نظر می‌رسد. دو سال قبل بود که رونالد کومان در یک تماس تلفنی از بی‌میلی‌اش به حفظ سوارز خبر داد و در نهایت این بازیکن را ناچار کرد که تمرین تیم را با اشک ترک کند. لوئیس حالا این بار در آخرین بازی خانگی فصل اتلتیکومادرید با هواداران باشگاه خداحافظی کرده و در فضایی متفاوت با بارسا از این تیم جدا شده است. طرفداران آتلتی نیز به خاطر عملکرد خوب سوارز در فصل گذشته و قهرمانی لالیگا، به شدت این بازیکن را مورد تشویق قرار داده‌اند. لوئیزیتو بعد از ترک مادرید، پیشنهادهای زیادی دارد که بهترینش پیشنهادی از سوی همبازی سابق‌اش استیون جرارد برای رفتن به استون ویلاست.

اگر طرفداران دورتموند از جدایی هالند خبر داشتند، طرفداران بایرن مونیخ با صحنه‌های دست تکان دادن لواندوفسکی برای سکوها شوکه شدند. قبلا زمزمه‌هایی در مورد این جدایی به گوش می‌رسید اما هیچکس انتظار نداشت این زمزمه‌ها چندان جدی باشند

لورنزو اینسینه

مرد ریزنقش و محبوب سن پائولو نیز در جریان آخرین دیدار خانگی فصل، برای همیشه با هواداران ناپولی خداحافظی کرد. اینسینه فصل آینده در ام .ل.اس توپ می‌زند و پایان کار او در ناپولی با یک برد شیرین و البته زدن یک گل همراه بوده است. اینسینه در روز جدایی، طرفداران ناپولی را یک خانواده بزرگ برای خودش دانست و اسپالتی نقش او در سری آ را مثل بزرگانی همچون باجو، دل پیرو و توتی دانست. لورنزینیو 12 سال در عضویت ناپولی بود و 122 گل برای این تیم به ثمر رساند. او در این سال‌ها یکی از محبوب‌ترین بازیکنان این باشگاه نیز به حساب می‌آمد و دوران بسیار خوبی را در ناپل سپری کرد. خیلی‌ها در این شهر اینسینه را یک مارادونای کوچک برای تیم‌شان می‌دانستند.

خداحافظی بدون ماسک

پائولو دیبالا و نقاب معروفش در جشن‌های گل‌زنی نیز رسما به کار در یووه پایان دادند. مرد شماره 10 بیانکونری این هفته برای آخرین ‌بار در ورزشگاه آلیانز تورین به میدان رفت. مذاکرات طولانی بین این ستاره و یووه در نهایت به نتیجه نرسید و حالا دیبالا فصل را در یک باشگاه جدید شروع خواهد کرد. این ستاره آرژانتینی پیشنهادهای زیادی دارد که تاتنهام و اینتر مهم‌ترین‌شان هستند. به نظر می‌رسد او در ایتالیا خواهد ماند تا برای باشگاه اینتر به میدان برود. تصمیمی که برای هواداران یوونتوس بسیار تلخ به نظر می‌رسد. این هوادارها البته در آخرین بازی دیبالا، این فوتبالیست را مورد تشویق قرار داده‌اند و از او حمایت کرده‌اند.

در انتظار تصمیم نینجا

کیلیان امباپه هم در پایان رقابت‌های این فصل لیگ فرانسه، تلویحا با هواداران تیمش وداع کرده است. او اخیرا در یک مصاحبه اعلام کرده که تصمیم نهایی‌اش را گرفته اما فعلا آن را اعلام نمی‌کند. تصمیمی که به نظر می‌رسد منتقل شدن به رئال مادرید باشد. به هر حال باشگاه پاریسی دست به هر کاری می‌زند تا کیلیان را در تیم حفظ کند. آنها پیشنهاد تازه‌ای نیز برای حفظ این ستاره ارائه کرده‌اند و به هر قیمتی برای حفظ او تلاش می‌کنند. تلاشی که به نظر می‌رسد چندان موفقیت‌آمیز نخواهد بود. رفته‌رفته باید برای دیدن اولین تصاویر امباپه در پیراهن باشگاه جدیدش یعنی رئال مادرید آماده شویم. به نظر می‌رسد او سرانجام آماده است تا به تیم محبوب دوران نوجوانی‌اش منتقل شود.