آریا طاری

هنوز زمان نسبتا زیادی تا پایان این فصل فوتبال باشگاهی در قاره اروپا باقی مانده است. با این حال می‌توان حدس زد که تابستان بعدی، روزهای بسیار پرماجرایی در فصل نقل و انتقالات باشد. اگر تصور می‌کنید که تابستان قبلی، دیوانه‌وارترین پنجره نقل و انتقالاتی ممکن بوده، باید کمی صبر به خرج بدهید و پنجره بعدی را هم تماشا کنید. به نظر می‌رسد به زودی قرار است شاهد جدایی چند ستاره بسیار بزرگ و کلیدی از تیم‌های‌شان باشیم. مهره‌هایی که آخرین روزهای بازی برای تیم فعلی‌ را پشت سر می‌گذارند.

کیلیان ام‌باپه؛  تسلط به زبان اسپانیولی

تقریبا هیچ روزی وجود ندارد که کیلیان ام‌باپه در آن، یک پالس مثبت به رئال مادرید نفرستد و آمادگی‌اش را برای ملحق‌شدن به این تیم نشان ندهد. ستاره پی‌اس‌جی در مصاحبه اخیرش با تیری آنری، از تسلط به زبان اسپانیایی صحبت کرده تا ثابت کند که ماجرای پیوستن به رئال بیش از حد برایش جدی است. ام‌باپه فصل گذشته در یک قدمی پیوستن به رئال بود اما ناصر خلیفی اجازه این انتقال را صادر نکرد. حالا قرارداد این ستاره با پی‌اس‌جی در پایان این فصل رسما تمام خواهد شد. پاریسی‌ها دست به هر کاری می‌زنند تا ا‌م‌باپه را در تیم حفظ کنند اما شاید این اتفاق شدنی نباشد. به نظر می‌رسد تنها یک ماجرا می‌تواند کیلیان را به امضای قرارداد بلندمدت با تیم فرانسوی مجاب کند و آن، پیوستن زیدان به نیمکت این باشگاه است. در این صورت شاید نظر قطعی او برای پیوستن به رئال مادرید کمی تغییر کند. در غیر این صورت، او را فصل آینده با یک قرارداد آزاد در لباس سفید در برنابئو خواهیم دید.

در تیم فعلی میلان، هیچ بازیکنی به اندازه فرانک کسی مورد توجه باشگاه‌های دیگر قرار نگرفته است. چند تیم مختلف به دنبال جذب این ستاره هستند و می‌خواهند به هر قیمتی این هافبک را به ترکیب‌شان اضافه کنند

دمبله؛ مصدوم اما متوقع

از زمان پیوستن دمبله به بارسا، نه آرزوهای شخصی او به حقیقت تبدیل شده و نه باشگاه توانسته حساب چندانی روی این ستاره باز کند. هر وقت که همه تصور کرده‌اند دمبله دوباره به فرم ایده‌آل برگشته، یک مصدومیت سهمگین دیگر برای او اتفاق افتاده است. دمبله که بیشتر از بارسا در کلینیک این باشگاه دیده شده، همین حالا هم به تازگی از یک مصدومیت برگشته و همچنان نتوانسته به یک مهره درخشان برای این باشگاه تبدیل شود. با این وجود او همچنان توقع دارد که بارسا در قرارداد جدید، دستمزدش را به شکل قابل توجهی افزایش بدهد. جالب اینکه لاپورتا از طرفداران سبک بازی این ستاره است و او را حتی از ام‌باپه بهتر می‌داند! همین اتفاق موجب شده که دمبله هم حاضر نباشد قراردادش را به همین سادگی تمدید کند. به هر حال این داستان حالا به یک کلاف سردرگم برای باشگاه تبدیل شده است.

ارلینگ هالند؛ در انتظار قدم بعدی

دورتموند دیگر چیز بیشتری برای این ستاره جوان ندارد. او که طی 50 بازی در بوندس‌لیگا 50 گل به ثمر رسانده، دیگر باید به دنبال جدایی از باشگاه آلمانی باشد. ارلینگ فصل گذشته هم پیشنهادهای متعددی داشت و پدرش به همراه مدیربرنامه‌اش در یک روز به صورت همزمان به بارسا و رئال مادرید سفر کردند و به مذاکره با هر دو ستاره مشغول شدند. با این وجود این انتقال صورت نگرفت و حالا که بند فسخ 75 میلیون یورویی ارلینگ به زودی فعال می‌شود، باشگاه‌های بزرگ برای خرید او صف می‌کشند. رئال مادرید و سیتی، جدی‌ترین مشتریان این استعداد ناب هستند. البته گفته می‌شود یونایتد هم ممکن است نیم‌نگاهی به جذب او در بازار تابستانی نقل و انتقالات داشته باشد. با توجه به سابقه بازی پدر هالند در سیتی، شانس حضور او در این باشگاه کمی بیشتر خواهد بود. حالا زمان برداشتن قدم بعدی در دوران فوتبال هالند است و او باید مسیر بهتری را برای خودش در نظر بگیرد.

پل پوگبا؛ صبری که دیگر وجود ندارد

پل در آکادمی یونایتد رشد کرد و همان‌جا به یک بازیکن مستعد تبدیل شد اما دوران درخشان او در فوتبال اروپا با پیوستن به یوونتوس شروع شد. او در یووه خودی نشان داد و طی چند فصل یکی از بهترین هافبک‌های این باشگاه بود. پوگبا با یک قرارداد سنگین به یونایتد برگشت تا دوباره در اولدترافورد به یک ستاره تبدیل شود اما این اتفاق هرگز رخ نداده و پوگبا هیچ‌وقت آن فوتبالیستی نشده که هواداران باشگاه منچستریونایتد به دنبالش بوده‌اند. دیگر معلوم نیست که چقدر باید برای چنین اتفاقی صبر کرد. اتفاقی که شاید هم اصلا هیچ‌وقت رخ ندهد. رابطه پوگبا با هواداران یونایتد هم به شدت متشنج شده و همین ماجرا او را به سمت جدایی از تیم سوق داده است. پوگبا در بسیاری از دیدارهای این فصل نیمکت‌نشین بوده و به نظر می‌رسد فاصله‌ای با ترک این باشگاه ندارد.

دوشان ولاهوویچ؛ ستاره می‌شود

بدون هیچ شک و تردیدی، او یکی از بهترین و آماده‌ترین مهاجمان این روزهای فوتبال ایتالیا به شمار می‌رود. بازیکنی که باعث شده دیدارهای این فصل فیورنتینا، بیننده‌های بیشتری نسبت به گذشته داشته است. ولاهوویچ درست همان بازیکنی است که هر تیمی آرزوی داشتنش را دارد. یک مهاجم کامل، دونده، گل‌زن و خوش‌استیل که فصلی فوق‌العاده را در فلورانس پشت سر گذاشته است. تابستان گذشته ولاهوویچ مورد توجه باشگاه آتلتی قرار داشت و چیزی نمانده بود با 50 میلیون یورو به این تیم ملحق شود. حالا قیمت او در این تابستان حدقل 75 میلیون یورو برآورد می‌شود. یوونتوس یکی از مشتریان دست به نقد این ستاره به حساب می‌آید. به نظر می‌رسد خرید او می‌تواند همه مشکلات هجومی یوونتوس را به شکل قابل توجهی کاهش بدهد. او با ادامه این روند می‌تواند به یکی از بهترین هافبک‌های سری آ تبدیل شود.

فرانک کسی؛ در مسیر بزرگان

میلان دوباره به روزهای خوب گذشته برگشته و حداقل در سری آ، سیمای یک تیم مدعی را نشان داده است. با این حال شرایط مالی این باشگاه هنوز استثنایی نیست و همین ماجرا می‌تواند موجب جدایی چند بازیکن مهم این تیم شود. در تیم فعلی میلان، هیچ بازیکنی به اندازه فرانک کسی مورد توجه باشگاه‌های دیگر قرار نگرفته است. چند تیم مختلف به دنبال جذب این ستاره هستند و می‌خواهند به هر قیمتی این هافبک را به ترکیب‌شان اضافه کنند. همین اتفاق موجب شده که فرانک از تمدید قرارداد با تیمش سر باز بزند. تیم‌هایی مثل بارسلونا و تاتنهام در پنجره بعدی نقل و انتقالات، خواهان جذب این بازیکن شده‌اند. اگر فرانک کسی تصمیم به ترک میلان بگیرد، به سادگی می‌تواند این کار را با یک قرارداد آزاد انجام بدهد.

آنتونیو رودیگر؛

شاید وقتی دیگر

غیبت نام رودیگر در فهرست بهترین مدافعان سال فرانس فوتبال، حیرت‌آور بود. چراکه تاثیر این ستاره در موفقیت‌های بزرگ فصل گذشته چلسی و فرم خوب این فصل تیم توخل، انکارنشدنی به نظر می‌رسد. رودیگر در همه دوران فوتبالش، هیچ‌وقت به این اندازه مطمئن نشان نداده است. ظاهرا ورود یک مربی آلمانی به چلسی، اعتماد به نفس او را به شکل قابل توجهی افزایش داده و موجب شده که او بهترین فرم ممکن را در لباس شیرهای لندن به نمایش بگذارد. این درخشش البته موجب شده که او قراردادش را با تیم تمدید نکند و مبلغ به مراتب بیشتری از آبراموویچ بخواهد. مبلغی که باشگاه چلسی هنوز راضی به پرداختش نشده است. اگر آنها زیر بار این قرارداد نروند، بعید نیست آنتونیو هم در تابستان مقصد دیگری را برای خودش انتخاب کند.

تقریبا هیچ روزی وجود ندارد که کیلیان ام‌باپه در آن، یک پالس مثبت به رئال مادرید نفرستد و آمادگی‌اش را برای ملحق‌شدن به این تیم نشان ندهد. ستاره پی‌اس‌جی در مصاحبه اخیرش با تیری آنری، از تسلط به زبان اسپانیایی صحبت کرده تا ثابت کند که ماجرای پیوستن به رئال بیش از حد برایش جدی است

آنخل دی‌ماریا؛ جنگ به جای صلح

آنخل دی‌ماریا هنوز هم هیچ واکنشی به تمدید قرارداد با پی اس‌جی نداشته است. البته که پی‌اس‌جی ترجیح می‌دهد به همکاری‌اش با این بازیکن ادامه بدهد اما شاید خود او تصمیم دیگری بگیرد. چراکه در ترافیک شدید خط حمله و خط هافبک باشگاه فرانسوی، کم‌تر فرصتی برای فیکس شدن او وجود دارد. دی ماریا بسیاری از دیدارهای این فصل را روی نیمکت شروع کرده اما هر وقت که به زمین آمده، توانسته برای تیمش بسیار موثر باشد و دست به کارهای بسیار مهمی برای تیم پوچتینو بزند. دی ماریا هنوز هم مهره آماده‌ای به نظر می‌رسد و مشتریان زیادی در بین بسیاری از باشگاه‌های اروپایی دارد. او همچنان در ترکیب تیم ملی کشورش هم یک ستاره ثابت و تمام‌عیار به شمار می‌رود.

ایسکو؛ فرار از قفس

زمانی قرار بود به یکی از بهترین هافبک‌های دنیای فوتبال تبدیل شود. او حتی جایزه پسر طلایی یا همان بهترین بازیکن جوان سال را هم برده بود اما روند پیشرفت ایسکو به طور کامل متوقف شد. ظاهرا او هرگز نتوانست با فشار بازی در رئال مادرید کنار بیاید و همچنین نتوانست زندگی‌اش را هم حرفه‌ای نگه دارد. اضافه وزن ایسکو و ناآمادگی او در کنار عدم تمایلش به ترک رئال مادرید، این ستاره را به شدت به چالش کشید. حالا برخی از هواداران فوتبال حتی نام او را هم فراموش کرده‌اند. کارلو آنچلوتی هم اخیرا تاکید کرده که در تیمش جایی برای ایسکو ندارد و بعید به نظر می‌رسد که در هیچ مسابقه‌ای این بازیکن را به بازی بگیرد. حالا همه منتظر تصمیم ایسکو هستند. او باید از رئال خارج شود و شانسش را در باشگاه دیگری محک بزند. شاید این آخرین راه برای نجات این ستاره از فراموشی مطلق باشد.

هری کین؛ آخرین فرصت جدایی

تابستان قبل، رسما اعلام کرد که می‌خواهد تاتنهام را ترک کند و به تیمی برود که فرصت بردن جام‌های بیشتر را به او می‌دهد. این اظهارنظر صریح، حتی موجب شد هواداران باشگاه با جدایی‌اش موافق باشند اما دنی لوی اجازه نداد کین حتی با قرارداد 150 میلیون یورویی، باشگاه را به مقصد سیتی ترک کند. این بودجه می‌توانست یک بازسازی تمام‌عیار برای اسپرز به وجود بیاورد اما به هر حال باشگاه به این موقعیت پشت پا زد. هری که فصل گذشته اسپرز را ترک نکرد، این فصل فوق‌العاده نشان نداده و نسبت به فصل گذشته، در اوج نبوده است. با این حال او همچنان مهره بسیار مهمی برای سفیدها به شمار می‌رود. هیچ تضمینی اما وجود ندارد که او فصل بعد هم در این تیم بماند. اگر اسپرز با کونته هم موفق به بردن جام نشود، دیگر باید همه خودشان را برای جدایی کین آماده کنند.