آریا طاری

هویبرگ و مت دوهرتی، شاید در نگاه اول خریدهای جذابی بودند اما نتوانستند هواداران اسپرز را به وجد بیاورند. خریدهای بعدی باشگاه اما با استقبال ویژه‌ای از سوی طرفداران تاتنهام رو‌به‌رو شد. دنیل لوی در یک روز و به صورت همزمان، با گرت بیل و رگیلون قرارداد بست و دو ستاره لالیگایی را به صورت همزمان به باشگاه آورد. آنها برای جذب این دو ستاره، رقابت نزدیکی با منچستریونایتد داشتند و توانستند این رقابت را با پیروزی پشت سر بگذارند. بازگشت بیل و جذب یکی از بهترین مدافعان چپ فوتبال اروپا، حالا سیمای جذابی به تیم مورینیو می‌بخشد. آقای خاص با بازگرداندن بیل به شمال لندن، همان هدف اولیه‌اش را در باشگاه دنبال می‌کند. او می‌خواهد «برنده» باشد و با این دو نفر، صاحب تیمی با پتانسیل «بردن» خواهد شد.

سال 2014 بود که گرت بیل، تصمیم به ترک تاتنهام گرفت و ظاهرا هیچ چیزی نمی‌توانست این بازیکن را از تصمیمش منصرف کند. او به رئال مادرید پیوست و گران‌قیمت‌ترین قرارداد آن روزهای فوتبال را به امضا رساند. سرخیو رگیلون که آن روزها در آکادمی باشگاه رئال مادرید حضور داشت، خیلی زود توانست با ستاره محبوبش یعنی بیل ملاقات کند. او عکس یادگاری‌اش با بیل را در توئیتر به اشتراک گذاشت و از آن روز به عنوان بهترین روز زندگی‌اش نام برد. 6 سال بعد اما سرخیو در کنار گرت بیل از مادرید به لندن سفر کرد تا در جلسه معارفه‌اش در باشگاه تاتنهام شرکت کند. تلاش او برای اسپانیایی حرف زدن با بیل در این جلسه نیز در نوع خودش جالب به نظر می‌رسید. چراکه ستاره ولزی در همه سال‌های اقامت در اسپانیا، هرگز تلاشی برای یادگیری این زبان از خودش نشان نداد. تاتنهام، گرت بیل را با یک قرارداد قرضی یک ساله به خدمت گرفته و قرار است بخشی از حقوق او را به باشگاه رئال مادرید پرداخت کند. او که زمانی با پیراهن شماره 11 به بهترین بازیکن اسپرز تبدیل شده بود، حالا پیراهن شماره 9 باشگاه را بر تن خواهد کرد. لباسی که پیش از آن در یک پیش‌فصل در تور آمریکا، بر تن این ستاره بود. رگیلون نیز با پیراهن شماره سه و قرارداد 28 میلیون پوندی پنج ساله، به عضویت تاتنهام درآمده است. این دو ستاره چپ پا، نقش مهمی در این فصل باشگاه تاتنهام خواهند داشت. تیمی که فصل را با شکست شروع کرده و این روزها، کاملا تحت فشار به نظر می‌رسد.

تیم مورینیو قبل از شروع این فصل، فشار انتظارها را با تمام وجود حس می‌کرد اما ابزار کافی را برای جنگیدن با باشگاه‌های بزرگ در اختیار نداشت. خرید این دو مهره جدید اما شاید چیزهای زیادی را در باشگاه تغییر بدهد. تاتنهام پس از نزول و سپس جدایی دنی رز، در پست دفاع چپ دیگر بازیکن مطمئنی نداشت. بن دیویس به هیچ وجه در حد یک بازیکن فیکس برای یک تیم لیگ برتری به نظر نمی‌رسید اما با جذب سرخیو، حالا دیگر آنها صاحب یک دفاع چپ ایده‌آل و پنج ستاره هستند. در خط حمله نیز فقدان نفرات تاثیرگذار در تاتنهام تا حدودی احساس می‌شد. حالا اما با مثلث گرت بیل، هونگ مین سون و البته هری کین، این تیم صاحب یکی از بهترین خطوط هجومی در لیگ برتر شده است. حالا مورینیو گزینه‌های بهتر و ایده‌آل‌تری برای چینش ترکیب در اختیار دارد اما به نظر می‌رسد کار آنها در بازار تابستانی، هنوز به طور کامل تمام نشده است. چراکه این تیم به یک مهاجم جانشین برای هری کین نیز نیاز خواهد داشت. در چند فصل گذشته، هری بارها مصدوم شده و به ندرت جانشین خوبی در تاتنهام داشته است. باشگاه حالا در جست‌وجوی جذب یک مهاجم مرکزی است که بتواند در دقایق پایانی بازی‌ها و یا در روزهای مصدومیت کین، در نوک خط حمله قرار بگیرد. تاتنهام حتی پس از این دو خرید تازه، به لحاظ مهره قابل مقایسه با تیم‌هایی مثل سیتی، لیورپول و یا چلسی به نظر نمی‌رسد اما حالا دیگر انتظار می‌رود که این تیم حداقل برای تصاحب سهمیه لیگ قهرمانان مبارزه کند و در بین چهار تیم بالای جدول مسابقه‌ها قرار بگیرد.

امضای قرارداد با گرت بیل، پیام واضحی از طرف ژوزه مورینیو دارد. او با جذب نفراتی مثل جو هارت و گرت بیل، چهره‌هایی را در باشگاه جمع می‌کند که بی‌شباهت با خودش نیستند. درباره چهره‌هایی مثل هارت و بیل، درست همان حرف‌هایی زده می‌شوند که از مدتی  قبل درباره ژوزه مورینیو شنیده‌ایم. اینکه آنها دیگر تمام شده‌اند، سال‌های خوب فوتبال‌شان را پشت سر گذاشته‌اند و دیگر به کیفیت گذشته برنمی‌گردند. مورینیو با جذب نفراتی که از این حیث شبیه خودش هستند، تلاش می‌کند تا انگیزه بازگشت را به بهترین شکل به نمایش بگذارد. او بارها تاکید کرده که «برنده شدن» را از خود فوتبال بیشتر دوست دارد و هیچ چیز به این اندازه، برایش مهم به نظر نمی‌رسد. جام گرفتن در باشگاهی مثل تاتنهام که از سال 2008 هرگز جام نبرده، کار ساده‌ای نیست اما آقای خاص، حالا برای به هم زدن همه معادله‌ها تلاش می‌کند.