اولین پیروزی فرانک لمپارد و تیمش در فصل جدید لیگ برتر، بالاخره رقم خورد اما در این نبرد آن‌چه بیشتر از درخشش میسن مونت و تامی آبراهام در خط حمله شیرهای لندن مورد توجه قرار گرفت، گل‌زنی دوباره مهاجم تیم تازه‌وارد نوریچ بود. «تیمو پوکی» با باز کردن دروازه چلسی، موفق شد تعداد گل‌هایش را در پایان هفته سوم به عدد شگفت‌انگیز پنج برساند. او از همین حالا یکی از شانس‌های آقای گلی این فصل  به شمار می‌رود و اگر این روند گل‌زنی را حفظ کند، قناری‌ها را نیز در لیگ برتر ماندگار خواهد کرد. تیمو پس از باز کردن دروازه لیورپول در اولین هفته فصل، در هفته دوم در کار رود  مقابل نیوکاسل یونایتد هت‌تریک کرد و سپس پنجمین گل فصل را نیز مقابل شاگردان فرانک لمپارد جشن گرفت. برای پی بردن به اهمیت کار این مهاجم، باید بدانیم که او تنها دهمین بازیکن تاریخ است که در هر سه مسابقه ابتدایی‌اش در لیگ برتر گل‌زنی می‌کند. علاوه بر این، او پنجمین بازیکن تاریخ لیگ برتر است که تا پایان هفته سوم این لیگ، پنج گل به ثمر می‌رساند. این موفقیت‌ بزرگ در حالی برای مهاجم نوریچ به دست آمده که نیل لنون سرمربی سابق او در سال 2016؛ هرگز به این بازیکن اعتقادی نداشت. او پوکی را در فهرست فروش باشگاه سلتیک قرار داد. چراکه معتقد بود این مهاجم یک گل‌زن تمام‌عیار محسوب نمی‌شود. این مهاجم فنلاندی تا امروز در باشگاه‌های زیادی بازی کرده و به نظر می‌رسد حالا در 29 سالگی، ناگهان شکوفا شده است. 

فوتبال حرفه‌ای تیمو پوکی، در لیگ فنلاند آغاز شد. او سال 2009 فرصت فوق‌العاده پیوستن به باشگاه سویا را به دست آورد اما تنها یک بازی برای این باشگاه انجام داد و در جنوب اسپانیا، هرگز جدی گرفته نشد. پوکی سال 2011 به شالکه پیوست و شروع نسبتا خوبی در بوندس‌لیگا داشت اما باز هم نتوانست جای ثابتی در ترکیب شالکه پیدا کند و پس از دو فصل، به سلتیک اسکاتلند فروخته شد. به ثمر رساندن هفت گل در اولین فصل بازی برای سلتیک، کمی امیدوارکننده بود اما این مهاجم، هیچ‌وقت علاقه نیل لنون را به دست نیاورد و در سال 2014 به بروندبی در سوپرلیگ دانمارک پیوست. 

او در حالی که فقط 25 سال داشت، از سطح اول فوتبال اروپا جدا شد اما چهار سال درخشان را در فوتبال دانمارک سپری کرد و در 29 سالگی ریسک انتقال به نوریچ در رقابت‌های چمپیونشیپ را پذیرفت. پوکی با زدن 30 گل، بهترین فصل دوران فوتبالش را در نوریچ سپری کرد و یکی از عوامل اصلی صعود این تیم به رقابت‌های لیگ برتر بود. او حالا با یک شروع فوق‌العاده، موفق‌ترین مهاجم این روزهای فوتبال انگلیس به شمار می‌رود. 

او شکست‌های زیادی را در کارنامه‌اش داشته اما به خوبی از این شکست‌ها برای قوی‌تر شدن استفاده کرده است. پیوستن به یک باشگاه بزرگ در 30 سالگی، معمولا برای فوتبالیست‌ها اتفاق نمی‌افتد اما پوکی تا امروز معادله‌های زیادی را به هم زده و اگر آمادگی‌اش را حفظ کند، شاید سال آینده در چنین روزهایی برای یکی از باشگاه‌های بزرگ فوتبال انگلیس به میدان برود.