با وجود همه انتقادها از عملکرد گابریل ژسوس در خط حمله منچسترسیتی، این بازیکن در نبرد دشوار با اورتون نمایش درخشانی داشت و موفق شد دو بار دروازه تیم حریف را باز کند. او هنوز به «گابی‌گل» مدنظر هواداران سیتی تبدیل نشده و همه آنهایی که انتظار داشتند او به سرعت به سطح نیمار و ام‌باپه برسد، هنوز نمی‌توانند حساب ویژه‌ای روی ستاره برزیلی باز کنند. 

با این وجود او تا امروز 23 گل برای تیم آبی‌پوش منچستر به ثمر رسانده و یکی از پنج گل‌زن برزیلی برتر تاریخ این لیگ به شمار می‌رود. از این فهرست پنج نفره، سه بازیکن هنوز هم در لیگ برتر شاغل هستند. «ویلیان» با 27 گل برای چلسی، چهارمین گل‌زن برزیلی تاریخ لیگ برتر به شمار می‌رود. «جونینیو پائولیستا» با 29 گل، در رده بعدی دیده می‌شود. «روبرتو فیرمینو» با 40 گل زده در لیگ برتر با لباس لیورپول، نفر دوم است و تنها به دو گل نیاز دارد تا از رکورد بهترین گل‌زن برزیلی تاریخ لیگ جزیره یعنی «فیلیپه کوتینیو» عبور کند. 

حقیقت آن است که هیچ‌کدام از این مهره‌های برزیلی، در جمع بهترین بازیکنان فوتبال در تاریخ کشورشان قرار نمی‌گیرند. همه آنها ستاره‌هایی خوب و بااستعداد هستند اما هرگز «سوپراستار» بودن را تجربه نکرده‌اند.

بهترین محصولات فوتبال برزیل، هیچ‌وقت در انگلستان به میدان نرفته‌اند. رونالدو در سری آ و لالیگا خوش درخشید و هرگز به باشگاهی در انگلیس ملحق نشد. رونالدینیو در فرانسه چهره شد، بهترین سال‌های دوران بازی را در اسپانیا گذراند و سپس به ایتالیا رفت اما هیچ‌وقت برای یک تیم از لیگ جزیره توپ نزد. روماریو، ریوالدو، روبرتو کارلوس، کافو، به‌به‌تو و کافو نیز هر کدام در مقاطعی از فوتبال انگلیس پیشنهاد داشتند اما هرگز ریسک بازی در این لیگ را نپذیرفتند. حتی «نیمار» که ستاره اصلی این روزهای فوتبال برزیل به شمار می‌رود، پس از بارسا راهی پی‌اس‌جی شد و گفته می‌شود در صورت ترک این تیم فرانسوی، دوباره به لالیگا برمی‌گردد و برنامه‌ای برای پیوستن به تیمی از جزیره ندارد. 

برای ستاره‌های ظریف و تکنیکی برزیلی، لیگ‌های اسپانیا و ایتالیا همواره بیشتر از انگلیس به اتوپیا شبیه بوده است. به نظر می‌رسد این بازیکن‌ها نه‌تنها نمی‌توانند با آب و هوای بسیار متفاوت انگلیس نسبت به کشور زادگاه‌شان کنار بیایند، بلکه نظم و انضباط خاص لیگ برتر و فرهنگ هواداری در این کشور را نیز درک نمی‌کنند. ستاره‌های برزیلی شاغل در لیگ برتر، عموما سرانجام خوبی در این لیگ نداشته‌اند. 

روبینیو در سیتی هرگز به یک بازیکن ایده‌آل تبدیل نشد. خولیو باپتیستا به سرعت ناچار شد مقابل درهای خروجی باشگاه آرسنال قرار بگیرد. اندرسون و کلبرسون نیز در منچستریونایتد هرگز حرفی برای گفتن نداشتند و برخلاف انتظار، به مهره‌های بزرگی تبدیل نشدند. به نظر می‌رسد نسل جدید فوتبال برزیل، راحت‌تر از گذشته به زندگی و بازی در انگلیس خو می‌گیرد. فرمینیو و گابی ژسوس تا امروز عملکرد خوبی در لیگ برتر داشته‌اند. در مقایسه با بزرگ‌ترین برزیلی‌ها، آنها نهایتا فورواردهایی متوسط هستند اما شاید درخشش آنها، جرات انتخاب انگلستان را به برزیلی‌های  بیشتری بدهد.