آریا رهنورد

پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام سیرجان به عنوان شهر میزبان دیدار حساس پرسپولیس و سپاهان اعلام شد. شهرهای مختلفی از سوی باشگاه پرسپولیس برای برگزاری بازی در زمین بی‌طرف به سازمان لیگ معرفی شدند و سرانجام از بین همه آن شهرها، میزبانی به سیرجان رسید. این بازی عملا آخرین شانس سرخپوشان برای نگه داشتن امیدهای قهرمانی به حساب می‌آید. یک دیدار همیشه سخت که فارغ از همه حساسیت‌های جدولی نیز همواره سرشار از هیجان و جذابیت بوده است.

سپاهان این فصل را نیز بدون جام تمام می‌کند و این اصلا خبر خوبی برای این تیم پرافتخار محسوب نمی‌شود. اگر آنها بتوانند تیمی مثل پرسپولیس را شکست بدهند، حداقل ثابت می‌‌کنند که قابلیت انجام کارهای بزرگ را دارند

آخرین شانس

لغزش هفته گذشته روبه‌روی ذوب آهن کار پرسپولیس را برای قهرمانی لیگ بیست و یکم بسیار دشوار کرد. قبل از شروع دیدارهای هفته بیست و ششم، تیم یحیی گل‌محمدی امیدوار به توقف استقلال و پیروزی خودش روبه‌روی ذوب بود اما عکس این ماجرا اتفاق افتاد. در عمل این آبی‌ها بودند که به هر زحمتی شهرخودرو را شکست دادند و پرسپولیس به نتیجه‌ای بهتر از تساوی مقابل ذوب آهن نرسید. این یعنی اختلاف دو تیم در صدر جدول دوباره به عدد ۶ بازگشت. در فاصله چهار هفته تا پایان لیگ برتر، جبران چنین فاصله‌ای بیش از حد دشوار به نظر می‌رسد. استقلال باید در دو مسابقه از چهار بازی آینده‌اش شکست بخورد تا به شرط پیروزی قرمزها در هر چهار مسابقه، امتیازهای دو تیم در جدول رده‌بندی برابر شود. حتی در این صورت نیز استقلال تفاضل گل بهتری نسبت به حریف خواهد داشت. با این حال شاگردان گل‌محمدی هنوز کاملا ناامید نیستند و با امیدواری به مصاف سپاهان می‌روند.

در غیاب یک ستاره

یکی از نگرانی‌های بزرگ گل‌محمدی برای این نبرد، غیبت وحید امیری خواهد بود. بازیکنی که در ماه‌های آینده نمی‌تواند پرسپولیس را همراهی کند. آنچه در این سال‌ها برای پرسپولیس اتفاق افتاده نشان می‌دهد که امیری همواره یکی از مهم‌ترین بازیکنان این تیم بوده است. فوتبالیست بی‌حاشیه و جنگجویی که در چند پست مختلف برای قرمزها به میدان می‌رود و همواره نمایشی فراتر از حد انتظار دارد. با این حال پرسپولیسی‌ها باید به پر کردن جای خالی او عادت کنند. چراکه امیری نه فقط ادامه لیگ بیست و یکم بلکه شاید حدود نیمی از لیگ بیست و دوم را نیز از دست بدهد.  

این یکی را ببر

برای محرم نویدکیا نیز این بازی فوق‌العاده مهم به نظر می‌رسد. باشگاه همچنان از محرم حمایت می‌کند اما شاید موضع حداقل بخشی از طرفداران سپاهان نسبت به این مربی و پروژه‌اش در باشگاه کمی تغییر کرده باشد. سپاهان این فصل را نیز بدون جام تمام می‌کند و این اصلا خبر خوبی برای این تیم پرافتخار محسوب نمی‌شود. اگر آنها بتوانند تیمی مثل پرسپولیس را شکست بدهند، حداقل ثابت می‌‌کنند که قابلیت انجام کارهای بزرگ را دارند. شکست در دیدار امروز اما شاید این نبرد را به آخرین مسابقه محرم روی نیمکت سپاهان تبدیل کند. او قبلا دو بار استعفا داده و هر دو استعفایش توسط باشگاه رد شده اما هیچ تضمینی وجود ندارد که این اتفاق یک بار دیگر نیز رخ بدهد و باشگاه همچنان قصد حمایت از این مربی را داشته باشد.

تماشاگرها کجا هستند؟

سوال کلیدی درباره لیگ برتر همچنان اینجاست که چرا تماشاگرها همچنان سهمی از بیشتر بازی‌ها ندارند؟ چرا هنوز در بسیاری از شهرها تماشاگران نمی‌توانند به دیدن بازی‌های لیگ برتر بروند؟ این در حالی است که آمار فوتی‌های ویروس کرونا در کشور کاملا تک رقمی شده و حتی به 6 نفر در روز رسیده است. این کج‌سلیقگی آشکار بدون شک به فوتبال ایران لطمه می‌زند و ظاهرا اراده‌ای وجود دارد تا جلوی ورود گسترده هوادارها به فوتبال ایران گرفته شود. این بازی نیز می‌توانست تماشاگران زیادی را به استادیوم بکشاند اما قرار است هیچ تماشاگری در آن حضور نداشته باشد.

امیدی برای سپاهان

نکته جالب در مورد دیدار هفته گذشته سپاهان، حضور امید نورافکن در قلب دفاع بود. اتفاقی که قبل از این در تیم ملی نیز سابقه داشت. محرم هفته گذشته در آزمون دفاعی روبه‌روی پیکان موفق نشان داد و طلایی‌ها آن مسابقه را با کلین‌شیت ترک کردند. حالا بعید نیست این مدافع در جریان دیدار امروز نیز در مرکز خط دفاعی تیم محرم قرار بگیرد. امید در پست‌های هجومی‌تر کمی بی‌دقت نشان داده اما به عنوان یک مدافع، بازیکن امیدوارکننده‌ای بوده است.

در انتظار دو بازگشت

شرزود تمیروف بالاخره اولین گل با لباس سرخ را زد و به شدت هم خوشحالی کرد اما همچنان عملکرد او در خط حمله پرسپولیس به اندازه کافی امیدوارکننده به نظر نمی‌رسد. بعید نیست مهره‌هایی مثل مهدی عبدی و سیامک نعمتی بعد از مدت‌ها دور ماندن از ترکیب اصلی دوباره به جمع قرمزها برگردند و برای این تیم به میدان بروند. سیامک مدت زیادی را با مصدومیت گذرانده و مهدی عبدی مورد تنبیه انضباطی باشگاه قرار گرفته است.