آریا رهنورد

قدرت سازگاری بالا، مهم‌ترین ویژگی این سال‌های پرسپولیس بوده است. آنها در چند فصل گذشته ستاره‌های زیادی را از دست داده‌اند اما هر بار موفق شده‌اند جای خالی نفرات جدا شده را با مهره‌های جدید پر کنند. نسبت به شروع لیگ نوزدهم، سرخ‌ها دیگر علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، مهدی ترابی، محمد نادری و علی علیپور را در اختیار ندارند و عملا پنج ستاره مهم‌ ترکیب اصلی‌شان را از دست داده‌اند اما به نظر می‌رسد یحیی توانسته جانشین‌های خوبی برای این نفرات پیدا کند و با همان قدرت سازگاری، آماده چالشی جدید در لیگ برتر بیستم باشد.

خط دروازه؛ چه زود محبوب شدی حامد!

اینکه بوژیدار رادوشوویچ جانشین علیرضا بیرانوند می‌شود و جای خالی او را به خوبی پر می‌کند، تنها یک فرضیه بود که به نتیجه قطعی نرسید. رادو به اندازه کافی فرصت داشت تا بعد از بیرو، خودش را به اثبات برساند اما تلاشش در این راستا به شکست انجامید. بخشی از شکست رادو در پروسه جانشینی علیرضا، به درخشش خیره‌کننده حامد لک روی خط دروازه سرخ‌ها مربوط بود. گلری که کارش را با این باشگاه در لیگ قهرمانان آسیا شروع کرد و از همان روز اول، فراتر از حد انتظار ظاهر شد. او حالا به عنوان بهترین گلر منطقه غرب در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان شناخته می‌شود و به زودی به عنوان دومین گلر تاریخ باشگاه پرسپولیس، طعم حضور در فینال لیگ قهرمانان را می‌چشد. هیچ تردیدی وجود ندارد که در شروع فصل تازه فوتبال ایران، حامد لک انتخاب اصلی گل‌محمدی برای پست دروازه‌بانی خواهد بود. او چندین سال در لیگ برتر فعالیت کرده و حالا فصل جدید را در ترکیب قرمزها آغاز خواهد کرد. تیمی که همیشه تیم محبوب این ستاره بوده است.

خط دفاع؛ در انتظار سورپرایز یحیی

حالا که شجاع خلیل‌زاده شب و روز را با بوسیدن لوگوی الریان قطر سپری می‌کند، قابل پیش‌بینی‌ترین گزینه برای پرسپولیسی‌ها این است که سیدجلال و حسین کنعانی را در قلب دفاع به کار بگیرند. تجربه این چند سال اما ثابت کرده است که سیدجلال نمی‌تواند در همه دیدارهای یک تقویم فشرده به صورت ثابت به میدان برود. در حوالی تمرین پرسپولیس، این‌طور شنیده می‌شود که یحیی یک غافلگیری بزرگ برای این بخش از زمین دارد و تصمیم گرفته از میلاد سرلک به عنوان مدافع میانی استفاده کند. اگر این زمزمه‌ها صحت داشته باشند، باید در لیگ بیستم در انتظار زوج دفاعی میلاد سرلک و کنعانی‌زادگان باشیم و سیدجلال هم مثل همیشه، یک وزنه مهم برای باشگاه به شمار می‌رود و در برخی از بازی‌ها از ابتدا به زمین فرستاده می‌شود. معادله سمت چپ خط دفاعی قرمزها، اصلا پیچیده به نظر نمی‌رسد. چراکه با جدایی نادری، حالا سعید آقایی تنها گزینه جدی بازی در این بخش از زمین به شمار می‌رود. در سمت راست اما شاید تصمیم پیچیده‌تری وجود داشته باشد. پس از درخشش سیامک نعمتی در لیگ قهرمانان آسیا، انتظار می‌رود یحیی در لیگ بیستم هم او را در سمت راست خط دفاع به زمین بفرستد. به نظر می‌رسد در لیگ بیستم ترکیب اصلی خط دفاعی پرسپولیس با سعید آقایی، میلاد سرلک، محمدحسین کنعانی‌زادگان و سیامک نعمتی ساخته شود.

خط هافبک؛ پهلوان بشار!

اگر شایعه‌های مربوط به حضور میلاد سرلک در قلب دفاع حقیقت داشته باشند، زوج کمال و احمد باز هم همان ترکیب همیشگی را در میانه میدان تشکیل خواهند داد. پرسپولیس روی این دو هافبک باتجربه برای فصل جدید، حساب ویژه‌ای باز خواهد کرد. در ترکیب یحیی، دو هافبک دیگر هم متمایل به کناره‌های زمین حضور دارند. بشار رسن در سمت راست و احسان پهلوان در سمت چپ برای قرمزها به میدان خواهند رفت. بشار البته تصمیم جدی به جدایی از تیم گرفته و به احتمال بسیار زیاد پس از فینال لیگ قهرمانان از پرسپولیس خواهد رفت. تا آن روز اما، بشار و پهلوان گزینه‌های اصلی یحیی در شروع لیگ بیستم به شمار می‌روند.

خط حمله؛ وحید تنها نیست

اواخر فصل گذشته بود که با تصمیم یحیی، وحید امیری به خط حمله پرسپولیس ملحق شد. این ستاره در دوران برانکو نیز به عنوان مهاجم برای قرمزها به میدان رفته بود. حالا وحید بخشی از خط حمله قرمزها به شمار می‌رود و قاعدتا باید عیسی آل‌کثیر را به عنوان زوج اول در این بخش از زمین به حساب بیاوریم اما عیسی فعلا تا چند ماه با محرومیت روبه‌رو شده است و احتمالا زوج مهدی عبدی و وحید امیری، مهاجمان فیکس پرسپولیس در شروع لیگ بیستم به شمار می‌روند. این دو نفر در دیدار نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان روبه‌روی النصر عربستان نیز مهاجمان ثابت سرخ‌ها بود. در آن مسابقه مهدی عبدی برای پرسپولیس گل‌زنی کرد و وحید هم با دوندگی مثال‌زدنی‌اش، موقعیت‌های زیادی برای تیم ساخت. از شروع لیگ چهاردهم به بعد، این اولین فصل است که پرسپولیس نه مهدی طارمی و نه علی علیپور را در اختیار ندارد. این زوج جدید خط حمله اما شاید در کنار هم، کارهای بزرگی برای پرسپولیس انجام بدهند.