آریا رهنورد

تماشای اشک ریختن ستاره‌ها انگار به تقدیر جدانشدنی این سال‌های باشگاه بارسلونا بدل شده است. بعد از اشک‌های لئو مسی در روز جدایی از این باشگاه، حالا نوبت به سرخیو آگوئرو رسید که این باشگاه را در محاصره اشک ترک کند. او به بارسلونا ملحق شد تا همبازی دوست قدیمی‌اش مسی شود اما در عمل اتفاق کاملا متفاوتی برای او رخ داد. مسی از بارسا رفت و آگوئرو در این تیم با مشکل قلبی روبه‌رو شد تا در این سن و سال، ناچار به کنار گذاشتن فوتبال شود. یک پایان تلخ برای ستاره‌ای که سال‌های سال، هواداران فوتبال را به وجد آورده بود.

گلی برای ستاره ‌شدن

در زندگی خیلی از فوتبالیست‌ها لحظه‌ای وجود دارد که آنها را در مسیر بزرگ ‌شدن قرار می‌دهد. لحظه‌ای که راه آنها را از مهره‌های معمولی جدا می‌کند. این لحظه برای سرخیو در 17 سالگی شروع شد. وقتی که او در دربی حساس فوتبال کشورش، در لباس ایندیپندنت روبه‌روی راسینگ قرار گرفت و یک گل فوق‌العاده به ثمر رساند. این گل به سرعت در تمام اروپا دیده شد و آگوئرو توجه استعدادیاب‌های اروپایی را جلب کرد. این گل در حقیقت یک میان‌بر بسیار مهم برای رسیدن او به رویاهای بزرگش بود.

به رنگ جام

آگوئرو از فوتبال آرژانتین، به اتلتیکومادرید ملحق شد تا برای این باشگاه اسپانیایی به میدان برود. او خیلی زود درخشش را در این باشگاه شروع کرد و به مهره محبوب هواداران آتلتی تبدیل شد اما اوضاع باشگاه در اولین سال‌های حضور این مهاجم چندان ایده‌آل نبود و آنها شانس بردن جام را به دست نمی‌آوردند. با این حال در سال 2010 سرخیو اولین جام اروپایی‌اش را جشن گرفت. آنها با شکست دادن فولام در فینال یورولیگ، توانستند قهرمان این تورنمنت شوند و یک موفقیت بزرگ را با درخشش مهاجم کوتاه قامت‌شان جشن بگیرند. چند ماه بعد، سرخیو و همبازی‌ها در سوپرجام اروپا روبه‌روی اینتر قرار گرفتند و موفق شدند قهرمان لیگ قهرمانان اروپا را شکست بدهند. گل‌زنی در این مسابقه یکی از بهترین خاطره‌های فوتبال سرخیو بوده است.

آگوئرووووووووووووووووووو

بدون کوچک‌ترین شک و تردیدی، بهترین لحظه از دوران فوتبالی آگوئرو لحظه به ثمر رساندن گل قهرمانی سیتی در آخرین ثانیه‌ها بود. لحظه‌ای که او را به قهرمان ابدی سیتیزن‌ها تبدیل کرد. تنها چند ثانیه به سوت پایان داور باقی مانده بود و با تساوی سیتی و برد من یونایتد در مسابقه همزمان، تیم سر الکس فرگوسن در آستانه بردن جام قرار داشت اما ضربه دقیق سرخیو، ورق را به نفع سیتی برگرداند و منچستر را آبی کرد. او بارها به این حقیقت اشاره کرده که این، بهترین و مهم‌ترین گل تمام دوران فوتبالش بوده است. گلی که برای همیشه در ذهن هواداران فوتبال ماندگار خواهد بود.

هت‌تریک جادویی

در یک دهه‌ای که سرخیو در سیتی به میدان می‌رفت، این تیم هیچ‌وقت لیگ قهرمانان را فتح نکرد. با این حال این ستاره لحظات بسیار جذابی در لیگ قهرمانان با تیمش داشت. او در دوران بازی برای سیتی، موفق به زدن 36 گل در لیگ قهرمانان اروپا شد اما یکی از مهم‌ترین نمایش‌های این ستاره در این تورنمنت، به فصلی برمی‌گشت که سیتی با هدایت پلگرینی در آستانه حذف از لیگ قهرمانان در دور گروهی بود. آنها باید بایرن مونیخ را شکست می‌دادند تا در این جام می‌ماندند و سرخیو با هت‌تریک رویایی‌اش روبه‌روی مونیخی‌ها، یک شب جادویی را برای استادیوم اتحاد ساخت. شبی که بدون شک خودش هیچ‌وقت آن را فراموش نمی‌کند.

دو رکورد جاودانه

سرخیو در دوران بازی برای سیتی، دو رکورد بسیار مهم و تاریخی را به نام خودش ثبت کرد. او در درجه اول، بهترین گل‌زن تاریخ باشگاه سیتی شد و توانست فاصله قابل توجهی با نفر دوم هم ایجاد کند. دومین رکورد بسیار مهم او، تبدیل شدن به بهترین گل‌زن غیرانگلیسی تاریخ لیگ برتر بالاتر از ستاره‌هایی مثل تیری آنری بود. جالب اینکه میانگین گل‌زنی این ستاره در لیگ برتر حتی از چهره‌هایی مثل آلن شیرر هم بهتر است.

رستگاری با تیم ملی

درست مثل دوست قدیمی‌اش لئو مسی، آگوئرو هم همیشه از نبردن جام ملی آزار می‌دید اما این طلسم بالاخره در سال 2021 شکسته شد. آلبی سلسته در این سال، بالاخره کوپا آمه‌ریکا را فتح کرد و توانست روی سکوی اول آمریکای جنوبی قرار بگیرد. این یک موفقیت بسیار مهم برای سرخیو به حساب می‌آمد. چراکه انگار این جام، باری را از روی دوش او و هم‌تیمی‌ها برداشته بود. تیمی که در این سال‌ها دو بار در فینال کوپا و یک بار در فینال جام جهانی بازنده شده بود.

گل در ال‌کلاسیکو

سرخیو تنها در یک ال‌کلاسیکو به میدان رفت و در شروع آن مسابقه نیمکت‌نشین بود. او در نیمه دوم مسابقه به زمین آمد و تنها گل بارسلونا در این نبرد را به ثمر رساند. اینکه آخرین گل دوران فوتبال سرخیو روبه‌روی رئال مادرید و در مسابقه‌ای مثل ال‌کلاسیکو به ثمر رسیده، فوق‌العاده به نظر می‌رسد. پایانی برای یک ستاره که در همه این سال‌ها، با چشم‌های بسته هم دروازه حریف را پیدا می‌کرد.