آریا طاری

مدتی پس از پایان رسمی زمان شمارش آرا در انتخابات آمریکا، دونالد ترامپ هنوز زیر بار نتایج این انتخابات نرفته و هنوز هم خودش را «پیروز» این نبرد دشوار با جو بایدن می‌داند. طرفداران او هم در برخی شهرها اقدام به اعتراض به نتایج انتخابات کرده‌اند اما تیم ترامپ تا امروز در همه شکایت‌های حقوقی، شکست خورده است. اگر ترامپ در دنیای فوتبال حضور داشت و در قامت یک ستاره به میدان می‌رفت، حتما ادعاهای عجیبی در این زمینه هم به زبان می‌آورد. آن‌چه در این مطلب می‌خوانید، چکیده‌ای از ادعای ستاره‌های فوتبال در نقش ترامپ است.

کریستیانو؛ رکورددار توپ طلا

کریس رونالدو اگر روحیه‌ای شبیه به ترامپ داشت، خودش را برنده بیشترین توپ طلای تاریخ می‌دانست. او با پنج توپ طلا، رکورد خارق‌العاده‌ای در اختیار دارد اما صاحب رکورد جهانی توپ طلا لئو مسی است که توانسته 6 بار این جایزه را از آن خودش کند. کریس البته در چند مقطع، به داستان انتخاب بهترین فوتبالیست جهان اعتراض کرد و حتی یک بار مدعی شد که اگر همه «حقایق» را به زبان بیاورد، به «زندان» خواهد رفت. با این حال او این اواخر رابطه دوستانه‌تری با لئو مسی داشته و حتی بعید نیست آنها یک روز در حال شام خوردن با یکدیگر دیده شوند. بدون تردید آنها، بهترین‌های این عصر فوتبال و دو نام فراموش‌نشدنی در بین بهترین‌های تاریخ این رشته ورزشی هستند.

لئو مسی؛ سلطان تورنمنت‌های ملی

اگر مسی هم بخواهد ترامپ‌بازی دربیاورد، می‌تواند خودش را رکورددار بردن تورنمنت‌های ملی بداند. ابرستاره بارسا و تیم ملی آرژانتین تا امروز هرگز موفق نشده یک تورنمنت ملی را با بزرگسالان آلبی سلسته فتح کند. بزرگ‌ترین موفقیت لیونل در رده ملی، بردن المپیک 2008 با تیم زیر 23 سال آرژانتین بوده است. پس از آن مدال طلا، تصور می‌شد سفید و آبی‌ها با این نابغه برنده جام‌های متعددی می‌شوند اما در صندوقچه افتخارات مسی، حتی یک کوپا آمه‌ریکا نیز دیده نمی‌شود. لئو البته یک بار به فینال جام جهانی هم رسیده اما موفق نشده این جام را از آن خودش کند. او هنوز برای بردن تورنمنت‌های ملی شانس دارد اما احتمالا درست مثل کریستیانو، جام جهانی 2022 آخرین جام جهانی این سوپراستار خواهد بود.

سرخیو راموس؛ مرد اخلاق

در تاریخ لالیگا هیچ بازیکنی به اندازه سرخیو راموس از زمین مسابقه اخراج نشده است. هواداران رئال مادرید، شیفته کاپیتان تیم‌شان هستند و او را یک ستاره پرستیدنی می‌دانند اما هواداران تیم‌های دیگر، چنین اعتقادی در مورد سرخیو ندارند. راموس یک فوتبالیست بزرگ و درخشان به شمار می‌رود و یک رهبر فوق‌العاده برای دفاع رئال مادرید است اما در زمینه خشونت و کارت قرمز هم رقیبی ندارد. وضعیت انضباطی راموس در زمین فوتبال، این اواخر کمی بهتر شده اما رکوردهای اخراج این بازیکن هنوز هم برای مهره‌های هم‌نسل او، دست‌نیافتنی به نظر می‌رسند.

استیون جرارد؛ قهرمان لیگ برتر

تجربه بالای سر بردن جام قهرمانی پس از آن فینال دراماتیک و حیرت‌انگیز در استانبول، بهترین لحظه زندگی استیون جرارد را ساخته اما در زندگی ورزشی این ستاره، همیشه یک حسرت بزرگ وجود داشته و آن، ناکامی در قهرمانی لیگ برتر بوده است. او می‌تواند مثل ترامپ ادعا کند که این لیگ را برده اما درست مثل انتخابات آمریکا، «اعداد» چیز دیگری می‌گویند. ماجرا زمانی تلخ‌تر می‌شود که بدانیم نقش خود جرارد در ناکامی لیورپول در مسیر بردن لیگ برتر کاملا پررنگ بوده است. قرمزها با برندان راجرز در آستانه قهرمانی لیگ برتر قرار داشتند اما لیز خوردن استیوی جی در بدترین زمان ممکن، همه چیز را تغییر داد. اینکه جوردن هندرسون به عنوان کاپیتان لیورپول قهرمان لیگ برتر شده و استیون جرارد این عنوان را به دست نیاورده، از طنزهای عجیب روزگار است.

زلاتان ایبراهیموویچ؛ فاتح لیگ قهرمانان

در بین فوتبالیست‌ها، زلاتان به لحاظ غرور و خودشیفتگی، شباهت زیادی به ترامپ دارد. با این تفاوت که او واقعا شایسته است و غرورش کسی را آزار نمی‌دهد اما در مورد چهل و پنجمین رییس جمهور آمریکا، اوضاع اصلا این‌طور نیست. ایبرا در دنیای فوتبال دست به کارهای بزرگی زده و همین حالا هم یک تنه میلان را در صدر جدول سری آ نگه داشته است. با این حال او هرگز نتوانسته لیگ قهرمانان اروپا را فتح کند و با وجود بازی در باشگاه‌های بزرگی مثل میلان، یووه، اینتر، بارسا و پی‌اس‌جی، تجربه بردن این جام را نداشته است. هرچند که او اگر همین حالا هم مدعی شود که این جام را برده است، هیچ‌کس با زلاتان مخالف نخواهد بود.

نیمار؛ مرد سال فوتبال جهان

نیمار یکی از جذاب‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین فوتبالیست‌های دنیا به شمار می‌رود اما تا امروز به حدی نرسیده که بتواند برنده توپ طلا شود و زمان هم برای این ستاره در حال از دست رفتن است. او اگر خلق و خوی ترامپی داشت، مدعی بردن این عنوان می‌شد اما در حقیقت، نیمار تا امروز هرگز به توپ طلا نزدیک نشده و اگر هرچه زودتر یک کار بزرگ انجام ندهد، نمی‌تواند در فهرست مهره‌های برنده توپ طلا قرار بگیرد.