چند هفته پس از بازگشت رسمی بوندس‌لیگا و نزدیک ‌شدن بایرن به قهرمانی لیگ، حالا دیدارهای فوتبال در ایتالیا و اسپانیا نیز از سر گرفته خواهند شد. بر اساس اعلام رسمی فدراسیون فوتبال ایتالیا، تاریخ 31 خرداد برای برگزاری دوباره این لیگ در نظر گرفته شده است. این فصل از شروع، یکی از جذاب‌ترین فصل‌های یک دهه اخیر فوتبال ایتالیا بوده و حالا در این کشور، همه در انتظار بازگشت دوباره رقابت‌ها هستند. ایتالیا کانون اصلی شیوع ویروس کرونا در قاره اروپا بود. در این قاره، همه چیز از همین کشور آغاز شد و اوضاع به مراتب در مسیر بد و بدتر شدن قرار گرفت. افراد زیادی نیز در این کشور جان‌شان را به دلیل ابتلا به کووید 19 از دست دادند. به همین خاطر خیلی‌ها تصور می‌کردند مسابقات فوتبال در این کشور به تعطیلی کشیده شوند اما از آن‌جایی که مردم ایتالیا همیشه با فوتبال زندگی می‌کنند، چنین اتفاقی رخ نداد. حالا می‌توان فهمید که چرا لیگ فوتبال در کشوری مثل فرانسه، هرگز به خوبی سری آ نمی‌شود. چراکه فرانسوی‌ها با اولین بهانه لیگ فوتبال را لغو می‌کنند اما ایتالیایی‌ها تا جایی که می‌شود، پای فوتبال می‌ایستند. 31 خرداد به عنوان زمان رسمی برای شروع فصل جدید لیگ ایتالیا انتخاب شده و این زمان، دیگر به هیچ وجه به تاخیر نخواهد افتاد. ایتالیا تنها کشوری نیست که شروع لیگش را با اعلام زمان دقیق، رسانه‌ای می‌کند. لالیگایی‌ها نیز از 22 خرداد به عنوان زمان دقیق بازگشت این لیگ نام برده‌اند.

آنها حتی اعلام کردند که رقابت‌های فصل بعد فوتبال باشگاهی در اسپانیا از اواخر شهریور آغاز خواهد شد. به نظر می‌رسد فوتبال در ایتالیا و اسپانیا با تقویمی فشرده و البته بدون حضور تماشاگر، کلید بخورد و پس از آن تیم‌ها برای مدتی به استراحت بروند. در نهایت هم دیدارهای فصل بعدی آغاز شود و تماشاگرها رفته رفته راه‌شان را به طرف استادیوم‌ها پیدا کنند. جالب اینجاست که این بار خبری از برگزاری جشن‌های قهرمانی خیابانی نیز نخواهد بود و تیم‌ها از چنین اتفاقی، منع شده‌اند.

تفاوت مهم بوندس‌لیگا با رقابت‌های این فصل سری آ و لالیگا، در غیرقابل پیش‌بینی بودن بازی‌ها خلاصه می‌شود. در لیگ آلمان، دیگر همه می‌دانند که بایرن جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد اما در ایتالیا و اسپانیا، اوضاع اصلا اینطور نیست. سری آ در این فصل فوق‌العاده جذاب به نظر می‌رسد و سه مدعی بسیار جدی برای قهرمانی دارد. در این لیگ یووه با 63 امتیاز در صدر جدول قرار گرفته و لاتزیو با 62 امتیاز درست پشت سر این تیم است. اینتر نیز با یک بازی کم‌تر 54 امتیازی است و این شانس را دارد که با پیروزی در دیدار معوقه، به 6 امتیازی صدر جدول برسد. در اسپانیا نیز بارسا تنها دو امتیاز بیشتر از رئال مادرید دارد و رقابت بین این دو تیم در ادامه فصل، فوق‌العاده جذاب خواهد بود. حالا باید منتظر هیجان زایدالوصف این رقابت‌ها باشیم. احتمالا به زودی لیگ قهرمانان اروپا نیز دوباره با جذابیت فوق‌العاده‌ای کلید می‌خورد و بازی‌های این لیگ، هیجان فوتبال را به خانه‌ها برمی‌گردانند.