مجیدی «6» را می‌خواهد

شروع فصل جدید لیگ برتر با پیروزی، درست همان چیزی بود که آبی‌ها در شروع لیگ بیست و یکم به آن نیاز داشتند. نمایش تیم مجیدی روبه‌روی تیم تازه‌وارد هوادار، درخشان نبود اما استقلال توانست همه امتیازهای این جدال را به دست بیاورد. آنها امروز اولین مسابقه خارج از خانه فصل را روبه‌روی تیمی برگزار می‌کنند که در هفته اول لیگ، یک برد کلیدی به دست آورده و با ذوب آهن فصل گذشته، تفاوت‌های بسیار بزرگی دارد. جدال امروز یک نبرد سخت و جذاب برای دو تیمی خواهد بود که فصل را با بردهای حداقلی و بدون گل خورده شروع کرده‌اند.

آریا طاری

بعد از اولین پیروزی در استادیوم آزادی، فرهاد و تیمش امروز در فولادشهر روبه‌روی ذوب‌آهن قرار می‌گیرند. مرد اول نیمکت آبی‌ها برای تصاحب پیروزی در این نبرد، باید از طلسم‌های زیادی عبور کند. اول اینکه در پنج سال گذشته، استقلال هرگز موفق نشده فولادشهر را با دست‌های پر ترک کند. مربیان مختلفی در این سال‌ها در استقلال کار کرده‌اند و هیچ‌کدام در فولادشهر موفق نبوده‌اند. آخرین برد استقلال در این استادیوم، سال 95 با هدایت علیمنصور به دست آمده و پس از آن دیگر خبری از بردهای این تیم در فولادشهر نبوده است. جالب اینکه برخلاف شفر، استراماچونی و محمود فکری، فرهاد مجیدی تا امروز در قامت سرمربی استقلال در این استادیوم به میدان نرفته است. طلسم مهم دیگر برای فرهاد، رسیدن به 6 امتیاز از 6 امتیاز ممکن در شروع یک دوره از لیگ برتر خواهد بود. در پنج فصل گذشته، استقلال هرگز نتوانسته فصل را با دو برد متوالی شروع کند. آخرین بار در لیگ برتر پانزدهم بود که استقلال توانست با هدایت مظلومی، سیاه‌جامگان و ملوان را در دو هفته ابتدایی لیگ برتر شکست بدهد. پس از آن دیگر همیشه در شروع فصل، لغزشی در انتظار این تیم بوده و آنها موفق نشده‌اند برنده هر دو مسابقه ابتدایی‌شان در یک فصل باشند. البته که شروع لیگ با 6 امتیاز به تنهایی برای رسیدن به موفقیت کافی نیست اما می‌تواند خیلی زود استقلال را در جمع تیم‌های مدعی قرار بدهد. بخش مهمی از ناکامی‌های چند فصل گذشته استقلال، به دلیل همین لغرش‌های تیم در گام‌های ابتدایی فصل رقم خورد. در حقیقت آنها همیشه در نیم‌فصل‌های دوم تیم بهتری می‌شدند و از رقبا پیشی می‌گرفتند اما چون در شروع فصل امتیازهای زیادی را از دست داده بودند، رسیدن به صدر جدول و جنگیدن برای قهرمانی بیش از حد برای‌شان دشوار می‌شد. اگر حالا این اتفاق طور دیگری رخ بدهد، استقلال در پایان فصل تیم به مراتب امیدوارتری خواهد بود.

بعد از اولین پیروزی در استادیوم آزادی، فرهاد و تیمش امروز در فولادشهر روبه‌روی ذوب‌آهن قرار می‌گیرند. مرد اول نیمکت آبی‌ها برای تصاحب پیروزی در این نبرد، باید از طلسم‌های زیادی عبور کند

بعید به نظر می‌رسد ترکیب استقلالی‌ها در مسابقه امروز، تفاوت چندانی با ترکیب این تیم در هفته گذشته داشته باشد. انتظار می‌رود فرهاد دوباره با ترکیبی از  نفرات قدیمی و تازه‌وارد این مسابقه را شروع کند. جعفر سلمانی، تا این‌جا تنها گل‌زن فصل استقلال به شمار می‌رود. بازیکنی که شوت‌زن‌ترین مهره اولین هفته لیگ برتر فوتبال ایران هم بود و در مجموع شروع بسیار خوبی در استقلال داشت. البته قرار است در روزهای آینده، یک مهره هجومی دیگر به استقلال ملحق شود اما فعلا فرهاد روی نفراتی مثل مطهری و حسین‌زاده بری تیمش حساب خاصی باز می‌کند. او کاملا به نفرات جوان تیمش اعتماد دارد و فرصت بازی خوبی در طول فصل در اختیار این نفرات قرار خواهد داد. نکته مهم این‌جاست که استقلالی‌ها در تابستان، به شدت خط دفاعی‌شان را تقویت کرده‌اند و حالا امیدوارند در طول فصل، آثار این تقویت خودش را نشان بدهد. اگر آنها بتوانند در فولادشهر هم دروازه‌شان را بسته نگه دارند، دیگر می‌توان گفت که شروع دلخواه‌شان را در لیگ برتر تجربه کرده‌اند. آبی‌ها به خوبی می‌دانند که برای جام گرفتن، باید در دفاع بهتر از دو فصل گذشته نشان بدهند و گل‌های کم‌تری دریافت کنند. روی خط دروازه نیز فعلا حسین حسینی دروازه‌بان ثابت این تیم به شمار می‌رود و رشید مظاهری فصل را از روی نیمکت دنبال می‌کند. رقابت بین این دو نفر، کیفیت هر دوی آنها را بالاتر خواهد برد. البته به شرطی که همانند مقطعی از فصل گذشته، حواشی بین آنها اوج نگیرد. ذوب با هدایت مهدی تارتار در اولین هفته لیگ برتر، تیم منظم و منسجمی نشان داد. تارتار فصل گذشته روی نیمکت پیکان در دو مسابقه رفت و برگشت لیگ برتر به استقلال نباخت. او حالا امیدوار است که بتواند این روند را در رقابت‌های لیگ برتر حفظ کند و بدون شکست از مسابقه امروز خارج شود.

فرهاد و تارتار فصل را با برد شروع کرده‌اند و در مسابقه امروز هم هدف مشترکی دارند. با این حال طبیعتا اهداف کلی آنها در این فصل با توجه به باشگاه‌های‌شان متفاوت خواهد بود. استقلال بدون تردید می‌خواهد برای قهرمانی بجنگد و ذوب با رسیدن به نیمه بالایی جدول بعد از چند فصل بد، راضی خواهد شد. با این وجود تردیدی نیست که در جدال حساس و تماشایی امروز، هر دو تیم فقط برای بردن به زمین قدم می‌گذارند. اتفاقی که این نبرد را بسیار جذاب خواهد کرد.