جنگ مهیج مهاجم‌ها!

شرایط استقلال در چند فصل گذشته، هیچ‌وقت به اندازه این روزها آرام نبوده است. آجورلو بعد از عمل کردن به قول‌های نقل و انتقالاتی، قرارداد فرهاد مجیدی را هم برای سه فصل دیگر تمدید کرده است. فعلا همه چیز برای آبی‌ها مطلوب به نظر می‌رسد و تنها کاری که آنها باید در وضعیت فعلی انجام بدهند، برنده‌ شدن است! آبی‌ها امروز اولین جدال‌شان را در لیگ برتر بیست و یکم پشت سر خواهند گذاشت.

آریا طاری

درست مثل فصل گذشته، استقلال اولین مسابقه‌اش را روبه‌روی یک تیم تازه‌وارد انجام می‌دهد. آنها در شروع فصل قبل با مس رفسنجان برخورد کردند و حالا باید مقابل هوادار تهران قرار بگیرند. باشگاهی که زمان زیادی از تاسیس‌اش سپری نشده و قرار است امروز اولین تجربه لیگ برتری تاریخش را پشت سر بگذارد. هوادار فصل گذشته در یک رقابت بسیار فشرده، لیگ برتری شد و صعود را در هفته پایانی جشن گرفت. اولین تجربه در سطح اول فوتبال ایران اما برای آنها بسیار دشوار و نفس‌گیر خواهد بود. برخورد آبی‌ها با رضا عنایتی، یکی از جذابیت‌های این مسابقه به شمار می‌رود. عنایتی بدون تردید یکی از بهترین مهره‌های تاریخ باشگاه استقلال است. بازیکنی که از چند سال قبل، لقب بهترین گل‌زن تاریخ رقابت‌های لیگ برتر را از آن خودش کرد و حالا می‌خواهد در قامت یک مربی، خودی نشان بدهد. صعود به لیگ برتر با هوادار، یک تجربه بسیار سخت بود اما بدون تردید حفظ کردن این تیم در لیگ حتی از این هم سخت‌تر است. آنها در نقطه مقابل اسم‌شان عملا هواداری ندارند و احتمالا ترجیح می‌دهند که بیست و یکمین دوره لیگ برتر ایران تا پایان بدون تماشاگر بماند. فرهاد و رضا دو نفر از بهترین مهاجمانی هستند که تا امروز پیراهن آبی به تن کرده‌اند و حالا باید در انتظار یک نبرد مهیج، تماشایی و هجومی بین این دو مربی جوان باشیم. استقلال در فصل نقل و انتقالات، تغییرات قابل توجهی داشته است. آنها نفراتی مثل نادری، ریگی، دیاباته و قایدی را از دست دادند و نفراتی مثل کوین یامگا، امین قاسمی‌نژاد، امیرحسین حسین‌زاده، زبیر نیک‌نفس، محمدرضا آزادی و علیرضا رضایی را جذب کردند. شاید بزرگ‌ترین تحول تیم فرهاد در خط دفاعی اتفاق افتاده باشد. جایی که آنها با خرید جعفر سلمانی، روزبه چشمی، عارف آقاسی و ابوالفضل جلالی، به شکل محسوسی تقویت شده‌اند. هوادار هم با ۱۴ ورودی جدید، یکی از تیم‌های پررفت و آمد بازار نقل و انتقالات بوده اما موفق نشده ستاره‌های بزرگی جذب کند. رضا علیاری، معین عباسیان، مهرداد بشاگردی و محمد قاضی، مهم‌ترین خریدهای این فصل عنایتی برای هوادار هستند.

استقلال برای فصل جدید، به هیچ چیز به اندازه بردن لیگ فکر نمی‌کند. اتفاقی که بعد از لیگ دوازدهم، دیگر برای این باشگاه رخ نداده است. آنها می‌خواهند به هر قیمتی از این ‌طلسم عبور کنند و مهم‌تر این‌که، به روند قهرمانی‌های تکراری رقیب سنتی‌شان در فوتبال ایران پایان بدهند

استقلال برای فصل جدید، به هیچ چیز به اندازه بردن لیگ فکر نمی‌کند. اتفاقی که بعد از لیگ دوازدهم، دیگر برای این باشگاه رخ نداده است. آنها می‌خواهند به هر قیمتی از این ‌طلسم عبور کنند و مهم‌تر این‌که، به روند قهرمانی‌های تکراری رقیب سنتی‌شان در فوتبال ایران پایان بدهند. به نظر می‌رسد فرهاد برای اولین بار، ابزار لازم برای انجام چنین کاری را در اختیار دارد. جنس تیم او در دفاع و حمله جور است و آبی‌ها می‌توانند از همین هفته اول مثل یک مدعی تمام‌عیار به لیگ برتر ورود کنند. جالب اینکه فعالیت استقلال در فصل نقل و انتقالات هنوز تمام نشده و باشگاه قصد دارد نفرات خارجی دیگری را هم تا قبل از پایان رسمی مهلت نقل و انتقالات به خدمت بگیرد. مهدی مهدی‌پور مهم‌ترین غایب استقلال برای این جدال به شمار خواهد رفت. قرارداد استقلال با کارگزار هم به تازگی فسخ شده و باشگاه برای دوران تازه‌ای از فعالیت‌های اقتصادی آماده می‌شود. در مقابل فلسفه باشگاه هوادار کاملا متفاوت به نظر می‌رسد. آنها برای اولین فصل حضورشان در لیگ برتر، هدفی به جز بقا در ذهن ندارند. مهره‌های این تیم به خوبی می‌دانند برخورد با رقیبی مثل استقلال، چه فرصت ایده‌آلی برای دیده ‌شدن در اختیارشان قرار خواهد داد. هوادار از مسیر عجیبی خودش را به لیگ برتر رسانده است. آنها ابتدا با نام استقلال جندب فعالیت می‌کردند، سپس نام‌شان را به سرخپوشان پاکدشت تغییر دادند و در نهایت صعود به لیگ برتر فوتبال ایران را با نام هوادار جشن گرفتند. این تیم حالا فصل را در استادیوم آزادی تهران کلید خواهد زد. آنها قرار است اولین میزبانی‌های‌شان در فصل جدید را نیز در کرج پشت سر بگذارند.

فرهاد و تیمش در آغاز لیگ بیست و یکم، به دنبال رقم زدن یک شروع خوب هستند. آنها به خوبی می‌دانند که اگر در چند مسابقه ابتدایی به برتری برسند، فشار را از روی شانه‌های تیم برمی‌دارند و اعتماد به نفس مهره‌ها را به حداکثر می‌رسانند. روبه‌رو شدن با یکی از تازه‌واردها در اولین هفته، این فرصت را به آنها می‌دهد که با آرامش کامل به زمین مسابقه بروند. این اولین بار است که در شروع یک فصل لیگ برتری، فرهاد مجیدی روی نیمکت آبی‌ها دیده می‌شود. او در این چند سال همیشه از میانه‌های راه به استقلال ملحق شده و حالا می‌خواهد داستان را از ابتدا شروع کند.