جنون سبز

شاید نبردهای هفته اول لیگ قهرمانان، انتظارها را برآورده نکرده بودند اما دیدارهای اولین شب از هفته دوم، معرکه به نظر می‌رسیدند. شبی که همه چیز داشت. از اولین گل لئو مسی با لباس تیم جدیدش تا شاهکار تاریخی و فراموش‌نشدنی تیمی از مولداوی در زمین پرافتخارترین تیم باشگاهی قاره اروپا و از درخشش ستاره جوان لیورپول تا برد لحظه ‌آخری اتلتیکومادرید در سن سیرو. برای هواداران فوتبال در ایران هم این یک شب دلچسب بود. شبی که در آن مهدی طارمی با یک ضربه سر تماشایی، دومین گلش را به تیم‌های انگلیسی در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند.

آریا رهنورد

لئو و این لحظه جنون‌آمیز

بعد از دو جلسه غیبت به دلیل مصدومیت، لئو مسی دوباره به ترکیب پی‌اس‌جی برگشت و این بار روبه‌روی پپ گواردیولا و تیمش از ابتدا به زمین رفت. مسابقه‌ای که از همان ثانیه‌های اول فوق‌العاده مهیج به نظر می‌رسید. پاریس با یک نمایش هجومی، با شوت مهارنشدنی گانا گی به گل اول رسید و تلاش‌های سیتی هم برای جبران این گل بی‌نتیجه ماند. تیم پپ چند موقعیت فوق‌العاده ساخت اما تیر دروازه و دوناروما مانع گل‌زنی آبی‌ها شدند. اواسط نیمه دوم هم اتفاقی که همه پاریسی‌ها در انتظارش بودند بالاخره رخ داد و لیونل مسی با یک شلیک استثنایی، اولین گلش برای باشگاه فرانسوی را جشن گرفت. این نابغه بزرگ حالا در 31 مسابقه با رقبای انگلیسی در لیگ قهرمانان اروپا 27 گل به ثمر رسانده است. جالب اینکه او در این تورنمنت بیشتر از هر مربی دیگری به تیم‌های پپ گواردیولا گل زده است. این هفتمین گل مسی در جدال با تیم‌های پپ به حساب می‌آمد. به نظر می‌رسد پوچتینو بالاخره ترکیب ایده‌آل تیمش را شناخته و حالا با این برد بزرگ برای سرگروهی تلاش می‌کند. آنها بدون هیچ تردیدی مدعی اول بردن لیگ قهرمانان اروپا در این فصل خواهند بود.

کرتیس، ستاره‌ای برای آینده

در شبی که خط حمله لیورپول در زمین پورتو آتش به پا کرد و فوق‌العاده نشان داد، بهترین بازیکن این مسابقه به خط حمله این تیم تعلق نداشت. کرتیس جونز جوان با یک نمایش رویایی، بهترین بازیکن قرمزها در این نبرد به شمار می‌رفت. او که به تازگی در ترکیب ثابت تیم کلوپ جایی برای خودش دست و پا کرده، در این مسابقه دو پاس گل به هم‌تیمی‌ها داد. 90 درصد پاس‌های این بازیکن و صددرصد شوت‌هایش هم کاملا دقیق بودند. فوتبالیست جوان انگلیسی در این جدال از لیگ قهرمانان اروپا، پنج موقعیت برای هم‌تیمی‌ها ساخت. آماری که شگفت‌انگیز به نظر می‌رسید.

با وجود شکست سنگین پورتو روبه‌روی لیورپول، مهدی طارمی باز هم کار خودش را کرد و توانست دروازه آلیسون بکر را باز کند. مهدی با یک شیرجه تماشایی و یک ضربه سر دقیق، توپ را به تور دروازه لیورپول رساند

مهدی؛ برابر با هری کین

با وجود شکست سنگین پورتو روبه‌روی لیورپول، مهدی طارمی باز هم کار خودش را کرد و توانست دروازه آلیسون بکر را باز کند. مهدی با یک شیرجه تماشایی و یک ضربه سر دقیق، توپ را به تور دروازه لیورپول رساند. جالب است بدانید که از شروع فصل گذشته، طارمی درست به اندازه «هری کین» به چهار تیم مطرح لیگ برتر انگلیس گل زده است. هری دو بار دروازه یونایتد را باز کرده و مهدی توانسته به چلسی و لیورپول گل بزند. به نظر می‌رسد این مهاجم برای لیگ برتر ساخته شده و باید هرچه زودتر پورتو را به مقصد یک تیم انگلیسی ترک کند. او این روزها با اختلاف قابل توجه، بهترین بازیکن پورتو به شمار می‌رود.

دانیل، عبور از کابوس

دومین برد این فصل دورتموند در لیگ قهرمانان اروپا با درخشش بازیکنی به دست آمد که از زمان پیوستن به زنبورها نتوانسته بود گلی برای این تیم به ثمر برساند. دانیل مالن در هفته‌های گذشته به شدت تحت فشار قرار داشت و بالاخره از کابوس عبور کرد. دورتموند در غیاب ارلینگ هالند مصدوم، در لیگ آلمان به گلادباخ باخت اما با درخشش دانیل مالن، اسپورتینگ را در لیگ قهرمانان برد تا با 6 امتیاز، شرایط ایده‌آلی برای صعود از این گروه داشته باشد.

ثیل، گلی برای نوه‌ها

عجیب‌ترین و باورنکردنی‌ترین نتیجه سه‌شنبه شب لیگ قهرمانان، بدون شک شکست رئال مادرید مقابل شریف مولداوی بود. باختی که می‌تواند در فهرست بدترین شکست‌های تاریخ رئال مادرید قرار بگیرد. تیم کارلتو در این مسابقه نمایش بسیار ناامیدکننده‌ای داشت. آنها گل اول بازی را از حریف دریافت کردند و با پنالتی بنزما به مسابقه برگشتند اما سباستین ثیل در آخرین ثانیه‌ها، تیر خلاص را به سفیدها زد تا رئال سوژه جدی کری‌های هواداران تیم‌های رقیب شود. این از آن گل‌هایی است که سباستین ثیل بعدها آن را برای نوه‌هایش هم تعریف خواهد کرد.

آنتوان؛ حافظه‌ای که برگشت

بازگشت بزرگ این هفته لیگ قهرمانان، توسط آتلتی رقم خورد. تیمی که تا دقیقه 90 با یک گل از میلان عقب بود اما با شوت دیدنی آنتوان گریزمان مسابقه را به تساوی کشاند. جالب اینکه این اولین شوت درون چارچوب فصل گریزمان و اولین گل او از زمان بازگشت به تیم سابقش به حساب می‌آید. در این مسابقه یک اتفاق خاص دیگر هم رخ داد. سوارز با پنالتی ثانیه‌های پایانی هم تیمش را برنده کرد و هم بعد از 6 سال در یک مسابقه خارج از خانه در لیگ قهرمانان اروپا به گل رسید.