نیامده رکورد زد

هیچ فوتبالیستی مثل لئو مسی، استاد شکستن رکوردهای بزرگ دنیای فوتبال نیست. او هنوز حتی یک جلسه تمرینی در پاریس نداشته اما همین حالا یک رکورد به نام او در این باشگاه به ثبت رسیده است. لئو رکورد فروش پیراهن این باشگاه را شکسته و ظرف ۲۴ ساعت، همه محصولات وبسایت باشگاه با اسم و شماره او به فروش رفته‌اند. شاید همه چیز عجیب به نظر برسد اما دنیای فوتبال باید خودش را برای این هیاهو آماده کند. برای وقتی که راموس روی ارسال مسی، به گل می‌رسد و این دو کاپیتان یکدیگر را به آغوش می‌کشند.

آریا رهنورد

استقبال عمومی پاریسی‌ها از لیونل مسی، حتی یک روز قبل از پرواز او به این شهر آغاز شد. وقتی که مسی هنوز در استخر خانه‌اش شنا می‌کرد، هواداران فوتبال فرودگاه پاریس را به تسخیر درآورده بودند. 24 ساعت بعد، لئو و خانواده بالاخره راهی فرانسه شدند. آن هم با تی‌شرتی که ابراز علاقه به پاریس با کلمات درشت روی آن دیده می‌شد. پسربچه خجالتی دیروز، حالا دیگر بلد بود حتی بیرون از زمین هم از هواداران فوتبال دل ببرد. او سرانجام به پاریس رسید و هزاران نفر در این شهر به استقبالش آمدند. استقبالی که حداقل در فرانسه تا امروز برای یک فوتبالیست سابقه نداشت. جالب اینکه در روزهای گذشته، باشگاه‌هایی مثل سیتی و چلسی هم برای خرید لئو اقدام کردند اما رقم پیشنهادی آنها حتی نزدیک به رقم پاریس هم نبود. ناصر الخلیفی حقوق خالص 35 میلیون یورو را برای لئو در نظر گرفته است. با توجه به مالیات کشور فرانسه، این دستمزد برای باشگاه چیزی در حدود 65 میلیون یورو آب خواهد خورد. با این وجود آنها با داشتن مسی، به درآمدی فوق‌العاده دست پیدا می‌کنند. همین حالا، موجودی پیراهن‌های رسمی پی‌اس‌جی با اسم و شماره مسی در وبسایت باشگاه به پایان رسیده است. یعنی هوادارانی که از سراسر دنیا خواهان لباس رسمی مسی هستند، همچنان باید منتظر بمانند. در خود پاریس هم مردم به فروشگاه‌های رسمی باشگاه هجوم برده‌اند. صف‌هایی که برای خرید لباس مسی تشکیل شده، حتی قبلا برای رمان‌های هری پاتر یا تلفن‌های همراه آیفون شکل نگرفته است. این میزان فروش در تاریخ 50 ساله باشگاه، بی‌سابقه بوده و حتی در تاریخ فوتبال هم نظیر نداشته است. با توجه به قیمت 108 یورویی هر لباس، پی‌اس‌جی تا همین حالا هم از خرید مسی به درآمد قابل توجهی رسیده است. این باشگاه به زودی با حق تصویر این ستاره، درآمد بیشتری هم به دست می‌آورد و سهام گرانقیمت‌تری هم خواهد داشت. طبیعتا از حالا اسپانسرها هم علاقه بیشتری به کار کردن با این تیم دارند.

با توجه به قیمت 108 یورویی هر لباس، پی‌اس‌جی تا همین حالا هم از خرید مسی به درآمد قابل توجهی رسیده است. این باشگاه به زودی با حق تصویر این ستاره، درآمد بیشتری هم به دست می‌آورد و سهام گرانقیمت‌تری هم خواهد داشت

در اولین کنفرانس مطبوعاتی لئو در پاریس، دیگر خبری از اشک و ناراحتی نیست. او اعلام کرده که همه چیز را پشت سر گذاشته و با روحیه‌ای مثال زدنی آماده درخشیدن در پی‌اس‌جی است. لئو بردن لیگ قهرمانان را مهم‌ترین هدفش دانسته و معتقد است تیم فرانسوی انتخاب خوبی در این زمینه خواهد بود. باشگاهی که در طول تاریخش هیچ‌وقت نتوانسته این جام را به دست بیاورد و حالا با داشتن مسی، امید زیادی به انجام این کار دارد. او ساختن یک مثلث هجومی با نیمار و امباپه را یک اتفاق شگفت‌انگیز دانسته است. مثلثی که خیلی‌ها باور دارند حتی از ترکیب نیمار، سوارز و مسی دیوانه‌وارتر است. لئو در این تیم دوستان هموطن پرشماری هم دارد. نفراتی مثل آنخل دی ماریا و لئو پاردس و البته سرمربی تیم مائوریتسیو پوچتینو که رابطه نزدیکی با این ستاره دارند. حالا همه منتظر رونمایی از این فوتبالیست افسانه‌ای هستند. فوتبالیستی که خواب را از چشم‌های پاریس گرفته است. با این وجود او هنوز با تیم تمرین نکرده و با توجه به تعطیلات طولانی‌اش، به زمان بیشتری برای رسیدن به ترکیب نیاز خواهد داشت. پی‌اس‌جی اولین بازی‌اش در رقابت‌های این فصل لیگ فرانسه را با درخشش خرید تازه‌اش اشرف حکیمی با برد پشت سر گذاشته اما آنها دیگر فقط با برد راضی نخواهند شد. این تیم به دنبال خرد کردن رقبا خواهد بود. حدود دو ماه بعد که راموس هم مصدومیت را پشت سر بگذارد، اعجاب‌آورترین ترکیب دنیای فوتبال ساخته خواهد شد. پول، کاری می‌کند که حتی دشمنان سابق هم مثل دو دوست در کنار هم قرار بگیرند و هم‌تیمی شوند.

پی‌اس‌جی، تاریخی طولانی ندارد و در این تاریخ، حتی نتوانسته قهرمان اروپا شود اما بخشی از بزرگ‌ترین ستاره‌های تاریخ فوتبال را جذب کرده است. آنها در تیم‌شان نفراتی مثل رونالدینیو، زلاتان، بوفون، بکام، دنی آلوز، نیمار و امباپه را داشته‌اند و حالا با خریدهای جدید، مهارنشدنی به نظر می‌رسند. تیم‌های کهکشانی معمولا در یک دوراهی قرار می‌گیرند. یا همه چیز را می‌برند و یا با اولین لغزش‌ها وارد یک بحران بزرگ می‌شوند. آنها با این نفرات فقط وقتی موفق بوده‌اند که تک تک جام‌های ممکن را فتح کنند و حتی یک جام را هم از دست ندهند. آنها صاحب یک کهکشان واقعی هستند.