انتشار کتاب‌های زندگی‌نامه در دنیای فوتبال، همواره حواشی بسیار زیادی به دنبال دارند. چراکه این کتاب‌ها به طور معمول، راوی نگاه کاملا صادقانه و بی‌پرده فوتبالیست‌ها به حواشی اطراف‌شان هستند. همان‌طور که انتشار کتاب اتوبیوگرافی سر الکس فرگوسن، یک فضای ملتهب در فوتبال انگلیس به وجود آورد، حالا در روزهای بدون فوتبال، انتشار کتاب زندگی‌نامه مدافع میانی باشگاه یوونتوس، در ایتالیا جنجال‌های زیادی به پا کرده و پاسخ‌های تند و تیزی را نیز به دنبال داشته است.

جورجو کیه‌لینی همیشه یک مدافع میانی آرام و مطمئن بوده است. یک فوتبالیست کم‌اشتباه که درون زمین فوق‌العاده بازی‌ می‌کند و بیرون زمین نیز حواشی خاصی ندارد. برخلاف بونوچی که چند بار با سرمربیان و مدیران یووه به مشکل خورده و یک بار نیز این تیم را به مقصد میلان ترک کرده، کیه‌لینی به حضور وفادارانه‌اش در یووه ادامه داده است. او در کتاب تازه‌اش از دو هم‌تیمی سابق، به عنوان بدترین هم‌تیمی‌ها در دوران فوتبال نام برده است. یکی از این نفرات، ماریو بالوتلی است. احتمالا خیلی‌ها نظری مشابه جورجو در مورد بالوتلی دارند اما معمولا این نظر را به سادگی به اشتراک نمی‌گذارند. کیه‌لینی در خاطراتش، بالوتلی را یک «شخصیت منفی» و «نیازمند سیلی» دانسته. آنها در تیم ملی ایتالیا با هم هم‌تیمی بودند. او همچنین مدعی شده که ماریو، هرگز در بین 10 یا 20 مهاجم برتر دنیا جایی نداشته است. از نگاه کیه‌لینی، بالوتلی بدترین هم‌تیمی او نبوده است. این لقب از نگاه مدافع ایتالیایی، برازنده «فیلیپه ملو» به نظر می‌رسد. او از ملو به عنوان «بدترین بدترین‌ها» یاد کرده است! او ملو را یک شخصیت تنفربرانگیز دانسته که همیشه دوست دارد خلاف جهت آب شنا کند. جمله دیگری از جورجو که به شدت جنجال‌برانگیز شده، اعلام تنفر از باشگاه اینتر است. او بی‌پرده اعلام کرده که رابطه خوبی با بازیکنان نراتزوری دارد اما به طور کلی، در یک رقابت ورزشی با باشگاه اینتر، از این رقیب متنفر است!

اظهارنظرهای شخصی نسبتا تند و تیز جورجو کیه‌لینی، واکنش‌های تندی از سوی افراد سرزنش‌شده توسط این بازیکن را به همراه داشته است. فیلیپه ملو از دوران حضور خود در یووه، به عنوان یک دوره احترام‌آمیز یاد کرده اما دست روی این نکته گذاشته که حالا دیگر هیچ احترامی برای کیه‌لینی قائل نیست. ملو همچنین جورجو را یک چهره ترسو دانسته که تنها در یک کتاب، قادر به مطرح کردن چنین صحبت‌هایی است و نمی‌تواند رو در رو نظرات واقعی‌اش را بیان کند. ملو پا را فراتر گذاشته و اعلام کرده که کیه‌لینی در سطح ملی، یک بازیکن «بی‌افتخار» است و به برزیلی‌ها حسادت می‌کند. او همچنین در سریالی از کنایه‌های بزرگ، حذف یووه به دست گالاتاسرای از لیگ قهرمانان را دلیل عصبانیت شدید کیه‌لینی از خودش دانسته است. همان‌طور که فیلیپه ملو در این مورد ساکت نمانده و به سرعت به جورجو پاسخ داده، ماریو بالوتلی نیز دست به کار شده و از اینستاگرام برای پرتاب شعله‌های آتش به طرف کیه‌لینی استفاده کرده است. او مدعی شده که کیه‌لینی یک مرد واقعی نیست و شجاعت کافی را برای صحبت رو در رو ندارد. او همچنین به این موضوع اشاره کرده که جورجو یک روز چنین صحبت‌هایی را در مورد هم‌تیمی‌های فعلی خود نیز به زبان خواهد آورد. ماسیمو موراتی مالک سابق باشگاه اینتر، یکی از افرادی است که به صحبت‌های کیه‌لینی واکنش نشان داده و به دفاع از بالوتلی پرداخته است. او مدعی شده که برخلاف پیش‌فرض‌های ذهنی، بالوتلی هرگز یک شخصیت منفی نبوده است. موراتی از انتقادهای کیه‌لینی گلایه کرده و چنین صحبت‌هایی را غیرمنصفانه دانسته است. با این وجود مدافع میانی باشگاه یووه، به هیچ وجه از مطرح کردن چنین صحبت‌هایی در کتابش پشیمان نیست. او اصرار دارد که همه چیز را مطابق با حقیقت منتشر کرده و به هیچ وجه نظرش را در مورد این دو بازیکن تغییر نمی‌دهد. زمانی که فوتبال دوباره آغاز شود، کیه‌لینی باید منتظر واکنش جدی هواداران اینتر باشد. او از همین حالا در فهرست سیاه نراتزوری قرار گرفته و به احتمال زیاد به خاطر جملاتی که درباره اینتر نوشته، با سوت‌های اعتراضی هواداران این باشگاه روبه‌رو خواهد شد.

جورجو کیه‌لینی، زمان بسیار خوبی را برای انتشار کتابش در نظر گرفته است. شاید اگر مسابقات فوتبال در جریان بودند، آنقدر سوژه وجود داشت که کم‌تر کسی به این کتاب می‌پرداخت اما حالا رسانه‌های اروپایی و به ویژه ایتالیایی، کاملا سرگرم پرداختن به اظهارنظرها در مورد این کتاب جنجالی هستند. تصور اینکه کیه‌لینی روزی دوباره با ملو و بالوتلی هم‌تیمی شود، محال به نظر می‌رسد اما ممکن است که آنها روزی در ایتالیا دوباره با هم برخورد کنند. آن برخورد احتمالا بسیار تماشایی و پرحاشیه خواهد بود. البته در این کتاب در کنار همه این جنجال‌ها، جملاتی ستایش‌آمیز درباره کالیدو کولیبالی، مدافع میانی باشگاه ناپولی نیز مطرح شده اما از آن‌جایی که هواداران فوتبال همواره به حواشی علاقه بیشتری نشان می‌دهند، این جملات چندان سروصدا به پا نکرده‌اند.