قرعه مرگ برای ایرانی‌ها

فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا هم بالاخره قرعه‌کشی شد و ۳۲ تیم نهایی این تورنمنت، رقبای‌شان در اولین مرحله را شناختند. مهم‌ترین نکته در مورد نبردهای این فصل لیگ قهرمانان، بازگشت دوباره هواداران به استادیوم‌های فوتبال است. اتفاقی که هیجان نبردها را دوباره به اوج می‌رساند و فوتبال را در همان شرایط دلچسب قبلی قرار می‌دهد. در مراسم قرعه‌کشی، گروه‌های بسیار جذابی در این فصل شکل گرفته‌اند و به نظر می‌رسد رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا از همان قدم اول، به شدت نفس‌گیر و تماشایی باشند.

آریا رهنورد

مسی روبه‌روی رونالدو

یکی از دو گروه مرگ رقابت‌های لیگ قهرمانان، با قرار گرفتن همزمان نفتی‌ها در یک گروه شکل گرفته است. جایی که تیم‌های متمول سیتی و پی‌اس‌جی قرار است به مصاف هم بروند. به جز این دو تیم، لایپزیک آلمان و بروخه بلژیک هم در این گروه جای گرفته‌اند. تقابل سیتی و پاریس از این جهت فوق‌العاده به نظر می‌رسد که احتمالا مسی و رونالدو را دوباره روبه‌روی هم قرار می‌دهد. این دو نفر فصل گذشته هم در دور گروهی لیگ قهرمانان در یک گروه قرار داشتند. در آن نبردها یک برد برای لئو مسی به دست آمد و یک پیروزی هم سهم رونالدو شد اما در نهایت این هم‌تیمی‌های کریس بودند که به عنوان صدرنشین مرحله گروهی را ترک کردند.

قرعه وحشتناک برای طارمی

مهدی طارمی که آخرین خاطره‌اش از لیگ قهرمانان یک قیچی برگردان استثنایی به چلسی بوده است، این فصل در یک بازه زمانی کوتاه در آنفیلد، وندا متروپولیتانو و سن سیرو به میدان خواهد رفت. یک تجربه فوق‌العاده که می‌تواند مهدی را مورد توجه بزرگ‌ترین باشگاه‌های فوتبال اروپا قرار بدهد. خیلی‌ها باور دارند که این، گروه مرگ این فصل لیگ قهرمانان است. جایی که آتلتی، لیورپول، پورتو و میلان در یک گروه مشترک دیده می‌شوند. جالب اینکه فصل گذشته، تیم سیمئونه تیم کلوپ را از لیگ قهرمانان خارج کرد. پورتو هم توانست در قامت یک تیم شگفتی‌ساز، یوونتوس را از این جام کنار بزند.

مهدی طارمی که آخرین خاطره‌اش از لیگ قهرمانان یک قیچی برگردان استثنایی به چلسی بوده است، این فصل در یک بازه زمانی کوتاه در آنفیلد، وندا متروپولیتانو و سن سیرو به میدان خواهد رفت. یک تجربه فوق‌العاده که می‌تواند مهدی را مورد توجه بزرگ‌ترین باشگاه‌های فوتبال اروپا قرار بدهد

برخورد بازیکن‎سازها و شگفتی‌سازها

برخورد دورتموند و آژاکس هم در لیگ قهرمانان، جذابیت‌های زیادی خواهد داشت. چراکه هر دو تیم از بازیکن‌سازترین باشگاه‌های فوتبال اروپا هستند. تیم‌هایی که نفرات جوان زیادی را هم در ترکیب اصلی‌شان دارند. در این گروه به جز این دو تیم، اسپورتینگ لیسبون پرتغال و بشیکتاش ترکیه هم دیده می‌شوند. بعید است اسپورتینگ و بشیکتاش شانس چندانی برای درخشیدن در این رقابت‌ها داشته باشند اما نباید فراموش کرد که این دو تیم فصل گذشته در لیگ‌های داخلی، فوق‌العاده نشان داده‌اند و می‌خواهند نقش شگفتی‌ساز را در این فصل بازی کنند.

همان گروه همیشگی

یکی از نکات بسیار عجیب قرعه‌کشی لیگ قهرمانان، تکرار گروه فصل گذشته رئال مادرید است. رئال فصل گذشته با اینتر، شاختار و گلادباخ همگروه بود. حالا دوباره شاختار و رئال و اینتر در یک گروه قرار گرفته‌اند و فقط شریف مولداوی، جایگزین گلادباخ شده است. رئال مادرید فصل گذشته رقابت‌های دور گروهی را اصلا خوب شروع نکرد و در نهایت به سختی راهی مرحله بعدی شد. آنها امیدوارند این بار با کارلتو و تخصص همیشگی‌اش در نتیجه گرفتن در لیگ قهرمانان، یک فصل فوق‌العاده را در فوتبال اروپا پشت سر بگذارند. در صورت جذب امباپه، این تیم مدعی شماره یک قهرمانی در این تورنمنت خواهد بود.

به یاد هشت‌تایی‌ها

در اولین فصل بدون مسی، بارسلونایی‌ها دور گروهی را مقابل تیمی سپری می‌کنند که حتی با وجود مسی، هشت گل از آن دریافت کرده‌اند. این اولین برخورد بارسا و بایرن بعد از آن مسابقه فراموش‌نشدنی به شمار می‌رود. بنفیکا و دیناموکیف هم تیم‌هایی هستند که بعید است در این گروه شانس چندانی برای صعود داشته باشند. جالب اینکه رونالد کومان زمانی سرمربی تیم بنفیکا هم بوده است. رویارویی دوباره با بایرن، برای هواداران بارسا تا حدود زیادی ترسناک به نظر می‌رسد.

تکرار فینال لیگ اروپا

یونایتد و ویارئال، فصل گذشته در فینال لیگ اروپا به مصاف هم رفتند. این دو تیم حالا در دور گروهی لیگ قهرمانان همگروه شده‌اند. این اتفاق فرصت انتقام گرفتن از ویارئال را برای یونایتد ایجاد خواهد کرد. آتالانتا، این گروه را به گروه بسیار دشواری تبدیل می‌کند. یانگ بویز سوئیس هم تیم چهارم این گروه به شمار می‌رود. گروهی که به نظر می‌رسد در آن رقابت سختی بین ویارئال و آتالانتا برای تبدیل شدن به تیم دوم وجود خواهد داشت.

معمولی‌ترین گروه

شاید در بین همه گروه‌ها، گروه هفتم لیگ قهرمانان با کم‌ترین میزان توجه روبه‌رو شود. گروهی که در آن لیل، سارلزبورگ، سویا و وولفسبورگ قرار گرفته‌اند. البته که این اسم‌ها چندان بزرگ نیستند اما نباید فراموش کرد که لیل فصل قبل در حضور پاریس، قهرمان فرانسه شده و سویا هم شروع خوبی در این فصل لالیگا داشته است.

سردار در گروه قهرمان

درست مثل مهدی طارمی، سردار آزمون در یک گروه بسیار نفس‌گیر قرار گرفته است. گروهی که مدافع عنوان قهرمانی یعنی چلسی و همچنین تیم قدرتمند یووه در آن دیده می‌شوند. مالموی سوئد هم بخشی از این گروه است. بعد از علی دایی، جهانبخش و طارمی، سردار می‌تواند چهارمین گل‌زن ایرانی به چلسی در فوتبال اروپا باشد.