سه‌شنبه دوست‌داشتنی

لیگ قهرمانان اروپا امشب دومین هفته دور گروهی را کلید خواهد زد. جذاب‌ترین دوئل امشب بین دو تیم کهکشانی پی‌اس‌جی و سیتی در پاریس انجام خواهد شد. در گروه مرگ هم میلانی‌ها بعد از چندین سال یک مسابقه خانگی را در لیگ قهرمانان برگزار می‌کنند و مهدی طارمی روبه‌روی لیورپول در ترکیب پورتو دیده می‌شود. این یک شب تماشایی برای فوتبال اروپا خواهد بود.

آریا رهنورد

کهکشان پوچ، کهکشان پپ

مسابقه‌ای که همه از زمان برگزاری قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا در انتظارش بودند، بالاخره از راه رسیده است. جایی که پاریس روبه‌روی سیتی قرار خواهد گرفت. یک مسابقه فوق‌العاده تماشایی که فصل گذشته در مراحل حذفی این تورنمنت با برتری سیتیزن‌ها به پایان رسیده بود. این مسابقه چند تقابل فوق‌العاده خاص دارد. اول از همه، لئو مسی دوباره روبه‌روی پپ قرار خواهد گرفت. دو چهره‌ای که سال‌های رویایی را در بارسا در کنار هم سپری کرده بودند. مسی به دلیل مصدومیت در دو مسابقه قبلی پی‌اس‌جی غایب بوده و حالا چراغ سبز برای بازگشت دوباره به زمین را دریافت کرده است. او هنوز هیچ گل و هیچ پاس گلی را در تیم جدیدش به ثبت نرسانده و با تمام وجود در انتظار درخشش در ترکیب پاریس است. تیم فرانسوی در تک تک دیدارهای این فصل لیگ فرانسه به برتری رسیده و با هشت برد متوالی، صدرنشین مطلق این لیگ به شمار می‌رود. آنها اما در اولین مسابقه اروپایی روبه‌روی بروخه متوقف شدند. درست برخلاف سیتی که لایپزیش را با نتیجه عجیب و غریب 6 بر سه شکست داد. این ششمین برخورد دو باشگاه در لیگ قهرمانان به حساب می‌آید اما پاریس هیچ‌وقت موفق نشده حریف انگلیسی‌اش را شکست بدهد. این مسابقه در پارک دو پرنس برگزار خواهد شد. جالب اینکه این تیم در 10 مسابقه متوالی خارج از خانه در لیگ قهرمانان اروپا بازنده نبوده است. آخرین شکست سیتی در یک مسابقه اروپایی خارج از انگلیس به «چهار سال» قبل مربوط می‌شود. با این حال روبه‌رو شدن با خط آتش فوق‌العاده پاریس، کار را برای این تیم دشوار خواهد کرد. مسابقه همزمان این گروه هم بین بروخه و لایپزیش انجام خواهد شد. دو تیمی که به نظر می‌رسد در این گروه به دنبال رسیدن به سهمیه لیگ اروپا باشند.

داور را شکست بده مهدی

مهدی طارمی و پورتو امشب اولین مسابقه خانگی‌شان در لیگ قهرمانان را روبه‌روی لیورپول برگزار می‌کنند. طارمی که این روزها به شدت در اوج به سر می‌برد، این هفته در لیگ پرتغال موفق به گل‌زنی از وسط زمین شد. طارمی در مسابقه قبلی هم موفق به گل‌زنی شد اما داور با یک تصمیم بحث‌برانگیز، این گل را مردود اعلام کرد. لیورپول در اولین هفته لیگ قهرمانان به سختی میلان را برد و حالا به دنبال دومین پیروزی است تا خودش را به صعود از گروه مرگ نزدیک کند. دو تیم تا امروز هشت تقابل اروپایی داشته‌اند و پورتو هیچ‌وقت موفق نشده لیورپول را شکست بدهد. جالب اینکه پورتو در چهار تقابل اخیر با لیورپول 45 شوت زده اما فقط به یک گل رسیده است. با این حال نباید فراموش کرد که پورتو در سه دیدار خانگی اخیر در لیگ قهرمانان، حتی یک گل هم دریافت نکرده است. مسابقه دیگر این گروه جذاب، بین میلان و آتلتی برگزار می‌شود. شبی که هیاهوی لیگ قهرمانان دوباره به سن‌سیرو برمی‌گردد. روسونری فقط چند روز بعد از گل‌زنی پسر مالدینی، روبه‌روی تیمی قرار می‌گیرد که این هفته در لالیگا به آلاوس باخته است. تنها برخورد اروپایی دو تیم به هفت سال قبل برمی‌گردد. جایی که اتلتیکو در هر دو مسابقه رفت و برگشت، میلان را شکست داد. میلان در 17 مسابقه اخیر با رقبای اسپانیایی در لیگ قهرمانان، فقط یک بار برنده بوده و حالا امیدوار است که از این طلسم بزرگ عبور کند.

مهدی طارمی و پورتو امشب اولین مسابقه خانگی‌شان در لیگ قهرمانان را روبه‌روی لیورپول برگزار می‌کنند. طارمی که این روزها به شدت در اوج به سر می‌برد، این هفته در لیگ پرتغال موفق به گل‌زنی از وسط زمین شد

صددرصدی‌ها

آژاکسی‌ها در نبرد امشب با بشیکتاش در لیگ قهرمانان اروپا، به دنبال حفظ رکورد صددرصدی‌شان هستند. این تیم در هر چهار برخورد اروپایی آخرش با این حریف ترکیه‌ای، برنده بوده است. آنها در هر کدام از این چهار مسابقه، حداقل دو گل به این حریف زده‌اند. آمار بشیکتاش در مسابقه‌های خارج از خانه لیگ قهرمانان اصلا جالب نیست. آنها در 11 مسابقه از 13 جدال خارج از خانه اخیر در اروپا بازنده بوده‌اند. دورتموندی‌ها هم بعد از شکست ناباورانه این هفته لیگ آلمان روبه‌روی گلادباخ، امشب به مصاف اسپورتینگ لیسبون خواهند رفت. تیمی که در 6 مسابقه اروپایی آخرش روبه‌روی رقبای پرتغالی، «صددرصد» برنده بوده است.

شب کم‌دردسر برای کارلتو و اینزاگی

نمایش اینتر در مسابقه هفته اول با رئال، درخشان به نظر می‌رسد اما موقعیت‌های از دست رفته، در نهایت این تیم را بازنده کرد. آنها امشب روبه‌روی شاختار قرار خواهند گرفت. دو تیم در فصل گذشته لیگ قهرمانان هم در یک گروه بودند و هر دو مسابقه‌شان با تساوی بدون گل به پایان رسید. شاختار قبل از این مسابقه، یک رکورد عجیب هم دارد. آنها در 9 مسابقه خانگی آخرشان در اروپا فقط یک بار برنده بوده‌اند. رئال مادرید هم بعد از توقف این هفته در لالیگا، حالا یک مسابقه نسبتا ساده با شریف مولداوی خواهد داشت. این دومین بار در تمام تاریخ است که دو تیم اسپانیایی و مولداویایی در لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم می‌روند. جالب است بدانید رئال تنها در یکی از 37 مسابقه خانگی اخیرش در لیگ قهرمانان موفق به گل‌زنی نشده است.