پنجره نقل و انتقالات در همه لیگ‌های اروپایی سرانجام بسته شد و فرصت جابه‌جایی ستاره‌ها به پایان رسید. مهم‌ترین اتفاق روز آخر جابه‌جایی‌ها، پیوستن غیرمنتظره گریزمان به اتلتیکومادرید با یک قرارداد قرضی با بند خرید اختیاری به اتلتیکومادرید بود. ظاهرا بارسا در راستای کاهش حقوق مهره‌ها، چاره‌ای به جز این فروش پیش رو نداشت.

آنها لوک دی یونگ را هم به عنوان مهره جانشین گریزمان از سویا به خدمت گرفتند تا پرونده نقل و انتقالات‌شان را بدون یک خرید بزرگ ببندند. بارسا در روز پایانی امرسون رویال را هم به اسپرز داد تا کم‌تر از یک ماه بعد از مراسم معارفه، این ستاره باشگاه را ترک کرده باشد.

اتفاقی که همه در انتظارش بودند هم سرانجام رخ نداد و کیلیان ام‌باپه با وجود تمایل شخصی به ترک پاریس و پیوستن به رئال مادرید، راهی این تیم نشد. گفته می‌شود در دقایق پایانی فصل نقل و انتقالات، رئال حتی پیشنهاد 200 میلیون یورویی برای پاریس ارسال کرده اما این پیشنهاد با موافقت باشگاه فرانسوی روبه‌رو نشده است. جالب اینکه خود ام‌باپه هم پیشنهاد تمدید قرارداد با پی‌اس‌جی را نپذیرفته و اگر این تمدید صورت نگیرد، او می‌تواند سال آینده به صورت رایگان از این باشگاه جدا شود.

اگرچه فصل نقل و انتقالات تمام شده اما پرونده ام‌باپه و رئال همین‌جا بسته نمی‌شود و باشگاه مادریدی برای خرید رایگان این ستاره در فصل بعد اقدام خواهد کرد. قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا هم بیکار ننشست و در آخرین ساعات نقل و انتقالات، سائول نیگز را از اتلتیکومادرید به خدمت گرفت. شائبه‌های جدایی سائول از تیم سیمئونه از مدت‌ها قبل به گوش می‌رسیدند.

پی‌اس‌جی در آخرین روز نقل و انتقالات، نونو مندس را از اسپورتینگ لیسبون به خدمت گرفت و این بازیکن را به فهرست کهکشانی تیمش در این فصل افزود. رئالی‌ها هم یک خرید از لیگ فرانسه انجام دادند و کاماوینگا را در فهرست نهایی‌شان قرار دادند. منچستریونایتد هم دنیل جیمز را با یک رقم نسبتا خوب به لیدزیونایتد فروخت. آرسنالی‌ها هم بدون فعالیت نبودند و با فروش هکتور بیرین به رئال بتیس، تاکهیرو تومیاسو را برای خط دفاعی به خدمت گرفتند.

یکی از عجیب‌ترین اتفاق‌های فصل نقل و انتقالات اما بین دو باشگاه فرانکفورت و لاتزیو رقم خورد. ظاهرا فرانکفورتی‌ها برای جلوگیری از پیوستن کوستیچ به لاتزیو، با یک ایمیل جعلی با باشگاه ایتالیایی ارتباط گرفتند و بعد مدعی شدند که این باشگاه هیچ پیشنهادی برای کوستیچ نداشته است. این اتفاق باعث عصبانیت این بازیکن شده و او اعلام کرده که دیگر در جلسه‌های تمرینی تیمش شرکت نمی‌کند. بسته شدن پنجره نقل و انتقالات، پایانی بر یک پنجره نقل و انتقالاتی دیوانه‌وار بود. پنجره‌ای که در آن غیرممکن‌های زیادی مثل رفتن مسی از بارسا و بازگشت رونالدو به یونایتد ممکن شدند. حالا مسی همبازی راموس است و رونالدو در اولدترافورد بازی می‌کند. فصل جدید فوتبال اروپا هم دیگر بدون فکر کردن به جابه‌جایی مهره‌ها دنبال خواهد شد. فصلی که با این همه انتقال هیجان‌انگیز، فوق‌العاده مهیج و تماشایی خواهد بود.