آریا رهنورد

لید: درست در روزهایی که احتمال تماشای اولین تصاویر کریستیانو رونالدو با لباس یونایتد نزدیک و نزدیک‌تر می‌شد، این بازیکن در یک چرخش غیرمنتظره به تیم دیگری در این شهر پیوست و پیراهن باشگاهی را بر تن کرد که در آن، به یک ستاره بزرگ تبدیل شده بود. سی آر سون بعد از یک دوران نه‌چندان درخشان در یووه، حالا برای شیاطین سرخ به میدان می‌رود. این درست همان اتفاقی بود که هواداران قرمزها برای 12 سال انتظارش را می‌کشیدند. اتفاقی که دیگر تقریبا محال به نظر می‌رسید اما ناگهان عملی شد و دنیای فوتبال را شگفت‌زده کرد.

راه کریستیانو و یونایتد سال 2009 با یک قرارداد 94 میلیون یورویی از هم جدا شد. سی آر سون به رئال مادرید رفت و منچستری‌ها هم در طول چندین سال، پیراهن شماره هفت را برای نفرات متعددی در نظر گرفتند. نفراتی که هیچ‌کدام‌شان در یونایتد به یک ستاره بزرگ و تاریخ‌ساز مثل کریس تبدیل نشدند. رونالدو اما در طول یک دهه در مادرید، همه موفقیت‌های فردی و تیمی ممکن را تجربه کرد. وقتی زمان جدایی او از برنابئو از راه رسید، خیلی‌ها در انتظار بازگشتش به یونایتد بودند اما او یووه را انتخاب کرد و تصمیم گرفت فوتبالش را در سری آ دنبال کند. بعد از سه فصل اما، حالا چالش تازه‌ای در زندگی رونالدو از راه رسیده است. او در آستانه پیوستن به سیتی قرار داشت اما ناگهان، تصمیمش را تغییر داد تا برای اولین باشگاه بزرگ دوران فوتبالش توپ بزند. هنوز معلوم نیست چه چیزی کریس را در این مسیر قرار داده است. برخی از صحبت‌های خصوصی و سرنوشت‌ساز سر الکس فرگوسن با این ستاره حرف می‌زنند. مردی که همیشه برای او نقش یک پدر فوتبالی را بازی کرده است. برخی هم معتقدند که یونایتد پیشنهاد مالی بهتری به رونالدو داده و او را از چنگ سیتی خارج کرده است. آمار و احتمالات فوتبالی، نشان می‌دهند شانس رسیدن به جام‌های تیمی و جوایز فردی در منچستریونایتد برای کریس کم‌تر از منچسترسیتی و حتی یوونتوس است اما نمی‌توان تنها از دریچه منطق به این انتقال نگاه کرد. کریس در همه این سال‌ها هر بار که به شهر منچستر برگشته، به شدت مورد تشویق و حمایت هواداران باشگاه قرار گرفته است. برگشتن بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه، مساله‌ای نیست که کسی بخواهد به آن پشت پا بزند. رونالدو در این بازگشت، می‌خواهد به همه نشان بدهد که از همه مهره‌های تاریخ لیگ برتر انگلیس بزرگ‌تر است.

ترکیب کریس و لباس قرمز، یکی از آن قاب‌هایی است که هواداران فوتبال را به شدت به وجد می‌آورد. یک قاب زیبا که همه سال‌ها در انتظار تکرارش بودند. کریس البته احتمالا نمی‌تواند پیراهن شماره هفت تیم را به دست بیاورد. این شماره فعلا در اختیار کاوانی است و بر اساس قوانین با توجه به ثبت رسمی این شماره، تنها در صورت جدایی کاوانی این اتفاق امکان‌پذیر است. کریس تنها در صورتی پیراهن شماره هفت را به دست می‌آورد که لیگ برتر انگلیس این قانون را به نفع او تغییر بدهد. همزمان با تب و تاب منچستری‌ها برای معارفه این فوق ستاره، یووه در حال بازسازی ترکیبش است. آنها با چند گزینه مذاکراتی داشته‌اند اما در نهایت ترجیح دادند به سراغ مویزه کین بروند و دوباره از این مهاجم استفاده کنند. آلگری به طور کلی رابطه چندان خوبی با رونالدو نداشت و از این جدایی هم استقبال کرد. مدیران باشگاه یووه هم معتقدند هزینه صد میلیونی برای کریس، نتیجه خوبی به همراه نداشته است. این باشگاه، متخصص بردن لیگ قهرمانان را به خدمت گرفت تا بتواند این جام را پس از سال‌ها به دست بیاورد. برخلاف انتظارها اما نه رونالدو توانست به قهرمانی یووه در اروپا کمک کند و نه یووه توانست کریس را در مسیر بردن توپ طلا قرار بدهد. دو طرف این ماجرا، دیگر از هم سیر شده بودند و باید به استقبال یک تصمیم متفاوت می‌رفتند. تصمیمی که منچستری‌ها را شدیدا خوشحال کرده است.

حالا انتظارها از تیم اوله، کاملا متفاوت خواهد بود. تیمی که ستاره‌ای مثل دخیا را روی خط دروازه، رافائل واران را در خط دفاع، پل پوگبا و برونو فرناندز را در خط هافبک و رونالدو، سانچو، رشفورد و کاوانی را در خط حمله در اختیار دارد، نباید به چیزی به جز قهرمانی راضی شود. آنها دیگر نمی‌توانند ادعا کنند که نسبت به رقبایی مثل سیتی و لیورپول، کم‌مهره‌تر هستند. یونایتد حداقل نسبت به ترکیب فعلی سیتی، پرستاره‌تر به نظر می‌رسد. آنها بعد از فرگی، دیگر هیچ‌وقت قهرمان لیگ نشده‌اند و حالا می‌خواهند این موفقیت بزرگ را به دست بیاورند. با این انتقال، فصل جدید لیگ برتر هم دیدنی خواهد شد. رقابتی بین مربیان بزرگ و نام‌های تاریخ‌سازی که حالا دوباره روبه‌روی هم قرار گرفته‌اند. شاید این، آخرین تجربه کریس در فوتبال اروپا باشد. باانگیزه‌ترین ستاره دنیای فوتبال، دست به هر کاری می‌زند تا این تجربه را به یک موفقیت بزرگ بدوزد. او متولد شده است تا در زمین فوتبال، بدرخشد و هر گلری را تسلیم کند.