هواداران استقلال باید خودشان را برای جدایی ستاره شماره ۱۰ این تیم آماده کنند. فوتبالیستی که سطح بالای بازی‌اش را اثبات کرده و حالا مهیای برداشتن قدم بعدی در زندگی ورزشی‌اش شده است. مهدی در این دو فصل، فوق‌العاده نشان داده و دو بار هم در یک قدمی فتح جام با باشگاه بوده است. ستاره اصلی این روزهای تیم فرهاد، به احتمال زیاد فصل جدید را در فوتبال امارات آغاز خواهد کرد. او که در این سال‌ها از فوتبال اروپا هم پیشنهادهایی داشته، ۲۳ سالگی را احتمالا در یکی از لیگ‌های عربی پشت سر خواهد گذاشت.

آریا طاری

الهلال؛ شاید آخرین مسابقه

به نظر می‌رسد حتی اگر جدایی مهدی از جمع آبی‌ها مسجل شود، او تا مسابقه با الهلال عربستان در این باشگاه خواهد بود. این درخواست استقلال از مشتریان قایدی است که برای جذب این ستاره تا پایان مسابقه با الهلال صبر کنند. نبرد با غول پرستاره عربستانی در دوبی، شاید آخرین تجربه مهدی در ترکیب استقلال باشد. بدون تردید او دست به هر کاری خواهد زد تا آخرین تجربه‌اش در لباس آبی، تجربه فوق‌العاده‌ای از کار دربیاید. برای مهدی، این یک فرصت بسیار جذاب برای رقم زدن یک جدایی باشکوه خواهد بود.

    

لیگ امارات؛ بازگشت ایرانی‌ها

اگر مهدی قایدی هم مثل احمد نوراللهی به شباب الاهلی ملحق شود، لیگ امارات پس از سال‌ها رنگ و بوی ایرانی خواهد گرفت. شاید بعد از این دو نفر هم، ستاره‌های دیگری از فوتبال ایران به این لیگ ملحق شوند. ظاهرا همه ممنوعیت‌ها در این مورد کنار رفته و باشگاه الاهلی، علاقه زیادی دارد تا دومین خرید ایرانی‌اش را هم در این پنجره نقل و انتقالات انجام بدهد. پیوستن همزمان این دو فوتبالیست به الاهلی، این تیم را صاحب قدرت قابل توجهی خواهد کرد. اگر احمد و مهدی در امارات بدرخشند، دوباره باید شاهد حضور گسترده ستاره‌های ایرانی در این لیگ باشیم.

    

انتقال مهدی به سود استراماچونی

خیلی‌ها تصور می‌کردند مهدی به قطر می‌رود و با الغرافه که هدایتش را استراماچونی در دست دارد قرارداد می‌بندد. با این وجود او در روزهای گذشته به لیگ امارات نزدیک‌تر شده است. انتقال مهدی البته بی‌ربط به استراماچونی نخواهد بود. چراکه مدیران باشگاه وعده داده‌اند که در صورت فروش این ستاره، هم بخشی از دستمزد باقی مانده استرا را پرداخت می‌کنند و هم به سراغ جذب مهره‌های خارجی می‌روند. برخلاف پرسپولیسی‌ها که نوراللهی را به صورت رایگان از دست دادند، استقلال می‌تواند از محل فروش مهدی قایدی، درآمد قابل توجهی به دست بیاورد و مشکلات مالی‌اش را کاهش بدهد. اگر باشگاه الاهلی رقمی در حدود دو میلیون دلار برای مهدی پرداخت کند، استقلال به لحاظ مالی در شرایط مطلوبی قرار خواهد گرفت.

    

قایدی؛ بدون جانشین در لیگ برتر

در لیگ برتر ایران، هیچ فوتبالیستی وجود ندارد که بتواند دقیقا مختصات بازی قایدی را به استقلال بیاورد. مهدی یک پاسور، یک گل‌زن و یک ستاره تکنیکی ریرنقش است و فوتبالیست‌های زیادی شبیه او به نظر نمی‌رسند. به همین خاطر است که فرهاد برای انتخاب جانشین این فوتبالیست، باید یک چالش بسیار بزرگ را پشت سر بگذارد. بعید است جواب استقلالی‌ها در لیگ برتر ایران پیدا شود. فرهاد احتمالا برای پر کردن جای خالی این ستاره، به سراغ یک خرید خارجی خواهد رفت. حالا که ممنوعیت ورود مهره‌های خارجی به لیگ برتر لغو شده، بعید نیست مجیدی برای جانشینی مهره شماره 10، یک خرید خارجی را مدنظر داشته باشد. استقلال با از دست دادن قایدی، بخش مهمی از قدرت هجومی‌اش را از دست می‌دهد و این اتفاق برای هواداران باشگاه، به شدت نگران‌کننده خواهد بود.

    

از خلیج ‌فارس تا قلب اروپا

بدون تردید خیلی‌ها دوست دارند استعداد مهدی قایدی را در یک لیگ اروپایی تماشا کنند. او هنوز 23 ساله است اما در فوتبالی که درخشش ستاره‌ها در آن از 16 سالگی شروع می‌شود، مهدی اصلا زمان زیادی برای رفتن به فوتبال اروپا ندارد. شاید بهتر بود او هم به سبک سردار آزمون و علی جهانبخش، خیلی زود راهش را برای رفتن به اروپا هموار می‌کرد. مدل زندگی مهدی اما کمی متفاوت با این دو نفر است. او خیلی زود ازدواج کرده و طبیعتا مسائل مالی هم برایش اولویت خاصی دارند. به هر حال رفتن به امارات هم نمی‌تواند مانع پیشرفت این ستاره شود اما او باید خیلی زود قید این لیگ را بزند و به سراغ تجربه‌های هیجان‌انگیزتری برود.

    

2022؛ یک سال کلیدی  

مهدی قایدی این اواخر پای ثابت اردوهای تیم ملی هم بوده و حتی در چند مسابقه حساس برای ایران به میدان رفته است. این سال برای قایدی، به شدت کلیدی خواهد بود. چراکه او می‌تواند به تدریج جای ثابتی در تیم ملی برای خودش دست و پا کند و با درخشش احتمالی در جام جهانی، یک پیشنهاد جذاب برای آینده به دست بیاورد. او باید در تیم جدیدش، به سرعت جا بیفتد و با صددرصد آمادگی، در اردوهای تیم ملی آفتابی شود.