آریا طاری

وقتی خبر رسمی بازگشت رونالدو به اولدترافورد منتشر شد، خیلی‌ها معتقد بودند این ماجرا برنده‌ها و بازنده‌های زیادی در منچستر خواهد داشت اما بعد از اولین نمایش، به نظر می‌رسد همه منچستری‌ها جزو برنده‌های این انتقال بزرگ باشند. کریستیانو با همان روحیه و انگیزه آشنا به خانه برگشته و آماده است تا با هر چالشی روبه‌رو شود. او با زدن دو گل در اولین مسابقه، نشان داده که برای تفریح و استراحت به فوتبال انگلیس نیامده است. کریس همچنان به درخشش خیره‌کننده در زمین فوتبال ادامه می‌دهد.

تو هرگـز نرفته بودی

فوتبالیست‌های معمولی برای جا افتادن در یک تیم، به زمان زیادی نیاز دارند. کریستیانو رونالدو اما هیچ‌وقت یک فوتبالیست معمولی نبوده است. او بیشتر به یک هیولا شباهت دارد و به هیچ قیمتی زمان برای رسیدن به گل، هدر نمی‌دهد. کریس ظرف چند روز از اردوی تیم ملی به یونایتد آمد، با تیم تمرین کرد، در ترکیب ثابت قرار گرفت و در همان نیمه اول توپ را از خط دروازه نیوکاسل عبور داد. او در نیمه دوم هم گل دیگری زد تا یک شروع رویایی را در استادیوم خانگی شیاطین سرخ سپری کند. منچستر اوله با این برد، 10 امتیازی شد و به صدر جدول لیگ برتر رفت. صدرنشینی با داشتن مهره‌ای مثل رونالدو، دیگر دور از دسترس به نظر نمی‌رسد. کریس آنقدر آماده و راحت به نظر می‌رسید که انگار در همه 12 سال گذشته در همین استادیوم بازی کرده است.

یک رقابت نفس‌گیر

در شب دبل کریس برای یونایتد، روملو لوکاکو هم دو گل برای چلسی زد تا این رقابت جذاب رسما از فوتبال ایتالیا به انگلیس ملحق شود. این دو مهاجم فصل گذشته در سری آ بودند و رقابت نزدیکی برای کفش طلا را سپری کردند. رقابتی که در نهایت به سود رونالدو به پایان رسید. در این فصل هم یک رقابت بسیار جذاب برای آنها کلید خواهد خورد. این دو مهاجم، در اوج آمادگی به نظر می‌رسند و می‌توانند هیجان زیادی به لیگ برتر این فصل ببخشند.

فرگوسن، خوشحال‌تر از همیشه

سر الکس فرگوسن هم کاملا از بازگشت رونالدو خوشحال به نظر می‌رسد. حتی گفته می‌شود خود او هم نقش مهمی در این انتقال داشته است. فرگی در حقیقت پدر فوتبالی رونالدو محسوب می‌شود و اولین مربی بزرگی بوده که در فوتبال اروپا، این استعداد را کشف کرده است. سر الکس بالاخره سکوتش را در مورد کریس شکسته و بازگشت او را یک اتفاق بسیار احساسی دانسته است. سر الکس از تاثیر همیشگی رونالدو روی مهره‌های جوان حرف زده و در لفافه نقش خودش را هم در این انتقال تا حدودی فاش کرده است.

پوگبا رکورد می‌زند

ورود مهاجم همیشه گل‌زنی مثل کریس، برای ستاره‌ای مثل پل پوگبا هم فوق‌العاده به نظر می‌رسد. او تا همین‌جا بهترین پاسور این فصل لیگ برتر است و می‌تواند این رکورد را در ادامه فصل بهتر کند. پوگبا هیچ‌وقت در لباس یونایتد تا این حد آماده نبوده است. حالا که رونالدو هم از راه رسیده، او می‌تواند مطمئن باشد که در این فصل پاس گل‌های بسیار زیادی خواهد داشت.

برونو، گل‌زن بدون پنالتی‌ها

خیلی‌ها تصور می‌کردند برونو فرناندز بازنده اصلی بازگشت رونالدو است. چراکه از این پس دیگر در یونایتد پنالتی‌ها را نخواهد زد. با این حال این هافبک پرتغالی نشان داده که برای درخشیدن در اولدترافورد حتی نیازی به زدن پنالتی ندارد. او تا پایان هفته چهارم لیگ برتر چهار گل برای قرمزها زده و حتی یکی از این گل‌ها از روی نقطه پنالتی رقم نخورده‌اند. در حقیقت برونو بدون ایستادن پشت نقطه پنالتی، همچنان یک گل‌زن درجه یک و یک ستاره مرگبار برای قرمزها به حساب می‌آید.

جسی در نقش مسی

آنها که می‌گویند مسی و رونالدو نمی‌توانند در یک تیم به میدان بروند، سخت در اشتباه هستند. چراکه کریس و مسی لینگارد، حالا هم‌تیمی هستند. بازگشت کریس شاید بیشتر از همه روی لینگارد تاثیر داشته باشد. چراکه او در دوران کودکی همیشه تحت تاثیر این ستاره بود. کریس سال‌ها قبل در چند جلسه تمرینی، به لینگارد تمرین داد و به این پسر نوجوان کمک کرد تا چند مهارت فوتبالی یاد بگیرد. جالب اینجاست که لینگارد در اولین مسابقه بعد از بازگشت رونالدو به زمین رفت و برای تیمش گل زد تا یک شب رویایی را سپری کرده باشد.

این جام را ببر

بعد از دوران سر الکس فرگوسن، یونایتدی‌ها هیچ‌وقت موفق به بردن لیگ برتر نشده‌اند و حتی نزدیک به بردن این لیگ نبوده‌اند. شاید خود کریس بیشتر از هر چیزی به دنبال بردن لیگ قهرمانان اروپا باشد اما یونایتدی‌ها می‌خواهند پس از سال‌ها، لیگ برتر را فتح کنند. این یک رویای بزرگ برای طرفداران قرمزها به شمار می‌رود. رویایی که شاید کریس، رسیدن به آن را ساده‌تر از قبل کند. با داشتن مهاجم آماده و گل‌زنی مثل رونالدو، هر چیزی امکان پذیر خواهد بود. حتی بردن دوباره لیگ برتر که بعد از جدایی فرگوسن، هرگز اتفاق نیفتاده است.