آریا رهنورد

بسیاری از نقل و انتقالات جذابی که هواداران فوتبال اروپا در انتظارشان بودند، در این پنجره به وقوع نپیوستند. ادینسون کاوانی برخلاف حرف و حدیث‌ها، از پی‌اس‌جی جدا شد تا داستان این بازیکن و باشگاه فرانسوی نیز شباهت زیادی به ماجرای نیمار پیدا کند. بارسلونا نیز جانشینی برای لوئیس سوارز نخرید و داستان بازگشت بیل به تاتنهام، به واقعیت تبدیل نشد. مهم‌ترین اتفاق روز پایانی نقل و انتقالات بدون تردید پیوستن یک بازیکن درخشان به یونایتد بود. باشگاهی که این اواخر، خریدهای خوب زیادی نداشته است.

برونو در اولدترافورد

خرید بازیکن خلاقی مثل برونو فرناندس، یک تجربه هیجان‌انگیز برای یونایتد خواهد بود. تا آخرین ثانیه‌های فصل نقل و انتقالات، هنوز تردیدهای زیادی در مورد این انتقال وجود داشت اما برونو سرانجام پیراهن شیاطین سرخ را بر تن کرد. ستاره 25 ساله لیگ پرتغال به محض پیوستن به تیم سولسشر اعلام کرد که از سال‌ها قبل، طرفدار سرسخت این باشگاه بوده است. به جز این اتفاق، اتفاق خوب دیگری که در این پنجره نقل و انتقالات برای هواداران باشگاه یونایتد افتاد، جدایی مارکوس روخو از این تیم بود. مارکوس در ادامه فصل به کشورش برگشته و برای باشگاه استودیانتس آرژانتین به میدان خواهد رفت.

بازگشت یانیک

ستاره سابق اتلتیکومادرید که این تیم را به مقصد لیگ چین ترک کرده بود، پس از مدتی دوباره به آتلتی برگشت. سیمئونه در دوران پس از جدایی کاراسکو، هرگز نتوانست جانشین خوبی برای او پیدا کند. آتلتی در این چند سال، گزینه‌های زیادی را به خدمت گرفت و هیچ‌کدام آنها، به خوبی کاراسکو نشان ندادند. یانیک که به خاطر مسائل مالی، لیگ چین را انتخاب کرده بود، حالا دوباره به فوتبال اروپا و باشگاه آتلتی بازمی‌گردد.

سدریک قرمز می‌پوشد

این تنها منچستری‌ها نبودند که در آخرین ثانیه‌های نقل و انتقالات، به سراغ جذب یک بازیکن پرتغالی رفتند. میکل آرتتا نیز در ددلاین، یک مدافع پرتغالی را برای تیمش به خدمت گرفت. سدریک سوارز در روز پایانی نقل و انتقالات از ساوتهمپتون به آرسنال ملحق شد. این بازیکن 28 ساله حالا فرصت بازی برای یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های اروپایی را به دست آورده است.

پایانی برای رز

هم ژوزه مورینیو و هم دنی رز، همین چند روز قبل شایعه درگیری‌شان را تکذیب کردند اما جدایی ناگهانی رز از اسپرز، نشان داد که ماجرا کاملا جدی بوده است. رز که سال‌هاست در تاتنهام حضور دارد، حالا تا پایان فصل به نیوکاسل یونایتد رفته است. این قرارداد البته به صورت قرضی امضا شده اما به نظر می‌رسد تا زمانی که ژوزه در تاتنهام حضور دارد، رز دیگر شانسی برای بازگشت به این باشگاه نداشته باشد.

پایان پاکو در آلمان

پاکو آلکاسر شروع فوق‌العاده‌ای در دورتموند داشت و به یکی از مهم‌ترین مهره‌های این تیم تبدیل شد اما لوسین فاوره در این فصل، اعتقاد چندانی به پاکو نداشت. گل‌زن محبوب هواداران دورتموند، نیمکت‌نشین شد و پس از ورود هالند نیز، دیگر عملا شانسی برای بازی کردن او وجود نداشت. ستاره سابق والنسیا و بارسا، حالا به لالیگا برگشته تا در ادامه فصل برای باشگاه ویارئال به میدان برود. او به خوبی می‌داند که درخشش در لالیگا، می‌تواند مقدمات بازگشتش به تیم ملی را نیز فراهم کند.

چالش جدید فلورنزی

پس از هشت فصل حضور متوالی در باشگاه رم، الساندور فلورنزی از این تیم جدا شد و تا پایان فصل به صورت قرضی به باشگاه والنسیا پیوست. فلورنزی در حالی راهی لالیگا شد که بازوبند کاپیتانی باشگاه رم را بر بازو داشت اما فرصت چندانی برای بازی در ترکیب اصلی جالوروسی به دست نمی‌آورد. فلو هنوز هم به صورت رسمی در عضویت باشگاه رم قرار دارد.

امره در جست‌وجوی خوشبختی

جدایی از لیورپول، برای امره جان چندان خوش‌یمن نبود. ساری تصمیم گرفت نام این بازیکن را در فهرست تیمش برای لیگ قهرمانان قرار ندهد و این بازیکن نیز تصمیم به ترک باشگاه گرفت. جان که با یک قرارداد آزاد به یووه رفته بود، با قرارداد 26 میلیون یورویی راهی دورتموند شد. جالب است بدانید که جان، محصول آکادمی باشگاه بایرن مونیخ است.

دو خرید انحرافی برای بارسا!

درست در شرایطی که همه انتظار داشتند بارسا در پنجره نقل و انتقالات مهره جانشین لوئیس سوارز را به خدمت بگیرد، این باشگاه با دو فوتبالیست جوان قرارداد بست. فرانسیسکو تریکائو، اولین خرید بارسا در ددلاین بود. بازیکنی که از براگای پرتغال جذب شد. بر اساس قرارداد بارسا با براگا برای جذب این بازیکن، او تا پایان فصل در براگا باقی می‌ماند و سپس به بارسا ملحق می‌شود. از فرانسیسکو به عنوان کریس رونالدوی بعدی دنیای فوتبال یاد می‌کنند. پدیده جوان دیگری که بارسا در این پنجره نقل و انتقالات به خدمت گرفته، متئوس فرناندز است. این بازیکن جوان برزیلی تا پایان فصل در وایادولید توپ خواهد زد و سپس به بارسا ملحق خواهد شد. هر دو مهره تازه‌وارد بارسا، نفرات بااستعدادی هستند اما خرید این نفرات برای «آینده» آن هم در شرایطی که تیم همین حالا در خط حمله مشکلات بزرگی دارد، نمی‌تواند هواداران باشگاه را به وجد بیاورد.