پانزده هفته طول کشید تا هواداران بایرن‌مونیخ، بالاخره به توانایی‌های فیلیپه کوتینیو اعتقاد پیدا کنند. مرد برزیلی فصل درخشانی را در مونیخ شروع نکرده بود اما دیدار با وردربرمن، همه چیز را برای او تغییر داد. فیلیپه بازیکن محبوب سرمربی سابق باواریایی‌ها نبود و در تیم کواچ، یک مهره کلیدی به شمار نمی‌رفت. او زیر نظر کواچ، تنها سه حضور 90 دقیقه‌ای را در بوندس‌لیگا پشت سر گذاشت. سه گل و سه پاس گل، حاصل کار این ستاره تا پایان هفته چهاردهم بود اما او در هفته پانزدهم، دست به یک شاهکار بزرگ زد. او در یک مسابقه به اندازه همه هفته‌های گذشته فصل گل زد. با سه گل دیدنی و دو پاس گل، کوتینیو هم یکی از بهترین نمایش‌های دوران فوتبالش را پشت سر گذاشت و هم توانست بایرنی‌ها را از بحران خارج کند. آمار 91 درصدی پاس‌های صحیح در کنار هشت شوت و 6 شوت درون چارچوب، نشان می‌دهد که «تشویق» ایستاده هواداران مونیخی برای او کاملا سزاوارانه بوده است. بلافاصله پس از این نمایش جذاب از کوتی، هم‌تیمی‌ او داوید آلابا در یک اظهارنظر رسمی از مدیران باشگاه خواست تا قرارداد قرضی این بازیکن را قطعی کنند. خیلی‌ها حالا از بازگشت این هافبک به فرم ایده‌آل دوران لیورپول حرف می‌زنند اما هنوز برای قضاوت در مورد عملکرد این بازیکن کمی زود به نظر می‌رسد. به ویژه با توجه به اینکه او برای مدت‌ها از فرم خوب دور بوده و درون زمین، آمادگی چندانی از خودش نشان نداده است.

«احساس خیلی خوبی دارم. اگر همه چیز خوب پیش برود، دوست دارد اینجا بمانم». کوتینیو با این جملات پس از دیدار با برمن، رسما اعلام کرد که دوست دارد در بایرن ماندگار شود. ماجرا اما به همین سادگی‌ها هم نخواهد بود. اگر مونیخی‌ها خواهان قطعی کردن این قرارداد قرضی هستند باید 120 میلیون یورو به بارسا پرداخت کنند. رقمی که با توجه به سیاست‌های نقل و انتقالاتی باشگاه آلمانی، کمی زیادی به نظر می‌رسد. حتی ارزش فعلی این بازیکن در ترانسفرمارکت 90 میلیون یورو عنوان شده اما بارسا در متن قرارداد قرضی، بند خرید اختیاری را 120 میلیون یورو قرار داده است. این رقم البته 60 میلیون کم‌تر از مبلغ قرارداد اولیه کوتینیو با بارسلونا است. به نظر می‌رسد در کاتالونیا، دیگر هیچ‌کس ستاره برزیلی را نمی‌خواهد. او هرگز در تیم والورده به یک مهره استثنایی تبدیل نشد اما در ماه‌های اول حضورش در نیوکمپ، به مراتب بهتر از دومین فصل بود. حالا بایرنی‌ها نگران این موضوع هستند که 120 میلیون برای این ستاره بپردازند و همان سرنوشت بارسا، برایش رقم بخورد.

 به نظر می‌رسد فیلیپه، استعدادهای فوق‌العاده‌ای دارد اما اساسا نمی‌تواند با فشار کنار بیاید و فشار در لیگی مثل بوندس‌لیگا، حداقل از لالیگا کمتر است. او تقریبا هیچ‌وقت در لیگ قهرمانان اروپا، مهره‌ای کارساز و تعیین‌کننده نبوده و حالا قصد دارد در مونیخ، به همه ثابت کند که توانایی انجام یک کار بزرگ در لیگ قهرمانان را نیز دارد. یک نمایش برای کوتی کافی نیست. او باید دوباره به همان بازیکنی تبدیل شود که بایرنی‌ها از ماه‌ها قبل در انتظارش بوده‌اند.