آریا طاری

وقتی پی‌اس‌جی دائما به سراغ رونمایی خریدهای جدیدتر می‌رود، بارسا همچنان درگیر فروش نفرات تیمش است و در عین حال، نمی‌تواند حتی یک نفر از آنها را به فروش برساند! بزرگ‌ترین مشکل این روزهای بارسا، ناتوانی در فروش مهره‌های اضافی این باشگاه است. بازیکنانی که ظاهرا در نیوکمپ حسابی خوش می‌گذرانند و به هیچ قیمتی حاضر نیستند باشگاه را ترک کنند. مشکل بزرگ اساسا این است که این نفرات، حتی یک مشتری در بازار ندارند. این موضوع برای لاپورتا و گروهش به یک بحران بزرگ تبدیل شده است.

ساموئل اومتیتی؛ مدافع همیشه مصدوم

دوران حضور اومتیتی در بارسا، به قبل و بعد از حضور در جام جهانی 2018 تقسیم می‌شود. قبل از آن رقابت‌ها، سامی یک مدافع درجه یک بود اما او به خاطر رسیدن به جام جهانی به هر قیمتی، عملا آینده فوتبالش را فدا کرد. پس از آن، اومتیتی دیگر آن مدافع سابق نشد و یک کابوس بزرگ برای هواداران تیمش به وجود آورد. اومتیتی پس از آن دیگر نه مدافع خوبی بود و نه قبول می‌کرد که از بارسا جدا شود. او حتی چند پیشنهاد رسمی هم دریافت کرد اما در تیم باقی ماند و آنقدر فاجعه بود که حالا دیگر حتی یک مشتری در بازار تابستانی ندارد. اومتیتی حالا یکی از منفورترین مهره‌های هواداران بارسا به شمار می‌رود. به نظر می‌رسد بارسا باید تا زمان بازنشستگی اومتیتی، برای وداع با این بازیکن صبر کند!

فیلیپه کوتینیو؛ شبحی در نیوکمپ

گرانقیمت‌ترین خرید تاریخ باشگاه بارسا، در فصل گذشته تنها چند بازی برای تیمش انجام داد. به نظر می‌رسد کوتینیو آنقدر فوتبال را فراموش کرده که دیگر حتی این ورزش را با دوستانش هم انجام نمی‌دهد. حقوق سنگین ستاره برزیلی، مانع از پیوستن او به یک تیم دیگر می‌شود. چراکه هرتیمی برای جذب او اقدام کند، باید حداقل 20 میلیون در سال به این هافبک همیشه مصدوم بدهد. به نظر می‌رسد حداقل برای یک سال دیگر هم، هواداران بارسا باید این بازیکن را تحمل کنند. بازیکنی که باشگاه 180 میلیون یورو برای خریدش هزینه کرد اما به یک مهره کاملا ناامیدکننده برای تیم تبدیل شده است.

کلمان لانگله؛ هیچ‌کس تو را نمی‌خواهد

وقتی لانگله در ترکیب یک تیم به میدان می‌رود، همیشه احتمال پنالتی دادن آن تیم وجود خواهد داشت. او حتی در یورو 2020 هم نمایشی فاجعه‌بار داشت و به یکی از بدترین مهره‌های تیم دیدیه دشان تبدیل شد. آنقدر که حتی سرمربی تیم ملی فرانسه، از دعوت او به تیم ملی و دعوت نکردن مهره‌ای مثل اوپامکانو، پشیمان به نظر می‌رسید. بارسلونایی‌ها به ویژه بعد از جذب اریک گارسیا، خواهان پایان همکاری با لانگله هستند اما هیچ باشگاهی آنقدر دور از منطق نیست که این بازیکن را به خدمت بگیرد. لانگله یکی از آن فوتبالیست‌هایی است که با نبودنش در زمین، خیلی بیشتر از بودنش به تیم کمک می‌کند.

سرجی روبرتو؛ مدافع تمام‌شده

باز کردن دروازه پی‌اس‌جی در آن مسابقه حماسی، آینده سرجی روبرتو را برای همیشه تغییر داد. او همیشه یک مدافع متوسط بود اما با آن گل، اعتباری فراتر از حد انتظار به دست آورد. با این وجود روبرتو، نتوانست از موقعیتی که برایش ایجاد شده بود به خوبی استفاده کند و جایگاه فوق‌العاده‌ای در بارسا به دست بیاورد. حالا دوباره روبرتو، همان مهره پراشتباه قبلی است. بازیکنی که هواداران بارسا اصلا دوستش ندارند. این اواخر، زمزمه‌هایی درباره پیوستن او به سیتی وجود داشت اما بعید به نظر می‌رسد که در نهایت این اتفاق رخ بدهد. مدیران باشگاه اخیرا پیشنهاد کاهش رقم دستمزد را با روبرتو مطرح کرده‌اند و در انتظار پاسخ این بازیکن هستند. ستاره‌های بزرگی مثل پیکه، بوسکتس و مسی تا امروز با پیشنهاد کاهش رقم قراردادشان موافقت کرده‌اند.

عثمان دمبله؛ غده سرطانی!

چشم امید بارسلونایی‌ها به یورو بود تا شاید دمبله با چند نمایش خوب فروخته شود اما این بازیکن به سرعت در این جام آسیب دید تا مثل همیشه، کاتالان‌ها را ناامید کند. حالا دمبوز دوباره ور دل بارسلونایی‌ها می‌ماند. مهره 100 میلیون یورویی تا امروز حتی به اندازه یک دهم ارزش این قرارداد هم برای تیمش بازی نکرده است. مهره‌ای که به ازای چند هفته بازی، چند ماه مصدوم می‌شود و دیدارهای زیادی را از دست می‌دهد. بازیکنی که زمانی الماس سیاه بود، حالا بارسلونایی‌ها را خاکستر  کرده است.

آنتوان گریزمان؛ فقط یک مشتری

از شواهد این‌طور پیداست که آنتوان گریزمان، قصد ماندن در بارسا را ندارد اما پیشنهاد خاصی برای این بازیکن از راه نمی‌رسد. فعلا آتلتی تنها مشتری او به شمار می‌رود و حاضر است به جای گریزمان، سائول را به بارسا بدهد. بارسایی‌ها اما امیدوارند حداقل رنان لودی یا هرموسو را در این انتقال بگنجانند اما آتلتی فعلا با این پیشنهاد مخالف است. از بین مهره‌های لیست مازاد بارسا، گریزمان تنها بازیکنی است که حاضر است تیم را ترک کند اما او هم مثل همه مهره‌های قبلی، مشتری خاصی ندارد و در سرگردانی به سر می‌برد.