برخورد با تیم منظم، پرانگیزه و پرستاره السد در نیمه‌نهایی آسیا، درست به اندازه نبرد فصل گذشته با الهلال عربستان در همین مرحله از لیگ قهرمانان دشوار به نظر می‌رسید اما چه اتفاقی افتاد که پرسپولیس برانکو برابر الهلال تحقیر شد اما توانست السد را از این تورنمنت کنار بزند و حضور در اولین فینال تاریخ لیگ قهرمانان را تجربه کند؟ علی‌اکبر طاهری، روایت خاص خودش را در مورد این «تفاوت» دارد. 

مدیرعامل سابق سرخپوشان، معتقد است که پرسپولیس در دوران مدیریت او با وجود شایستگی، از حضور در دیدار فینال بازمانده است:«متاسفانه پرسپولیس من در عین شایستگی و با بازیکنان خوبی که داشتیم به خاطر اتفاقاتی که شب قبل از بازی رقم زدند، با بدشانسی حذف شد». قبل از هر چیز، استفاده از عبارت «پرسپولیس من» نشان می‌دهد مدیران باشگاه در دوران مدیریت، پرسپولیس را مثل یک ملک شخصی متعلق به خودشان می‌دانند. صعود پرسپولیس تا مرحله نیمه‌نهایی آسیا در فصل گذشته، حاصل سختکوشی مربی و بازیکنان تیم بود و حقیقت آن است که علی‌اکبر طاهری، سهم چندانی در این اتفاق نداشت. 

علاوه بر این اشاره مداوم به «بدشانسی» برای تیمی که چهار گل از حریف دریافت کرده، نشان از ناآشنایی با فوتبال دارد. ماجرا ساده به نظر می‌رسد. پرسپولیس فصل گذشته ضعیف‌تر از الهلال ظاهر شد و از لیگ قهرمانان کنار رفت اما در مدت یک سال، بسیاری از ضعف‌ها را برطرف کرد تا از گردنه سخت نیمه‌نهایی عبور کند. حالا به نظر می‌رسد مدیریت طاهری، یکی دیگر از ضعف‌های برطرف‌شده 

باشگاه باشد!