یحیی سورپرایز می‌کند

از ۱۱ بازیکنی که پرسپولیس را در فینال غرب آسیا همراهی کردند، چهار بازیکن به صورت قطعی در فینال لیگ قهرمانان به میدان نمی‌روند. اگر شجاع هنوز در پرسپولیس حضور داشت، اگر عیسی آل‌کثیر محروم نمی‌شد و اگر امیری و پهلوان کارت نمی‌گرفتند، حدس زدن ترکیب قرمزها فوق‌العاده ساده به نظر می‌رسید اما حالا یحیی باید فکری برای پر کردن این جاهای خالی در تیمش داشته باشد. به نظر می‌رسد او برای دیدار حساس با اولسان، سیستم همیشگی تیمش را تغییر می‌دهد و با یک روش بازی متفاوت روبه‌روی حریف کره‌ای قرار می‌گیرد. موضوعی که می‌تواند برای اولسان کاملا غافلگیرکننده باشد. شاید گل‌محمدی به جای استفاده از دو مهاجم، با یک مهاجم و سیستم پایه ۱-۳-۲-۴ در این بازی حاضر شود.

آریا رهنورد

سنگربان: حامد لک

در مورد حضور حامد روی خط دروازه قرمزها در این بازی، تردیدی وجود ندارد. او سهم بزرگی در رسیدن پرسپولیس به فینال آسیا داشته و از زمان ملحق شدن به این باشگاه، هرگز در جریان بازی گل نخورده است. درست مثل خیلی از پرسپولیسی‌ها، این مهم‌ترین بازی از دوران فوتبال حامد لک خواهد بود. ستاره‌ای که تا امروز بدون تردید بهترین گلر این فصل لیگ قهرمانان بوده و اگر در فینال هم بدرخشد، به احتمال زیاد به عنوان بهترین سنگربان این جام معرفی خواهد شد. حامد در جریان بازی‌ها کاملا مطمئن نشان می‌دهد و اگر بازی به پنالتی کشیده شود نیز، می‌تواند باز هم به کمک پرسپولیس بیاید. داشتن یک گلر مطمئن، اضطراب پرسپولیسی‌ها را برای بازی بزرگ شنبه تا حدود زیادی کاهش خواهد داد.

مدافع راست: مهدی شیری

عوض شدن احتمالی سیستم پرسپولیس، فضا را برای بازی کردن مهدی شیری مهیا می‌کند. او در دور قبلی دیرتر از همه هم‌تیمی‌ها به قطر رفت و تنها چند دقیقه برای تیم بازی کرد اما خصوصیات دفاعی شیری می‌تواند در این جدال به پرسپولیس کمک کند. او در حمله اصلا فوتبالیست درجه یکی نیست و سانترهای چندان درخشانی هم ندارد اما با یک بازی ایستا، می‌تواند به افزایش ضریب احتیاط در تیم گل‌محمدی کمک کند. شیری این اواخر به تیم ملی هم دعوت شده و حالا در دیدار فینال، باید نشان بدهد که شایستگی این اتفاق را داشته است. مهدی احتمالا بر خلاف دیدارهای آسیایی قبلی، این بار در ترکیب ثابت تیم‌اش قرار خواهد گرفت.

شاید اگر شجاع تیم را در پنجره نقل و انتقالات ترک نمی‌کرد، سیدجلال همانند دیدارهای آسیایی قبلی روی نیمکت قرار می‌گرفت تا در دقایق پایانی به کمک تیم بیاید و دفاع را مستحکم کند. حالا اما در پرسپولیس هیچ‌کس به نیمکت‌نشینی سیدجلال فکر هم نمی‌کند

مدافع وسط: سیدجلال حسینی

شاید اگر شجاع تیم را در پنجره نقل و انتقالات ترک نمی‌کرد، سیدجلال همانند دیدارهای آسیایی قبلی روی نیمکت قرار می‌گرفت تا در دقایق پایانی به کمک تیم بیاید و دفاع را مستحکم کند. حالا اما در پرسپولیس هیچ‌کس به نیمکت‌نشینی سیدجلال فکر هم نمی‌کند. او یک ستاره تمام‌نشدنی است و هنوز هم هر وقت که به زمین می‌رود، بی‌نقص نشان می‌دهد. سیدجلال یک وزنه سنگین روحی برای قرمزها به شمار می‌رود و حضورش در قلب دفاع و تجربه‌اش نقشی کلیدی در این مسابقه ایفا خواهد کرد. جلال تا امروز جام‌های بسیار زیادی را به دست آورده و در همه ادوار لیگ برتر، پرافتخارترین بازیکن ایرانی محسوب می‎شود اما او حالا در معرض یک اتفاق تاریخی قرار دارد. حسینی می‌تواند اولین کاپیتان تاریخ پرسپولیس لقب بگیرد که جام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را بالای سر می‌برد. صندوقچه افتخارات پروپیمان سید، این افتخار بزرگ را کم دارد.

مدافع وسط: محمدحسین کنعانی‌زادگان

هیچ‌کس تصور نمی‌کرد مدافع وسطی که در ماشین‌سازی در آستانه فراموش‌ شدن قرار داشت، دوباره به بالاترین سطح برگردد. همه اشتباه‌های بزرگ کنعانی، مسیر پیشرفت این فوتبالیست را سد نکردند. او دوباره اوج گرفت تا حتی پس از غیبت شجاع هم، پرسپولیسی‌ها نگران خط دفاعی تیم‌‎شان نباشند. کنعانی هم روی زمین و هم در دفاع، یکی از آماده‌ترین مدافعان این فصل لیگ قهرمانان بوده و اگر همین کیفیت را در دیدار فینال هم حفظ کند، گل زدن به پرسپولیس اصلا برای مهاجمان اولسان ساده نخواهد بود. او یک بازیکن تنومند با پرش‌های بلند به شمار می‌رود و تا اینجا در لیگ قهرمانان کاملا قابل اعتماد نشان داده است.

هافبک‌ها و مهره‌های هجومی اولسان اساسا تحرک بسیار زیادی در زمین دارند و به همین خاطر نقش بازیکنی مثل احمد برای خنثی کردن نقشه‌های هجومی رقیب، فوق‌العاده مهم به نظر می‌رسد. اگر پرسپولیس برنده جنگ میانه زمین باشد، قدم بسیار مهمی را برای شکست دادن اولسان برداشته است

مدافع چپ: سعید آقایی

در لیگ قهرمانان آسیا، مدافع چپ پرسپولیس مسابقه به مسابقه بهتر شد. سعید آقایی به مرور زمان اوج گرفت و به خوبی توانست انتظارات را برآورده کند. بدون هیچ تردیدی او مدافع چپ ثابت پرسپولیس در مسابقه فینال نیز خواهد بود. حالا دیگر محمد نادری نیز به عنوان جدی‌ترین رقیب او از پرسپولیس جدا شده و آقایی بدون هیچ رقیبی در ترکیب قرمزها توپ می‌زند. او در دیدارهای آسیایی قبلی چند نفوذ و چند سانتر تماشایی داشت. تکرار این اتفاق‌ها در دیدار فینال در استادیوم الجنوب، می‌تواند یک روز تاریخی برای پرسپولیسی‌ها بسازد. سرخ‌ها برای بردن این نبرد، روی آقایی حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.

هافبک دفاعی: احمد نوراللهی

او حالا دیگر یک مهره باتجربه برای تیم یحیی به شمار می‌رود. بازیکنی که هم روی شوت‌های از راه دور و هم روی جنگندگی در میانه میدان، یک بازیکن فوق‌العاده موثر برای پرسپولیس است. احمدنور در مسیر رسیدن تیمش به دیدار نهایی، یک ستاره کلیدی برای پرسپولیس بوده و حالا انتظار می‌رود در دیدار نهایی لیگ قهرمانان، بهترین نمایش دوران فوتبالش را تجربه کند. هافبک‌ها و مهره‌های هجومی اولسان اساسا تحرک بسیار زیادی در زمین دارند و به همین خاطر نقش بازیکنی مثل احمد برای خنثی کردن نقشه‌های هجومی رقیب، فوق‌العاده مهم به نظر می‌رسد. اگر پرسپولیس برنده جنگ میانه زمین باشد، قدم بسیار مهمی را برای شکست دادن اولسان برداشته است. به همین خاطر است که نوراللهی باید در این دیدار، بیشتر از همیشه دونده و جنگنده نشان بدهد.

هافبک دفاعی: میلاد سرلک

شاید یکی از بزرگ‌ترین معماهای یحیی برای دیدار فینال آسیا، به انتخاب از میان سرلک و کمال کامیابی‌نیا مربوط شود. هر دو نفر در جریان دیدارهای آسیایی قبلی، سابقه حضور فیکس و نشستن روی نیمکت پرسپولیس را داشته‌اند. با این حال با در نظر گرفتن چند نمایش اخیر این دو بازیکن در لیگ برتر، به نظر می‌رسد شانس سرلک برای بازی در این مسابقه به مراتب بیشتر خواهد بود. تیم اولسان اعتقاد زیادی به بازی مالکانه و به گردش درآوردن توپ با پاس‌های کوتاه در وسط زمین دارد و سرلک به کمک مهارتش در قطع کردن توپ و ارتباط بین بازیکنان، می‌تواند به یک مهره بسیار مهم برای پرسپولیسی‌ها تبدیل شود. بعید نیست یحیی در ترکیب ثابت از میلاد استفاده کند و در ادامه مسابقه، کمال را به جای او به ترکیب بفرستد.

هافبک راست: سیامک نعمتی

در جریان دیدارهای این فصل لیگ قهرمانان، سیامک یکی از بهترین‌های پرسپولیس بوده است. بازیکنی که در پست غیرتخصصی دفاع راست به اندازه‌ای درخشید که در نهایت به تیم ملی نیز دعوت شد. سیامک یک انتخاب ایده‌آل برای سمت راست خط دفاع به شمار می‌رود اما از آن‌جایی که سیستم تیم یحیی احتمالا برای این بازی عوض خواهد شد، این بازیکن نیز باید آماده بازگشت به پست تخصصی‌اش در خط هافبک باشد. او دیدار برگشت فینال دو فصل گذشته لیگ قهرمانان را به خاطر محرومیت از دست داده بود و حالا به همه هواداران باشگاه قول داده که آن غیبت بدموقع را با قهرمانی در بهترین موقعیت ممکن جبران کند.

هافبک چپ: امید عالیشاه

اگر احسان پهلوان محروم نمی‌شد، امید این بازی را هم همانند دیدارهای آسیایی قبلی از روی نیمکت شروع می‌کرد اما حالا بخت به او رو کرده و همه چیز برای حضور او در ترکیب ثابت تیم مهیا به نظر می‌رسد. امید در آخرین بازی لیگ برتری پرسپولیس، انگیزه‌هایش را به خوبی به نمایش گذاشت و نشان داد که به هیچ قیمتی نمی‌خواهد شانس حضور در دیدار فینال لیگ قهرمانان را از دست بدهد. شاید این آخرین فرصت عالیشاه برای بردن چنین جام ارزشمند و مهمی باشد.

مهاجم: مهدی عبدی

پرسپولیس لیگ قهرمانان را با حضور علی علیپور در خط حمله آغاز کرد، سپس به سراغ عیسی آل‌کثیر رفت و حالا نوبت مهدی عبدی جوان است که امید اول گل‌زنی سرخ‌ها باشد. مهدی آخرین گل‌زن پرسپولیس در لیگ قهرمانان تا امروز بوده و برای یحیی، قابل اتکاتر از آرمان رمضانی و علی شجاعی است. او در فینال غرب آسیا گل‌زنی کرده و حالا می‌تواند اولین مهاجم تاریخ پرسپولیس باشد که در فینال لیگ قهرمانان گل می‌زند.