تیم پیرمردها!

مدتی پس از صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان، حریف قرمزها در این مسابقه هم بالاخره معرفی شده است. اولسان پس از هشت برد متوالی در آسیا، خودش را به بازی بزرگ شنبه رسانده است. آن‌چه در ترکیب اصلی این تیم به شدت به چشم می‌آید، بالا بودن میانگین سنی این تیم است. از ۱۱ بازیکن فیکس اولسان، ۱۰ نفر از ۳۰ سالگی عبور کرده‌اند و این موضوع می‌تواند یک برگ برنده بزرگ برای تیم یحیی گل‌محمدی باشد. اولسان با این شرایط سنی، ممکن است خیلی زودتر از پرسپولیس در فشار خستگی قرار بگیرد.

آریا رهنورد

  

دروازه‌بان: جو سو هوک

داستان این گلر، کاملا عجیب به نظر می‌رسد. او سال‌های زیادی را در باشگاه اف ث سئول سپری کرد اما به ندرت فرصت بازی در ترکیب این تیم را به دست آورد. جو پس از ترک سئول، به اینچئون یونایتد رفت و در این تیم بیشتر محک خورد و پس از آن به عنوان گلر دوم، راهی اولسان هیوندای شد. او فصل گذشته در لیگ فوتبال کره حتی یک دقیقه هم برای تیمش به میدان نرفت اما تست مثبت کرونای گلر اصلی و ملی‌پوش تیم، موجب شد جو سو هوک گلر اول اولسان در لیگ قهرمانان آسیا باشد. او در 9 مسابقه گذشته سه بار کلین‌شیت کرده و آمارش نسبت به حامد لک، فوق‌العاده به نظر نمی‌رسد. با این حال جو یک سورپرایز بزرگ برای همه هواداران اولسان بوده و در 33 سالگی، بالاخره شانس بزرگ زندگی ورزشی‎اش را تجربه کرده است.

مدافع راست: جئونگ دونگ هو

مدافع متولد بوسان کره جنوبی، در 30 سالگی به فینال آسیا رسیده است. او فوتبال حرفه‌ای را در باشگاه یوکوهاما مارینوس ژاپن شروع کرد و چند تجربه قرضی در باشگاه‌های مختلف داشت. جئونگ در سال 2014 به عضویت اولسان هیوندای درآمد و حتی برای چند مسابقه به تیم ملی کره جنوبی هم دعوت شد. او سابقه بازی در سه لیگ مهم شرق آسیا یعنی لیگ‌های ژاپن، کره و چین را دارد و فوتبالیست بسیار پرتجربه‌ای محسوب می‌شود.

مدافع وسط: کیم کی هی

یکی دیگر از مهره‌های نسبتا مسن و پرتجربه اولسان، در خط دفاع به میدان می‌رود. کیم کی هی 31 ساله است و از قراردادش با اولسان، زمان زیادی سپری نشده است. او تا سال 2019 برای سیاتل ساندرز در لیگ آمریکا توپ می‌زده و در سال 2020 به اولسان ملحق شده است. کیم با قامت 187 سانتی‌متری یک بازیکن فیزیکی و جنگنده به شمار می‌رود. او علاوه بر قلب دفاع، قابلیت بازی کردن در پست هافبک دفاعی را نیز دارد. این بازیکن در فاصله سال‌های 2012 تا 2017،  سابقه 23 بازی ملی را در کارنامه دارد.

مدافع وسط: دیو بولتوش

این مدافع 30 ساله هلندی، فوتبالش را در باشگاه اوترخت در لیگ هلند آغاز کرد. او مدتی در باشگاه نورنبرگ عضویت داشت و سپس به باشگاه هیرنفین هلند رفت. این مدافع بلندقامت در سال 2019 برای اولین بار راهی فوتبال آسیا شد و پیراهن باشگاه اولسان را بر تن کرد. او یک مهره کلیدی در قلب دفاع برای اولسان به شمار می‌رود.

بهترین گل‌زن این تیم در لیگ قهرمانان، این قابلیت را دارد که حتی از توپ‌های مرده هم برای تیمش گل بسازد. جونیور تقریبا هر سال، تیمش را عوض می‌کند اما او از سال 2018 در اولسان باقی مانده و در بین هواداران این باشگاه نیز محبوبیت بسیار زیادی دارد

مدافع چپ: پارک جوو هو

میانگین سنی مدافعان اولسان، بسیار بالا به نظر می‌رسد. مدافع چپ ثابت این تیم هم 33 ساله است. او در دوران فوتبالش، برای تیم‌های مهمی به میدان رفته است. از جوبیلو ایواتا در ژاپن تا کاشیما، بازل سوئیس و حتی باشگاه ماینتس. اوج دوران فوتبال این بازیکن اما به تجربه عضویت در باشگاه دورتموند برمی‌گردد. او هفت بازی هم برای تیم اصلی باشگاه دورتموند انجام داده است. پارک اولین بار در سال 2010 به تیم ملی دعوت شد و هنوز هم گاهی این تجربه را به دست می‌آورد و پیراهن تیم ملی را بر تن می‌کند.

هافبک میانی: سین جین هو

هافبک میانی جنگنده اولسان، به خوبی با فضای بازی در قطر آشنایی دارد. چراکه او یک فصل در باشگاه القطر و یک فصل نیز در باشگاه السیلیه به میدان رفته است. سین که با شماره 10 برای تیم کره‌ای توپ می‌زند، در کشورش برای تیم‌های پوهانگ و سئول نیز سابقه بازی دارد. این هافبک 32 ساله هرگز برای تیم ملی کره توپ نزده است. اصلی‌ترین وظیفه سین در میانه میدان، جنگ برای تصاحب توپ و قطع ارتباط بازی حریف به شمار می‌رود.

هافبک میانی: یون بیت گارام

هواداران فوتبال ایران به خوبی این هافبک را می‌شناسند. او زننده تنها گل کره جنوبی به ایران در دیدار دو تیم در جام ملت‌های 2011 بود. گلی که منجر به حذف تیم قلعه‌نویی از آسیا شد. همانند دیگر نفرات کلیدی این تیم، یون نیز از 30 سالگی عبور کرده و 32 ساله است. او اصلی‌ترین چهره اولسان در طراحی حملات به شمار می‌رود و یک بازیکن فوق‌العاده دقیق و شوت‌زن است. یون به لحاظ فردی، ظرافت‌های قابل توجهی دارد و می‌تواند هر مدافعی را به دردسر بیندازد. او تا امروز 15 بازی ملی داشته و هنوز هم گاهی نامش در فهرست تیم ملی دیده می‌شود. بیت گارام با وجود همه استعدادهایی که دارد، هرگز از فوتبال آسیا جدا نشده است. حالا اما این بازیکن دست به هر کاری می‌زند تا قهرمانی قاره را به دست بیاورد. او در سال 2020 با ترک ججو یونایتد، پیراهن اولسان هیوندای را بر تن کرده است.

یکی دیگر از مهره‌های نسبتا مسن و پرتجربه اولسان، در خط دفاع به میدان می‌رود. کیم کی هی 31 ساله است و از قراردادش با اولسان، زمان زیادی سپری نشده است. او تا سال 2019 برای سیاتل ساندرز در لیگ آمریکا توپ می‌زده و در سال 2020 به اولسان ملحق شده است

وینگر راست: کیم این سونگ

اگرچه در دیدار با ویسل کوبه، دو موقعیت کلیدی و فوق‌العاده را برای گل‌زنی از دست داد اما او بدون شک یکی از بهترین و پا به توپ‌ترین مهره‌های این تیم به شمار می‌رود. کیم سرعت قابل توجهی دارد و همیشه آماده فرار از عمق دفاع حریف به نظر می‌رسد. او در خلق موقعیت‌ها از تبحر فوق‌العاده‌ای برخوردار است و به طور کلی بازیکن بسیار خطرناکی به نظر می‌رسد. کیم در سال 2012 برای یک فصل به فوتبال روسیه رفت اما در تیم زسکامسکو شانس بازی به دست نیاورد. او برای چند تیم مهم فوتبال کره توپ زده و از سال 2016 در عضویت اولسان هیوندای قرار دارد. کیم دو سال قبل به تیم ملی دعوت شده و در این مدت دو بار هم برای قرمزهای کره به میدان رفته است.

هافبک هجومی: کو میونگ جین

هافبک هجومی 32 ساله اولسان در سال 2020 به این باشگاه اضافه شده است. او از سال 2003 تا 2015 در عضویت باشگاه اف ث سئول قرار داشته و پس از آن برای چهار فصل به باشگاه الریان قطر ملحق شده است. کو سابقه زیادی در قطر دارد و به خوبی با فضای این کشور آشنا به نظر می‌رسد. این بازیکن که ظاهرا به ماجراجویی علاقه زیادی دارد، پس از ترک قطر به لیگ کرواسی رفت و بعد از آن نیز، به اولسان هیوندای پیوست. او در فینال سال 2013 لیگ قهرمانان به همراه تیم سئول حضور داشت و در آن مسابقه شکست خورد.

وینگر چپ: بیورن جانسون

تنها بازیکن ثابت اولسان که هنوز به 30 سالگی نرسیده، بیورن مارس جانسون است. این هافبک 29 ساله اصالتا نروژی است اما در آمریکا به میدان آمده و با این وجود، برای تیم ملی نروژ به میدان می‌رود. او در دوران فوتبالش بارها تیم عوض کرده و برای تیم‌های مختلفی به میدان رفته است. آ زد آلکمار در لیگ هلند و روزنبرگ در لیگ نروژ، مهم‌ترین تیم‌های این فوتبالیست بوده‌اند. بازیکنی که در دیدار فینال شرق آسیا، گل تساوی را در آخرین دقایق به ثمر رساند و نشان داد که در حساس‌ترین لحظات بازی، یک مهره کاملا قابل اعتماد به نظر می‌رسد.

مهاجم مرکزی: جونیور نگرئو

بدون شک او مهم‌ترین مهره تیم اولسان به شمار می‌رود. بهترین گل‌زن این تیم در لیگ قهرمانان، این قابلیت را دارد که حتی از توپ‌های مرده هم برای تیمش گل بسازد. جونیور تقریبا هر سال، تیمش را عوض می‌کند اما او از سال 2018 در اولسان باقی مانده و در بین هواداران این باشگاه نیز محبوبیت بسیار زیادی دارد. نگرئو قبل از ملحق شدن به اولسان، در لیگ کره برای دائجو توپ می‌زد. این مهاجم 33 ساله در کشورش برای تیم‌های ناسیونال و کورینتیانس نیز به میدان رفته است.