آریا طاری

پرسپولیس بالاخره از زیر فشار خارج شد. شاگردان گل‌محمدی که در سه بازی قبلی تنها یک ‌گل از روی نقطه پنالتی زده بودند، مقابل شهرخودرو بازگشتی رویایی به لیگ داشتند و با زدن سه گل حریف خود را شکست دادند. گل اول قرمز‌های پایتخت از روی یک ‌ضربه ایستگاهی و ضربه سر سیدجلال حسینی در دقیقه 42 به ثمر رسید و نوراللهی و سرلک با گل‌زنی در دقایق 84 و 89 اختلاف را بیشتر کردند. این بازی چهره‌های ویژه‌ای داشت؛ چهره‌هایی که مروری بر عملکرد آنها می‌تواند جذاب باشد.

1.شاید اگر شجاع در پرسپولیس مانده بود، به احتمال خیلی زیاد سیدجلال 38‌ ساله این روزها از روی نیمکت بازی‌های تیمش را تماشا می‌کرد اما حالا شرایط حسابی فرق کرده است. سیدجلال نه‌تنها این روزها به ترکیب اصلی برگشته بلکه در فاز هجومی هم به داد تیمش می‌رسد. او در بازی با پدیده با یک‌جاگیری عالی روی ضربه ایستگاهی، قفل بازی را برای قرمز‌ها باز کرد و زمینه‌ساز پیروزی پرگل تیمش شد.

2.سیامک سرلک یکی دیگر از چهره‌های این بازی بود، بازیکنی که با لطف داور در دقیقه 35 از زمین مسابقه اخراج نشد تا در دقایق پایانی یکی از گل‌های قرمز‌ها را به ثمر برساند. سرلک در این بازی نشان داد در همین مدت کوتاه چیزهای زیادی از کمال کامیابی‌نیا یاد گرفته و به نوعی می‌خواهد جا پای بازیکنی بگذارد که هر لحظه احتمال اخراجش وجود دارد. به هرحال سیامک مقابل پدیده خوش‌شانس بود که اخراج نشد اما در فینال آسیا شاید این شانس به کمکش نیاید.

3.پرسپولیس کماکان گل نمی‌خورد. حامد لک در مصاف با شهرخودرو هم دروازه‌اش را بسته نگه داشت تا به اولین دروازه‌بانی در تاریخ لیگ برتری پرسپولیس تبدیل شود که در چهار بازی ابتدایی لیگ کلین‌شیت می‌کند. به هر حال پرسپولیسی‌ها به واسطه درخشش‌های لک در ماه‌های اخیر، حساب ویژه‌ای روی این دروازه‌بان برای فینال آسیا باز کرده‌اند. باید دید در این شرایط لک می‌تواند برگ برنده گل‌محمدی در فینال باشد یا خیر.

4. مهم‌ترین چهره این بازی نه سیدجلالی بود که در سن 38‌ سالگی گل زد، نه سرلکی بود که اخراج نشد تا گل بزند و نه لکی بود که کلین‌شیت کرد تا نقشی کلیدی در برد تیمش داشته باشد. مهم‌ترین چهره این بازی آرمان رمضانی بود. او در نیمه اول دروازه خالی شهرخودرو را باز نکرد و در نیمه دوم هم یک‌تک‌به‌تک از دست داد تا مشخص شود یحیی برای فینال نباید روی او حساب باز کند. بازیکنی که در نقل‌و‌انتقالات هم از استقلال و هم از گل‌گهر پیشنهاد داشت، حسابی بابت گل نزدن با پیراهن پرسپولیس تحت فشار قرار گرفته است. البته بازیکنان پرسپولیس روز گذشته با پست‌های اینستاگرامی برای رمضانی سنگ‌تمام گذاشتند و همه‌جوره از او حمایت کردند.

5.حالا می‌رسیم به یکی دیگر از چهره‌های خاص این بازی که از روی سکوها شاهد شکست سنگین تیمش بود. رحمتی که به واسطه محرومیت حق حضور روی نیمکت شهرخودرو را نداشت، عملکرد ناامیدکننده تیمش را از روی سکوها تماشا کرد و حالا باید هرطور شده فکری به حال تیمش بکند. رحمتی در اولین سال مربیگری‌اش با این شهرخودرو کار سختی خواهد داشت. تیمی که نه در حمله و نه در دفاع برنامه مشخصی ندارد!