طلوع سجاد، غروب داریوش

تیم آندره‌آ استراماچونی برای چهارمین مسابقه متوالی، به عنوان تیم برنده از زمین خارج شد. پیش‌بینی مرد ایتالیایی این بار کاملا درست از آب درآمد و همان‌طور که او گفته بود، استقلال با گل‌زنی در نیمه اول توانست به یک پیروزی پرگل برسد. ستاره اصلی این بازی، مدافعی بود که تا صبح روز مسابقه در محرومیت به سر می‌برد. تنها نکته منفی بزرگ این جدال برای آبی‌ها، مصدومیت شدید داریوش شجاعیان و تمام شدن فصل برای او بود. اتفاقی که می‌تواند لطمه‌ای بزرگ برای استقلال در ادامه فصل تلقی شود.

بهترین پیروزی فصل استقلال تا امروز، در دیدار خارج از خانه با سایپا به دست آمد. پس از چند بار تغییر استادیوم میزبان بازی، سرانجام دو تیم در ورزشگاه شهرقدس به مصاف هم رفتند. تیم ابراهیم صادقی با ترکیبی فوق‌العاده جوان روبه‌روی استقلال قرار گرفت اما این نتیجه بیشتر از آن که حاصل ضعف سایپا باشد، نشانه آمادگی بالای آبی‌های پایتخت بود. استقلال خیلی زود در همان دقایق ابتدایی بازی، روی یک ضربه کرنر به گل دست پیدا کرد. عارف غلامی اولین گلش با لباس آبی‌های پایتخت را به ثمر رساند و خیلی زود مسیر مسابقه را به سود استقلال تغییر داد. نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید اما این تیم دوباره در شروع نیمه دوم باز هم روی یک ارسال از روی نقطه کرنر موفق به باز کردن دروازه حریف شد. این گل عملا آخرین روزنه‌های امید سایپا برای بازگشت به مسابقه را از بین برد و حالا دیگر تیم استراماچونی، کاملا سوار بازی شده بود. استقلال در این مسابقه حتی طلسم ضربه‌های پنالتی را نیز باطل کرد. پنالتی‌ها از مدت‌ها قبل، به کابوس بزرگی برای این تیم تبدیل شده بودند اما ضربه دقیق و محکم وریا غفوری، خلاف جهت گوهری به تور دروازه سایپا چسبید. مهم‌ترین ستاره استقلال در این بازی، عارف غلامی بود. بازیکنی که تا ساعاتی قبل از شروع بازی، همچنان در محرومیت به سر می‌برد اما همان‌طور که انتظار می‌رفت، این محرومیت سرانجام تعلیق شد. تعلیق‌های لحظه‌ آخری حالا به تازه‌ترین مد فوتبال ایران تبدیل شده است. گل‌زنی سجاد آقایی، پایان خوش این نبرد برای آبی‌های پایتخت بود. آنها که تا همین چند هفته قبل در حسرت اولین پیروزی‌شان بودند، حالا در چهار دیدار متوالی به برتری دست پیدا کرده‌اند. استقلال با این نتیجه و این نمایش خوب، حالا دوباره به جمع مدعیان برگشته و به تیمی ترسناک تبدیل شده است. دیدار دو هفته دیگر آنها با تراکتورسازی، می‌تواند تا حدود زیادی تعیین‌کننده باشد. مسابقه‌ای که عیار تیم استرا را مشخص خواهد کرد.

استقلال با این نتیجه و این نمایش خوب، حالا دوباره به جمع مدعیان برگشته و به تیمی ترسناک تبدیل شده است. دیدار دو هفته دیگر آنها با تراکتورسازی، می‌تواند تا حدود زیادی تعیین‌کننده باشد. مسابقه‌ای که عیار تیم استرا را مشخص خواهد کرد

پاس اولین گل استقلال برابر سایپا با ارسال دقیق داریوش شجاعیان از روی نقطه کرنر به دست آمد. وقتی آبی‌ها گل دوم را باز هم از روی کرنر به ثمر رساندند، دیگر خبری از داریوش در زمین نبود. شجاعیان در همان نیمه اول، زمین مسابقه را به خاطر مصدومیت ترک کرد تا برنامه پرفشار استقلال، تاثیرش را به این تیم نشان بدهد. همه هواداران آبی امیدوار بودند این آسیب‌دیدگی، جدی نباشد و داریوش در هفته‌های پیش‌رو دوباره در ترکیب تیم قرار بگیرد اما پست اینستاگرامی شجاعیان و سیاه ‌کردن چهره‌ خودش، نشان می‌داد که ماجرا کاملا جدی است. شجاعیان که بخش زیادی از فصل گذشته را به دلیل پارگی رباط از دست داده بود، حالا برای دومین بار با پارگی رباط صلیبی روبه‌رو شد تا در هفته‌های باقی مانده از این فصل، به حاشیه رانده شود. شجاعیان زیر نظر استراما، اوج گرفته بود و در سطح فوق‌العاده‌ای قرار داشت. او این هفته‌ها چند بار برای استقلال گل‌زنی کرد و چند پاس گل تماشایی به هم‌تیمی‌ها رساند اما مصدومیت شدید، در کمین این بازیکن قرار داشت تا یک فصل درخشان را برای او به شدت کوتاه کند. در تیمی که ستاره‌های زیادی ندارد، داریوش یک مهره مفید به شمار می‌رفت اما حالا استراماچونی باید به غیبت او در ترکیب عادت کند. در روز مصدومیت شدید شجاعیان، سجاد آقایی باز هم ثابت کرد که می‌تواند نقش مهمی در استقلال بازی کند. او پس از دو بار گل‌زنی در جام حذفی، حالا اولین گل لیگ برتری‌اش برای استقلال را نیز به ثمر رساند.

بین همه ستاره‌های گرانقیمت و مهره‌های پرآوازه در ترکیب استقلال، بهترین گل‌زن این تیم یک فوتبالیست جوان است. سجاد آقایی انگیزه‌های فوق‌العاده‌ای برای درخشیدن در ترکیب آبی‌ها دارد و تشنه زدن گل‌های بیشتر است. شاید استقلالی‌ها برای حل کردن مشکلات بزرگ خط حمله، باید بیشتر به داشته‌های امروزشان تکیه کنند. سجاد آقایی در همین زمان کوتاه در استقلال فوق‌العاده ظاهر شده و اگر زمان بیشتری به دست بیاورد، بدون تردید گل‌های بیشتری نیز خواهد زد. استقلال با چشم بستن روی مهاجم بااستعدادی مثل سجاد، برای خرید مهاجم خارجی به هر دری می‌زند اما شاید حاصل کار، یک اشتباه بزرگ دیگر با سوزاندن دلارهای بیشتر باشد. اگر آبی‌ها می‌توانند مهاجمی در حد تیام جذب کنند، بهتر است دست به کار شوند اما اگر قرار به خرید ایسما، منشا یا الحاجی گروی دیگری باشد، بهتر است سرمربی ایتالیایی در ادامه فصل به سجاد آقایی جوان و پرانگیزه اعتماد کند.