آریا طاری

خرید بعدی استقلال استراماچونی، یک مهاجم انگلیسی خواهد بود. گفته می‌شود باشگاه استقلال با «گری هوپر» به توافق رسیده و به زودی با این بازیکن، قرارداد امضا می‌کند. سرمربی ایتالیایی استقلال از مدت‌ها قبل تاکید کرده بود که مرتضی تبریزی به تنهایی نمی‌تواند بار خط حمله تیمش را به دوش بکشد. این موضوع این هفته‌ها بیشتر از همیشه به طرفداران باشگاه ثابت شد. شیخ دیاباته نیز دائما با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند و استقلال در نوک حمله، به یک خرید دیگر نیاز دارد. آنها یک چهره نسبتا سرشناس را برای خط حمله تیم‌شان در نظر گرفته‌اند. بازیکن گل‌زنی که می‌تواند از استقلال، یک تیم خطرناک بسازد.

پس از دوران درخشان اما کوتاه مامه‌تیام در استقلال، آبی‌ها تلاش زیادی انجام دادند تا یک مهاجم خارجی درجه یک دیگر را به خدمت بگیرند. امضای قرارداد با الحاجی گرو، یک اشتباه بزرگ برای این تیم بود و دورانی ناامیدکننده را برای خط حمله استقلال ساخت. باشگاه در ادامه به سراغ اسماعیل گونسالوس و گادوین منشا نیز رفت اما هر دو مهاجم پس از مدتی، در فهرست مهره‌های مازاد باشگاه قرار گرفتند. ایسما برای مدتی، آماده و زهردار نشان داد اما پس از آن، نتوانست کمک زیادی برای آبی‌ها باشد. چهارمین مهاجم خارجی استقلال پس از تیام، شیخ دیاباته است که با وجود چند نمایش نسبتا خوب درون زمین، دائما مصدوم می‌شود و تا همین هفته، چند دیدار تیمش را از دست داده است. آسیب‌دیدگی‌های شیخ و البته عملکرد ناامیدکننده مرتضی تبریزی، استقلالی‌ها را برای خرید یک مهاجم جدید مصمم کرده است. شنیده می‌شود که فتحی به توافق اولیه با «گری هوپر» انگلیسی رسیده و به زودی با این بازیکن قرارداد رسمی امضا می‌کند. این بازیکن 31 ساله، محصول آکادمی باشگاه تاتنهام است. او در هفت سالگی به آکادمی اسپرز ملحق شد و وقتی تنها 14 ساله بود، تاتنهام دیگر قراردادش را تمدید نکرد. هوپر در فاصله سال‌های 2003 تا 2006 برای باشگاه گریز اتلتیک در لیگ‌های منطقه‌ای انگلستان توپ زد و سال 2006 به ساوتندیونایتد در سطح سوم فوتبال انگلستان پیوست. او یک فصل و نیم برای ساوتند بازی کرد و در 44 بازی، فقط 4 گل برای این باشگاه به ثمر رساند. این آمار ناامیدکننده، آینده فوتبال گری را کاملا به خطر انداخت. چراکه با وجود این آمار، باشگاه‌های دیگر برای امضای قرارداد با او ترغیب نمی‌شدند. او از این باشگاه به صورت قرضی به لیتون اورینت پیوست. تیمی که در سطح سوم فوتبال انگلیس فعالیت می‌کرد. تنها دو روز بعد از ملحق‌ شدن به این باشگاه، هوپر که به عنوان بازیکن تعویضی به زمین وارد شده بود، موفق به گل‌زنی برای این تیم شد. در پایان همان فصل، این بازیکن به هرفوردیونایتد قرض داده شد و در 19 بازی با لباس این باشگاه، 11 گل به ثمر رساند تا استعدادش را به همه نشان بدهد. باشگاه اسکانتروپ، مقصد بعدی هوپر به شمار می‌رفت. آنها برای این مهاجم جوان 175 هزار پوند هزینه کردند و او را با قراردادی سه ساله به خدمت گرفتند. زدن 30 گل در 56 بازی در اولین فصل، از گری یک ستاره ساخت و به باشگاه نیز کمک کرد تا راهش را به طرف رقابت‌های چمپیونشیپ هموار کند. هوپر در دومین فصل بازی برای این تیم نیز 20 گل زد و مورد توجه باشگاه‌های بزرگ‌تر قرار گرفت.

زندگی حرفه‌ای گری هوپر با یک پیشنهاد جذاب از سلتیک، تغییر کرد. او از سال 2010 به لیگ اسکاتلند رفت و در سه فصل متوالی، پیراهن سفید و سبز به تن داشت. او با زدن 22 گل در اولین فصل بازی برای سلتیک، در بین هواداران این باشگاه محبوبیت قابل توجهی به دست آورد اما در همین نقطه متوقف نشد و فصل بعد در همه رقابت‌ها 29 گل با لباس سلتیک به ثمر رساند. او که روز به روز بهتر و خطرناک‌تر می‌شد، با زدن 31 گل در سومین فصل، روند پیشرفتش را کامل‌تر کرد. هوپر سال 2013 با پیشنهاد بازی برای نوریچ روبه‌رو شد و بالاخره به خواسته همیشگی‌اش برای بازی در لیگ برتر دست پیدا کرد. او در اولین فصل هشت گل برای نوریچ زد اما این باشگاه از لیگ برتر سقوط کرد. در فصل بعدی، هوپر ستاره اصلی خط حمله این تیم بود و با 12 گل نقش مهمی در بازگرداندن نوریچ به لیگ برتر داشت. با این وجود او دیگر در نوریچ نماند و به شفیلدونزدی در رقابت‌های چمپیونشیپ رفت. گری تا امروز در 89 بازی برای شفیلد، 39 گل  به ثمر رسانده است.

گری هوپر، خرید جذابی برای استقلال محسوب می‌شود. بازیکنی که در سطوح بالایی فوتبال بازی کرده و یک بار در یک قدمی دعوت به تیم ملی انگلستان نیز قرار داشته است. یک فوروارد چارچوب‌شناس که موقعیت‌های گل‌زنی را به سادگی از دست نمی‌دهد. اگر خرید او قطعی شود، آبی‌ها صاحب خط حمله به مراتب قدرتمندتری خواهند شد. زوج هوپر و دیاباته، می‌توانند کارهای بزرگی برای این باشگاه انجام بدهند. البته به شرطی که مصدومیت و ناآمادگی، بخشی از تقدیرشان برای این فصل نباشد.