بحرانی که کامل شد

شیخ دیاباته در دقیقه 37 بازی با نفت مسجدسلیمان بر اثر ضربه‌ای که به دنده‌اش خورد مصدوم و از زمین بازی خارج شد. بعد از بررسی پزشکان استقلال مشخص شد مصدومیت این بازیکن بسیار جدی‌تر از پیش‌بینی‌های اولیه بوده است. او از ناحیه عضله مایل شکمی با کشیدگی هشت سانتی‌متری روبه‌رو شده است و در دنده 10 و 11 این بازیکن هم شکستگی دیده شده است. با این شرایط به‌طور قطع دیاباته بین سه تا چهار هفته باید دور از میادین باشد و نمی‌تواند در تمرین استقلال شرکت کند که این بدترین خبر ممکن برای استراماچونی خواهد بود. استقلال در خط حمله خود در ابتدای فصل بازیکنانی مثل منشا، ایسما و روح‌ا... باقری را از دست داد و از طرف دیگر دیاباته تنها بازیکنی بود که در این فصل جذب شد تا این بازیکن در حال حاضر تنها مهاجم این تیم باشد. از طرف دیگر استراماچونی مدت‌هاست که برای جذب یک مهاجم درخواست داده اما مدیران باشگاه در این امر ناکام مانده‌اند تا اوضاع استقلال بحرانی به نظر برسد. با این شرایط استراماچونی ناچار است در بازی‌های پیش رو از بازیکنان غیرتخصصی در پست مهاجم استفاده کند و این موضوع نشان می‌دهد که آبی‌ها در خط حمله چه شرایط بحرانی و سختی را پشت سر می‌گذارند. دیاباته در دیدار با ذوب‌آهن و گل‌گهر سیرجان در لیگ‌برتر و گل‌ریحان البرز در جام ‌حذفی غایب خواهد بود. با توجه به تعطیلی‌های فیفادی بعدی یعنی از 12 تا 29 مهرماه دیاباته احتمالا می‌تواند آبی‌پوشان را در دیدار با سایپا در هفته هفتم لیگ همراهی کند.

 

سرباز‌ها به استقلال رسیدند

شکست استقلال در دربی، وضعیت این تیم را برای بازی هفته آینده هم خطرناک‌تر کرد. فصل گذشته آبی‌پوشان بعد از باختن دربی که در شرایطی شبیه این بازی و با هدر رفتن یک پنالتی رقم خورده بود، تا یکی،دو هفته درگیر حاشیه‌های این شکست بودند و با افت روحی ناشی از آن باخت در بازی بعدی مقابل سایپا هم متوقف شدند تا عملا پنج امتیاز حساس را از دست داده باشند. این بار هم بدشانسی استقلال این است که در هفته بعد از دربی، بازی سختی در پیش خواهد داشت. آبی‌ها باید به زمین ذوب‌آهن بروند که خودش هم مثل استقلال بعد از چهار هفته هنوز در حسرت اولین پیروزی است. تیم علیرضا منصوریان با سه تساوی و یک باخت فقط یک امتیاز دارد و بازی پنجشنبه فقط یکی از این تیم‌ها را می‌تواند از بحران خارج کند. سربازان ذوب‌آهن که بازگشت‌شان از تراکتور با حواشی زیادی همراه شده بود بالاخره مجوز بازی پیدا کردند و مجموعا 47 دقیقه در آبادان بازی کردند تا ذوب‌آهن با یک امتیاز از این شهر برگردد. پهلوان، مهدی‌پور و دانیال اسماعیلی‌فر به‌عنوان سه بازیکن تعویضی در نیم‌ساعت پایانی به بازی گرفته شدند اما قطعا از هفته‌های آینده به ترکیب اصلی تیم اضافه می‌شوند تا ذوب‌آهن پرقدرت‌تر و موفق‌تر از چهار هفته ابتدایی به کارش ادامه بدهد. در این شرایط باید دید استقلال بالاخره این هفته به اولین برد فصل می‌رسد یا اینکه منصوریان از تیم سابقش انتقامی سخت می‌گیرد و با یک‌پیروزی خودش را به نیمه بالایی جدول می‌رساند. ذوب در حال‌حاضر تیم دوازدهم جدول رده‌بندی است.

 

صحبت پشت برانکو

پرسپولیس روز یکشنبه در دربی سنتی پایتخت توانست با یک گل حریف خود را شکست دهد و یک بار دیگر در کورس قهرمانی قرار بگیرد. سرخپوشان در شرایطی استقلال را شکست دادند که در نیمه اول اصلا نتوانسته بودند بازی خوبی انجام دهند و اگر درخشش بیرانوند و کمی شانس نبود نتیجه طور دیگری رقم می‌خورد. با این حال آنها در نیمه دوم با تعویض طلایی کالدرون به گل رسیدند و سرمربی آرژانتینی سرخپوشان هم مثل برانکو در اولین دربی خود توانست به پیروزی برسد. بعد از گذشت دو روز از این مسابقه، بازیکنان پرسپولیس همچنان به تحلیل این مسابقه می‌پردازند. بعضی از سرخپوشان اعتقاد دارند اگر هنوز هم برانکو هدایت تیم را بر عهده داشت پرسپولیس هرگز نمی‌توانست در این دیدار پیروز شود. این دسته از بازیکنان معتقدند در شرایطی که این دیدار کاملا گره خورده بود کالدرون با تعویض و اعتماد به عبدی مهاجم جوان تیمش توانست نتیجه بازی را تغییر دهد. اتفاقی که در صورت حضور برانکو قطعا رخ نمی‌داد و سرمربی کروات پرسولیس هرگز حاضر نبود به جوانان تیمش در این بازی مهم میدان بدهد و ترجیح می‌داد از بازیکنان دیگری استفاده کند. البته گروهی دیگر از بازیکنان هم بر این باور هستند که در صورت حضور برانکو اصلا این بازی گره نمی‌خورد و در همان نیمه اول کار استقلال را تمام می‌کردند. نکته جالب اینجاست که برانکو هم در اولین دربی خود با گل بازیکن جوان آن روزهای تیمش یعنی علیپور به پیروزی رسید. البته علیپور پیش از پیوستن برانکو خودش را نشان داده بود اما اعتماد به عبدی کاری بود که فقط از کالدرون برمی‌آمد.