آریا طاری

به صورت موازی با درخشش چندین بازیکن در شروع فصل جدید فوتبال ایران، اوضاع برای چند فوتبالیست اصلا خوب پیش نرفت. آنها فصل را به هیچ وجه خوب شروع نکردند اما نمایش نه‌چندان خوب یک هفته‌ای، دلیلی برای چشم برداشتن از این نفرات در ادامه فصل نیست. لیگ بیستم در شرایطی متفاوت‌تر از همیشه برگزار می‌شود. نه هواداری در ورزشگاه وجود دارد و نه تیم‌ها می‌توانند مثل سابق در فاصله دو بازی استراحت زیادی داشته باشند. بدون شک در این شرایط متفاوت، عملکرد فردی بازیکن‌ها نیز تحت‌تاثیر قرار خواهد گرفت.

کمال کامیابی‌نیا

لقب اولین اخراجی این فصل فوتبال ایران، به کمال کامیابی‌نیا تعلق گرفت. بازیکنی که در شروع فصل جدید لیگ برتر نسبت به همه نفرات دیگر تیم یحیی، عملکرد ضعیف‌تری داشت. اینکه کمال به همین راحتی دو کارت زرد از داور مسابقه دریافت می‌کند، یک نقطه ضعف بزرگ برای این فوتبالیست به شمار می‌رود. بازیکنی که هنوز نتوانسته ضعف همیشگی‌اش در این مورد را ترک کند و ثبات بیشتری در زمین مسابقه به دست بیاورد. شاید اگر این اخراج در کار نبود، پرسپولیس می‌توانست در دقایق پایانی گل برتری را به سایپا بزند اما 10 نفره شدن، امکان عوض کردن اوضاع را از قرمزها گرفت. کامیابی‌نیا تا اینجا در کم‌تر از 90 دقیقه بازی در لیگ بیستم، یک بار اخراج شده و دیدار هفته دوم را نیز به صورت قطعی از دست خواهد داد. با این روند این احتمال وجود خواهد داشت که میلاد سرلک، در ادامه فصل جای این بازیکن را در ترکیب اصلی قرمزها بگیرد.

محسن فروزان

گلر جنجالی سابق تراکتورسازی، اواخر فصل گذشته به پارس جنوبی رفت و حالا فصل جدید را در ترکیب فولاد آغاز کرده است. فولادی‌ها روی این سنگربان حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند اما عملکرد او در شروع لیگ اصلا امیدوارکننده نبوده است. محسن روی صحنه رقم خوردن گل اول ذوب، یک خروج بسیار ناشیانه از دروازه داشت. او در زمان اشتباهی این خروج را انجام داد و کاملا توپ را گم کرد تا عملا همه چیز برای گل‌زنی دارکو بیدوف فراهم شود. محسن روی صحنه رقم خوردن گل دوم ذوب هم اصلا عملکرد خوبی نداشت و باز هم مرتکب اشتباه شد. این عملکرد به ویژه رودرروی گلر سابق فولادی‌ها یعنی شهاب گردان، معنای خاصی برای جواد نکونام و تیمش داشت.

شاهین توکلی

شروع آلومینیوم در لیگ بیستم، ضعیف‌تر از حد انتظار بود. هیچ‌کس توقع نداشت آنها از همین حالا فصل را فوق‌العاده استارت بزنند و لیگ را به شکل محشری شروع کنند اما هیچ‌کس فکر نمی‌‌کرد تیم رسول خطیبی در زمین خودش سه گل از نساجی مازندران بخورد. یکی از مقصران رقم خوردن این نتیجه بدون تردید شاهین توکلی بود. بازیکنی که مهرداد بایرامی را در یک موقعیت خوب سرنگون کرد و با دریافت کارت زرد دوم، از زمین اخراج شد. شاید اگر او در آن صحنه مرتکب چنین خطایی نمی‌شد، اراکی‌ها نیز چنین شکست سنگینی را تجربه نمی‌کردند. این اخراج عملا آخرین روزنه‌های امید را از تیم خطیبی گرفت. این هفته از لیگ برتر تنها دو مهره اخراجی داشت و یکی از آنها شاهین توکلی بود.

عکاشه حمزاوی

مهاجم مرکزی تراکتور در اولین مسابقه فصل، اصلا شبیه یک مهاجم زهردار و توانمند نبود. او اصلا نتوانست خودش را در موقعیت گل قرار بدهد و وقتی هم که صاحب موقعیت شد، در گل‌زنی موفق به نظر نمی‌رسید. تراکتورسازی در فصل گذشته نیز در زمینه گل‌زنی با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم می‌کرد و این مشکلات ظاهرا در این فصل هم به قوت خودشان باقی هستند. تیم علیمنصور فصل را بدون گل زده شروع کرده و حضور 90 دقیقه‌ای مهاجم مراکشی، موجب نشده که آنها در  زمینه گل‌زنی کمی آماده‌تر از لیگ نوزدهم نشان بدهند.

پیام نیازمند

بدون هیچ شکی پیام نیازمند یکی از بااستعدادترین گلر‌های چند فصل اخیر فوتبال ایران است اما کیفیت فنی او در ماه‌های اخیر کمی افت کرده و اوضاع برای این گلر دیگر چندان خوب پیش نمی‌رود. اگر به دیدار این هفته سپاهان با گل گهر نگاه کنید، هیچ نشانه‌ای از سیوهای رویایی نیازمند نمی‌بینید. او در این مسابقه حتی یک سیو فوق‌العاده نداشته و هیچ توپ خاصی را از خط دروازه بیرون نکشیده است. در مقابل می‌توان به این موضوع اشاره کرد که عملکرد پیام روی صحنه رقم‌خوردن گل‌های گل‌گهر سیرجان اصلا درخشان نبود. به ویژه در صحنه گل اول، توپ درست به طرف این دروازه‌بان شلیک شد و او می‌توانست برخورد بهتری با این فرصت داشته باشد.

سیدمحمد حسینی

عملکرد مدافع تازه‌وارد ماشین‌سازی در اولین هفته لیگ اصلا ایده‌آل نبود. ماشین در همان 15 دقیقه اول با چند گاف دفاعی تسلیم حریف شد و نقش حسینی در رقم خوردن هر دو گل قاسمی‌نژاد، پررنگ به نظر می‌رسید. او به ویژه در یارگیری بسیار ضعیف عمل کرد و همین موضوع موجب شد که یک فضای بزرگ در قلب دفاع ماشین‌سازی کاملا برای درخشش شاگردان سیدمهدی رحمتی خالی به نظر برسد.