طوفان  زودرس!

بدون استفاده از مهره‌های تازه‌وارد و در شب نیمکت‌نشینی شیخ دیاباته، استقلال روبه‌روی یک طلسم بزرگ قرار گرفت و توانست به روند برنده نشدن در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر پایان بدهد. عملکرد همه مهره‌های تیم آبی‌پوش در اولین مسابقه لیگ قابل قبول به نظر می‌رسید، اما درخشش برخی استقلالی‌ها بیشتر از دیگران احساس شد. چهره‌هایی که در این مسابقه، بیشتر به چشم آمدند و فصل را با بهترین سناریوی ممکن کلید زدند. حالا استقلال لیگ بیستم را با اعتماد به نفس و روحیه بالا ادامه خواهد داد.

آریا طاری

  

محمود فکری

ویژه‌ترین چهره مسابقه بدون تردید خود این مربی است. استقلال پس از چند فصل در اولین هفته لیگ گل زده و برنده شده است. شاید بگویید حریف یک تیم تازه‌وارد دسته یکی بوده و هنوز با فضای لیگ برتر آشنایی نداشته اما نباید فراموش کرد که بسیاری از مهره‌های مس رفسنجان در مسابقه این هفته، فصل گذشته در لیگ برتر حضور داشته‌اند. مس با ربیعی، تیم دست و پا بسته‌ای نیست و شکست دادن این تیم یک شروع امیدوارکننده برای استقلال محسوب می‌شود. آبی‌ها امیدوارند با این شروع، به استقبال یک فصل هیجان‌انگیز بروند و حالا که برخلاف تیم‌هایی مثل پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و فولاد لیگ را با برد کلید زده‌اند، در هفته‌های بعدی نیز همین روند ایده‌آل را حفظ کنند. بدون تردید اگر این مسابقه در حضور تماشاگران استقلال برگزار می‌شد، فکری به شدت مورد حمایت آنها قرار می‌گرفت. کاپیتان سابق آبی‌ها فعلا در گام اول کاملا موفق نشان داده اما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن در پیش دارد.

شادی گل وریا غفوری پس از به ثمر رساندن اولین گل فصل استقلال، یک پیام واضح برای سرمربی تیم ملی بود. با این حال اسکوچیچ با اعلام فهرست جدید، باز هم نشان داد که در سمت راست خط دفاعی اعتقادی به کاپیتان استقلال ندارد

وریا غفوری

شادی گل وریا غفوری پس از به ثمر رساندن اولین گل فصل استقلال، یک پیام واضح برای سرمربی تیم ملی بود. با این حال اسکوچیچ با اعلام فهرست جدید، باز هم نشان داد که در سمت راست خط دفاعی اعتقادی به کاپیتان استقلال ندارد. وریا برابر مس رفسنجان هم مثل همیشه در اوج آمادگی نشان داد. اینکه یک بازیکن در سمت راست خط دفاعی چنین قابلیتی در گل‌زنی داشته باشد، در نوع خودش استثنایی به نظر می‌رسد. فکری فعلا تیمش را با ترکیب چهار دفاعه به زمین فرستاد اما اگر تصمیم به استفاده از سه دفاع در تیم باشد و یا اگر پس از باز شدن پنجره نقل و انتقالات سیداحمد موسوی در سمت راست خط دفاعی قرار بگیرد، احتمالا وریا به پست هافبک خواهد رفت. با این شم بالای گل‌زنی، او باید نزدیک‌ترین پست به دروازه رقیب بازی کند. وریا گل را بو می‌کشد و به بهترین شکل ممکن خودش را در معرض موقعیت‌های تازه قرار می‌دهد.

سیدحسین حسینی

در اولین مسابقه‌اش در فصل جدید، هیچ گلی دریافت نکرد. کلین شیت در فصل گذشته یک تجربه کاملا کمیاب برای سیدحسین حسینی بود اما این اتفاق حالا خیلی زود برای او رخ داده است. اگرچه حسینی در این بازی چندان تحت فشار قرار نگرفت و سیو ویژه‌ای هم نداشت اما باز هم شروع فصل با دروازه بسته می‌تواند اعتماد به نفس را به این گلر برگرداند. پنجره استقلال به زودی باز می‌شود و این تیم می‌تواند در هفته دوم از همه نفرات تازه‌اش استفاده کند. یکی از این نفرات تازه، رشید مظاهری است که بی‌تردید انتخاب اول مربی برای خط دروازه به شمار می‌رود اما حسینی هنوز می‌تواند رشید را به چالش بکشد و در نبرد با او، تن به یک عقب‌نشینی بزرگ ندهد. اولین کلین‌شیت فصل، یک اتفاق فوق‌العاده روحیه‌بخش برای این سنگربان خواهد بود.

هرویه میلیچ

سطح بازی میلیچ، هنوز هم بهتر از استانداردهای معمول فوتبال ایران به نظر می‌رسد. تیمی که چنین ستاره‌ای در اختیار دارد، اصلا معلوم نیست چرا باید رقم سنگینی برای خرید محمد نادری پرداخت کند. اگر کیفیت میلیچ در ادامه فصل هم به خوبی همین مسابقه اول باشد، کار نادری برای فیکس شدن در استقلال بیش از حد دشوار خواهد بود. هرویه با پاس‌های تک ضرب، فوتبال ساده و در عین حال بسیار کاربردی‌اش، جناح چپ استقلال را راه انداخته است. میلیچ یکی از بهترین خریدهای خارجی استقلال در این چند فصل به شمار می‌رود.

ارسلان مطهری

هیچ‌کس انتظار نداشت در شروع فصل، محمود فکری شیخ دیاباته را روی نیمکت بنشاند و ارسلان را در ترکیب اصلی قرار بدهد اما از آن جایی که دیاباته کمی دیر به تمرین‌ها ملحق شده بود، مطهری در ترکیب اصلی قرار گرفت و باز هم یک زوج ایده‌آل با قایدی ساخت. ارسلان استاد استفاده از کم‌ترین فرصت‌ها برای گل‌زنی است و این بار هم به خوبی از این عادت برای محکم‌تر کردن جایگاهش در استقلال استفاده کرد.

مهدی قایدی

شروع فصل با یک پاس گل در کلاس جهانی، نشان می‌دهد موتور مهدی از همین هفته اول روشن شده است. بهترین پاسور لیگ در لیگ نوزدهم، حالا در لیگ بیستم هم در جست‌وجوی این عنوان خواهد بود. او در فصل گذشته هم یک فوتبالیست فوق‌العاده بوده اما هنوز نتوانسته جامی برای آبی‌ها به دست بیاورد. هدفی که بدون تردید این فصل جدی‌تر از همیشه در ذهن این فوتبالیست خواهد بود.