مهدی طارمی بالاخره کار خودش را کرد. این درست همان هنری بود که می‌دانستیم از او سر خواهد زد. او اولین گلش با لباس پورتو را به زیبایی هرچه تمام‌تر به ثمر رساند و بلافاصله بعد از این گل با یک فریاد بلند و یک ضربه محکم به توپ، نشان داد که چقدر برای باقی ماندن در ترکیب تیم مصمم است. سرمربی پورتو از همان شروع فصل، اعتقاد چندانی به مهدی نداشته اما به نظر می‌رسد که این گل، اوضاع را برای ستاره ایرانی تغییر خواهد داد. آن‌چه موجب شده که مرد اول پورتو تا امروز مقابل ایده فیکس شدن طارمی مقاومت به خرج بدهد، اصرار و فشار هواداران است. کنسیسائو اصلا دوست ندارد مقابل این فشار تسلیم شود و این باور را به وجود بیاورد که حتما مقابل ایده‌ هواداران باشگاه کرنش خواهد کرد. طرفداران پورتو از مدت‌ها قبل، خواهان حضور ثابت مهدی در ترکیب اصلی هستند اما این اتفاق هنوز هم رخ نداده است. مهدی معمولا تنها در دقایق پایانی هر مسابقه به زمین فرستاده می‌شود و زمان زیادی برای نشان دادن توانایی‌هایش ندارد. این گل اما شاید همه چیز را تغییر بدهد و شرایط را برای اولین حضور فیکس طارمی در ترکیب پورتو در لیگ پرتغال فراهم کند. تا پایان هفته هشتم این لیگ، مهدی در مجموع کم‌تر از 90 دقیقه برای سفید و آبی‌ها بازی کرده اما در همین مدت یک گل به ثمر رسانده و یک پنالتی برای تیمش گرفته است. چنین آماری در زیر 90 دقیقه برای این مهاجم فوق‌العاده به نظر می‌رسد. او در دیدار این هفته نیز به واسطه یک تعویض اجباری به زمین رفت و از حوالی دقیقه 30 برای تیمش بازی کرد و به همه نشان داد اگر به اندازه کافی فرصت داشته باشد، می‌تواند دست به کارهای بزرگی بزند. حالا پورتو در رده سوم جدول لیگ پرتغال قرار گرفته است.

این جایگاه برای آنها هنوز موفقیت‌آمیز به نظر نمی‌رسد و فاصله زیادی با جایگاه ایده‌آل‌شان در جدول رده‌بندی دارد اما درخشش مهدی طارمی، می‌تواند نقطه‌ای برای امیدواری به سرنوشت این فصل پورتو باشد. این تیم قبل از ورود ستاره ایرانی به زمین، از حریف عقب بود اما در نهایت موفق شد پیروزی در این جدال را جشن بگیرد. سرمربی پورتو، اولین گل مهم طارمی را بسیار مهم و قدرتمندانه توصیف کرده تا نشان بدهد که حداقل در ظاهر، مشکلی با این بازیکن ندارد. جایزه بهترین بازیکن پورتو در این جدال هم سهم فوتبالیست بوشهری شده است. اگر او با هافبک‌های معمولی ریو آوه توانسته در لیگ پرتغال کولاک کند، بدون تردید به کمک هافبک‌های پورتو می‌تواند حتی گل‌های بیشتری هم به ثمر برساند.

طارمی اصلا قصد هدر دادن زمان را ندارد. او آنقدر آماده به نظر می‌رسد که حتی می‌تواند پس از یک فصل بازی برای پورتو، خودش را مهیای پروژه‌های بعدی و پیوستن به تیم‌های بزرگ‌تر کند. او آنقدر آماده به نظر می‌رسد که روی نیمکت باشگاه پرتغالی باقی نماند و در ادامه فصل یک مهره ثابت برای این تیم به شمار برود.