آریا طاری

ستاره‌های تازه‌وارد پرسپولیس، امتحان‌شان را در لیگ قهرمانان پس داده‌اند اما تازه‌واردهای آبی برای اولین بازی‌ها در ترکیب تیم جدید، منتظر شروع لیگ برتر هستند. استقلال تا امروز از 6 سهمیه لیگ برتری‌اش استفاده کرده و در پنجره نقل و انتقالات، تنها می‌تواند یک بازیکن دیگر را از لیگ برتر به خدمت بگیرد. آبی‌ها تا امروز خریدهای نسبتا جذابی داشته‌اند اما تمرکز هواداران باشگاه، بیشتر به ماندن مهره‌های کلیدی فصل گذشته معطوف است. جدایی هر کدام از آنها، می‌تواند یک بحران بزرگ برای استقلال به وجود بیاورد.

رشید مظاهری

اگر ماجرای شکایت تراکتورسازی از رشید به جایی نرسد و محرومیت برای این گلر اتفاق نیفتد، او می‌تواند بهترین خرید استقلال برای لیگ بیستم باشد. در سراسر فصل گذشته، آبی‌ها مشکلات خط دروازه را با تمام وجود احساس کردند و نداشتن یک گلر آماده، در تیم آنها به شدت احساس شد. حالا با ورود رشید، اوضاع کمی متفاوت خواهد بود. چراکه مظاهری در این سال‌ها همیشه یکی از بهترین گلرهای لیگ برتر بوده است. در اردوی استقلال، نگرانی‌هایی در خصوص روابط بین رشید و سیدحسین به عنوان دو مدعی پوشیدن پیراهن شماره یک باشگاه وجود دارد اما با جذب مظاهری، آنها صاحب یک سنگربان ششدانگ شدند. گلری که در فصل گذشته با 14 کلین‌شیت، در جمع بهترین گلرهای فصل قرار داشت. آن هم در فصلی که سیدحسین در آن فقط 6 بار دروازه‌اش را بسته نگه داشته بود. مظاهری در شروع لیگ نوزدهم، شگفت‌انگیز بود و در میانه‌های راه، کمی افت کرد. آبی‌ها امیدوارند کیفیت او در فصل جدید، درست به خوبی هفته‌های ابتدایی فصل گذشته باشد.

محمدحسین مرادمند

گوش دادن به «ندای قلب»، محمدحسین مرادمند را بین ساختمان باشگاه پرسپولیس و ساختمان باشگاه استقلال، سرگردان کرد. او که با قرمزها نیز به توافق رسیده بود، سرانجام راهی استقلال شد و پیراهن آبی را به تن کرد. مرادمند سال‌های بسیار خوبی را در باشگاه شهرخودرو پشت سر گذاشت و یکی از بهترین‌های این تیم به شمار می‌رفت. این مدافع 27 ساله در لیگ نوزدهم، سه بار موفق به گل‌زنی برای باشگاه شهرخودرو شد. جالب اینجاست که او با وجود بازی در قلب دفاع، دومین گل‌زن برتر این تیم به شمار می‌رفت. به جز قد و قامت بلند و موفقیت در دوئل‌های هوایی، مرادمند در بازی با توپ هم بسیار مسلط به نظر می‌رسد. با جذب محمدحسین، شاید جدایی روزبه چشمی دیگر برای آبی‌ها چندان به چشم نیاید. چراکه این تیم حالا صاحب یک مدافع میانی بسیار مطمئن شده است.

مهدی مهدی‌پور

مهدی در کنار احسان پهلوان و دانیال اسماعیلی‌فر، سه استعداد مهم باشگاه ذوب به شمار می‌رفتند. بازیکنانی که در کنار هم، دوران سربازی را در تراکتور پشت سر گذاشتند و از آنها به عنوان سه قلوهای ذوب یاد می‌شد. حالا احسان برای پرسپولیس توپ می‌زند، دانیال به سپاهان رفته و مهدی نیز به استقلال ملحق شده است. مهدی‌پور به عنوان هافبک باکس تو باکس، می‌تواند مهره‌ای بسیار کلیدی برای استقلال باشد. او در حمل توپ، قابلیت فوق‌العاده‌ای دارد و همیشه در بازیسازی، بسیار آماده  ظاهر می‌شود. این هافبک فصل گذشته سه پاس گل برای ذوب داده اما موفق نشده هیچ گلی برای این تیم به ثمر برساند. اما شاید حضور در یک تیم تهاجمی مثل استقلال به او کمک کند تا در لیگ بیستم، طلسم گل نزدن را باطل کند.

بابک مرادی

او بیشتر به خاطر مدل موهایش شناخته می‌شود. وینگر راست فصل گذشته ماشین‌سازی، با سه گل زده در لیگ نوزدهم بهترین گل‌زن فصل این باشگاه بوده است. او در 28 سالگی یک فوتبالیست جوان به شمار نمی‌رود اما هنوز انگیزه‌های زیادی برای بیشتر دیده شدن در فوتبال ایران دارد. با میانگین یک دربیل در هر مسابقه، بابک در استانداردهای فوتبال ایران یک بازیکن تکنیکی محسوب می‌شود. در فصل گذشته وینگرهای تازه‌وارد استقلال مثل بلبلی و دشتی، اصلا خوب نشان ندادند و حالا شاید اضافه شدن مرادی به این تیم، شرایط را کمی تغییر بدهد.

متین کریم‌زاده

ویژگی مهم بازی این فوتبالیست جوان، چندپسته بودن او به شمار می‌رود. کریم‌زاده هم می‌تواند به عنوان وینگر راست برای این تیم به میدان برود و هم سابقه بازی در سمت چپ خط دفاعی را دارد. این فوتبالیست 22 ساله، یکی از پدیده‌های تیم‌های ملی پایه در فوتبال ایران است و یک خرید ایده‌آل برای آینده باشگاه به شمار می‌رود.

سیداحمد موسوی

نام سیداحمد موسوی را بارها و بارها در لیگ برتر شنیده‌ایم. این مدافع راست که فصل گذشته برای گل گهر سیرجان به میدان می‌رفت، زمانی در آکادمی باشگاه استقلال نیز حضور داشت. او فصل گذشته یک بار موفق به گل‌زنی شد و همان یک گل را وارد دروازه پرسپولیس کرد. او در لیگ نوزدهم دو پاس گل هم داد و در مجموع فصل موفقیت‌آمیزی را پشت سر گذاشت. موسوی 28 ساله، شاید در شروع فصل در استقلال ذخیره باشد اما شانس خوبی دارد تا در ادامه رقابت‌ها، برای یک جایگاه ثابت در سمت راست خط دفاعی این باشگاه بجنگد.