آریا طاری

کریستیانو رونالدو، حالا دومین بازیکن تاریخ به شمار می‌رود که توانسته تعداد گل‌های ملی‌اش را «سه رقمی» کند. اولی‌اش را خیلی خوب می‌شناسیم اما دوران رکورد شهریار، حالا دیگر رو به پایان است. سی آر سون در همه این سال‌ها، شخصیت برنده‌اش را علاوه بر رده باشگاهی در رده ملی هم به نمایش گذاشته است. او از سال 2003 در عضویت تیم ملی پرتغال است و در این 17 سال، همیشه با همه وجود برای این تیم جنگیده و وظایفش را به خوبی انجام داده است. بدون تردید او بهترین بازیکن تاریخ پرتغال به شمار می‌رود. یک فوتبالیست استثنایی که گل‌های فوق‌العاده‌ای برای کشورش به ثمر رسانده و با دلایلی خاص، بعضی از این گل‌ها فراموش‌نشدنی‌تر به نظر می‌رسند.

اولین قربانی بزرگ (گل شماره دو)

هلند اولین تیم ملی بزرگی بود که روبه‌روی کریستیانو تسلیم شد. سی آر سون در رقابت‌های یورو 2004 با یک ضربه سر دروازه نارنجی‌ها را باز کرد. این دومین گل ملی کریس و دومین گل او در رقابت‌های یورو بود. گلی که عملا حذف هلند از این رقابت‌ها را قطعی کرد و پرتغال را به دور بعدی بازی‌ها رساند.

موشک کریس (گل شماره 6)

اولین شلیک راه دور منجر به گل رونالدو برای تیم ملی، ششمین گل ملی این ستاره را رقم زد. او به رونالدویی‌ترین شکل ممکن، توپ را از خط دروازه روسیه عبور داد. این شوت هنوز هم به عنوان یکی از گل‌های ملی تماشایی این ستاره به یاد آورده می‌شود.

ایستگاهی اول (گل شماره هشت)

رونالدو ضربات آزاد زیادی را برای تیم ملی کشورش به گل تبدیل کرده اما اولین تجربه این اتفاق برای او، برابر اسلواکی رقم خورد. او هشتمین گل ملی‌اش را با یک ضربه آزاد استادانه، به تور دروازه اسلواکی رساند.

اولین گل جام جهانی (گل شماره 12)

سال 2006، رونالدو موفق به گل‌زنی در جام جهانی شد. اولین گل او در جام‌های جهانی، روبه‌روی تیم ملی ایران به دست آمد. قبل از آن‌که ایران و پرتغال در آن جام روبه‌روی هم قرار بگیرند، شهریار 109 گل ملی داشت و کریس تنها 11 بار با لباس پرتغال گل‌زنی کرده بود.

کشوی رونالدو (گل شماره 18)

این یکی از همان گل‌هایی بود که نبوغ محض این ستاره را به نمایش گذاشت. یک گل با تکنیک ذاتی پسر درخشان تیم ملی پرتغال. گلی که کریس در آن با یک حرکت کشویی، گلر تیم ملی ارمنستان را نابود کرد!

بازوبند خوش‌یمن (گل شماره 20)

کریستیانو بالاخره کاپیتان تیم ملی شد و اولین گلش با بازوبند را نیز به قزاقستان زد. یک شلیک دیدنی و مهارنشدنی که توپ را به سقف دروازه قزاق‌ها رساند.

فراتر از موشک (گل شماره 30)

در روزهایی که کریس چپ و راست ضربات ایستگاهی‌اش را هم در رده ملی و هم در رده باشگاهی به گل تبدیل می‌کرد، دانمارکی‌ها قربانی یکی از همین ضربه‌ها شدند. ایستگاهی خارق‌العاده رونالدو به این حریف، شاید بهترین ضربه آزادی باشد که او در همه سال‌های بازی برای تیم ملی کشورش زده است.

هلند نگون‌بخت

 (گل شماره 34)

هیچ تیم ملی بزرگی به اندازه هلند، از رونالدو گل نخورده است. آنها در رقابت‌های یورو 2012 نیز مقهور تکنیک ناب کریستیانو شدند. ستاره‌ای که قبل از زدن این گل، چند مدافع هلند را به خانه فرستاد!

هت‌تریک اول (گل شماره 42)

رونالدو تا امروز 9 بار برای تیم ملی پرتغال هت‌تریک کرده است. اولین هت‌تریک او روبه‌روی ایرلند شمالی رقم خورد. یک نمایش درخشان که مثل همیشه این ستاره را از هم‌تیمی‌ها متمایز می‌کرد.

گلی برای توپ طلا (گل شماره 47)

سال 2013 خیلی‌ها معتقد بودند که کریس به توپ طلا نمی‌رسد اما زمان رای‌گیری یک هفته تمدید شد و در همان هفته، رونالدو دست به یک شاهکار بزرگ زد. او با هت‌تریک استثنایی روبه‌روی سوئد و زلاتان، پرتغال را به جام جهانی رساند و مدتی بعد، توپ طلا را نیز از آن خودش کرد. این درخشش سهم زیادی در بردن این جایزه بزرگ داشت.

در نقش رباح ماجر

(گل شماره 57)

گل شماره 57 کریس برای پرتغال، یک گل فراموش‌نشدنی بود. او با یک ضربه رباح ماجری، به زیبایی هرچه تمام‌تر دروازه مجارستان را باز کرد. اگر این گل به ثمر نمی‌رسید، شاید پرتغال حتی از مرحله گروهی یورو نیز رد نمی‌شد!

سرانجام، قیچی (گل شماره 76)

کریس که چند تلاش ناموفق برای قیچی زدن در لباس تیم ملی داشت، بالاخره این طلسم را شکست و با یک قیچی بی‌نقص، دروازه جزایر فارو را باز کرد.

قاتل دخیا (گل شماره 84)

بهترین نمایش فردی رونالدو در جام‌های جهانی، سال 2018 روبه‌روی اسپانیا رقم خورد. جایی که او توانست تورنمنت را با یک هت‌تریک درخشان آغاز کند.

چیپ شیک (گل شماره 94)

یکی از زیباترین گل‌های ملی رونالدو برای پرتغال، همین اواخر روبه‌روی لوکزامبورگ رقم خورد. یک چیپ مهندسی‌شده که درست در قلب دروازه حریف فرود آمد.

آقای سه رقمی (گل شماره 100)

یک ایستگاهی تماشایی روبه‌روی سوئد، رونالدو را در رده ملی صدگله کرد. او که اصلا برای تبدیل شدن به بهترین گل‌زن ملی جهان صبر ندارد، بلافاصله گل شماره 101 را نیز به ثمر رساند تا حالا فقط 9 گل با رسیدن به یک رکورد تاریخی فاصله داشته باشد.