سعید فتاحی که مدتی است دیگر هیچ مسئولیتی در سازمان لیگ ندارد، این هفته در استودیوی برنامه فوتبال برتر حاضر شد و از یک راز بزرگ پرده برداشت. ظاهرا قرار بوده او در فدراسیون فوتبال، مسئولیت کمیته تیم‌های ملی را بر عهده بگیرد. اتفاقی که می‌توانست یک خبر فاجعه‌بار برای فوتبال ایران تلقی شود. فتاحی به گفته خودش، از اینکه این سمت را به دست نیاورده، «خوشحال» است. چراکه اسکوچیچ را گزینه ایده‌آلی برای کار در تیم ملی نمی‌داند. او حتما نمی‌داند که مردم چقدر از شنیدن این خبر خوشحال شده‌اند. چراکه در صورت حضور فتاحی در کمیته تیم‌های ملی، احتمالا باید از همین حالا با دوره‌های بعدی جام جهانی وداع می‌کردیم. اصلا معلوم نیست فتاحی با کدام رزومه، به عنوان گزینه قرار گرفتن در این سمت معرفی شده است. او در سازمان لیگ، یک بازنده تمام‌عیار بود. مردی که هیچ‌وقت نتوانست برنامه‌ریزی درستی برای رقابت‌های لیگ برتر داشته باشد. هر وقت هم که فتاحی در یک استادیوم حاضر می‌شد، جنجال و درگیری به اوج می‌رسید و نگرانی‌ها افزایش پیدا می‌کرد. فاجعه فینال جام حذفی نیز، در دوران همین مدیر اتفاق افتاد.

او پس از آن بازی، از سمتش محروم شد اما همان‌طور که انتظار می‌رفت، دوباره برگشت و تا جایی که می‌توانست، نظم و انضباط رقابت‌های لیگ را به بازی گرفت. نبودن فتاحی در فدراسیون، حتما یک پیشرفت به شمار می‌رود. چراکه او به جز جنجال، حاشیه و درگیری لفظی با اهالی فوتبال، تاثیر خاص دیگری در این فوتبال نداشت.

سعید فتاحی، می‌تواند نظر شخصی خودش را در مورد دراگان اسکوچیچ داشته باشد اما حق ندارد این نظر را به عنوان نظر عمومی هواداران تیم ملی به زبان بیاورد. چراکه مردم، مثل او فکر نمی‌کنند. اسکوچیچ شاید یکی از بزرگ‌ترین مربیان تاریخ تیم ملی نباشد اما برخلاف فتاحی، حداقل به خود فوتبال تعلق دارد. او سال‌ها در کنار زمین تلاش کرده و ناگهان از ناکجاآباد، در فوتبال پست نگرفته است. اسکوچیچ پله‌های ترقی را با «شایستگی» طی کرده و در فوتبال ایران نیز برای چند سال، خودش را به اثبات رسانده است. شاید او در تیم ملی موفق باشد و شاید هم به موفقیت نرسد اما امثال اسکوچیچ، هرگز به تایید امثال سعید فتاحی نیاز ندارند. چراکه او یک مربی فوتبال است و نتایج، همه چیز را در مورد این مربی نشان می‌دهند. سعید فتاحی در اولین مسئولیت مهم فوتبالی‌اش، شکست خورد. طبیعتا هیچ دلیلی ندارد که او با یک پست مهم‌‌تر و بزرگ‌تر به فوتبال برگردد. بهتر است آقای مدیر جوان، فاصله‌اش را با فوتبال حفظ کند. با این روش، هم لیگ برتر به شکل ایده‌آل‌تری برگزار خواهد شد و هم هواداران فوتبال، نفس راحت‌تری خواهند کشید. فتاحی باید قضاوت در مورد سرمربی تیم ملی را به اهالی فوتبال واگذار کند. او هرگز در قواره‌های کار کردن در کمیته تیم‌های ملی نیست و اگر شایسته‌سالاری در فدراسیون حاکم باشد، خیلی از افرادی که امروز مدعی هستند هرگز رنگ حضور در فدراسیون فوتبال را هم نمی‌دیدند.