چهار سهمیه قطعی المپیک برای کاراته

رقابت‌های کاراته‌وان مادرید که قرار بود اواخر فروردین برگزار شود، به منظور پیشگیری از گسترش ویروس کرونا لغو شد و با لغو این رقابت‌ها کاراته ایران موفق به کسب چهار سهمیه المپیک شد. پیش از این فدراسیون جهانی اعلام کرده بود چنانچه رقابت‌های مادرید لغو شود، سالزبورگ اتریش که چندی قبل میزبان لیگ جهانی بود، به عنوان آخرین مرحله رقابت‌های انتخابی المپیک در نظر گرفته می‌شود. این تصمیم با موافقت کمیته بین‌المللی المپیک اتخاذ شده است. بدین ترتیب باید عنوان داشت ایران از طریق رنکینگ موفق به کسب چهار سهمیه (دو سهمیه مردان و دو سهمیه بانوان) شده است. بهمن عسگری در وزن ۷۵- و حمیده عباسعلی در وزن ۶۱+ که پیش از این المپیکی شدن‌شان قطعی شده بود و حالا بر طبق رنکینگ در وزن ۵۵- کیلوگرم سارا بهمنیار با ۵۶۴۷ امتیاز که در مکان ششم جدول رنکینگ جای دارد (ایستادن در منطقه سبز) موفق به کسب المپیک شده است. همچنین در وزن ۷۵+ کیلوگرم هم سجاد گنج‌زاده دیگر نماینده شایسته کشورمان با ۸۶۱۷ امتیاز در رده سوم جای دارد (در وزن ۸۴+ کیلوگرم در رده نخست است) و موفق به کسب سهمیه چهارم ایران شده است.

 بدین ترتیب با اعلام رنکینگ نهایی در مجموع ایران به همراه ایتالیا با چهار سهمیه پس از ترکیه (پنج سهمیه) بیشترین سهمیه را از طریق رنکینگ کسب کرد. در نهایت تیم ملی ایران ساعت 22.30 چهارشنبه 28 اسفند از آلمان به تهران بازمی‌گردد. البته حمیده عباسعلی و سمانه خوشقدم برای ادامه درمان زانوی مصدوم عباسعلی در آلمان می‌مانند و همراه سایر ملی‌پوشان به ایران باز نخواهند گشت.

    

آغاز CBA از 27 فروردین

 لیگ بسکتبال چین که به دلیل شیوع ویروس کرونا از اوایل بهمن‌ماه با تعطیلی روبه‌رو شده بود قرار است دوباره از سر گرفته شود. بر اساس اعلام مسئولان لیگ چین رقابت‌ها از ۲۷ فروردین دوباره از سر گرفته می‌شود و بازیکنان خارجی باید هرچه زودتر به چین بازگرداند و هنگام رسیدن به این کشور، دو هفته قرنطینه خواهند شد. همچنین طبق تصمیم دیگری، بازیکنانی که به تیم‌های خود بازنگردند برای سه سال از حضور در لیگ چین محروم خواهند شد. باید دید با توجه به اینکه ویروس کرونا در سراسر جهان گسترش پیدا کرده است از میان ۴۸ بازیکن خارجی چه تعدادی از آنها به تیم‌های خود باز می‌گردند. حامد حدادی، ستاره بسکتبال کشورمان هم که در عضویت تیم نانجینگ قرار دارد، در  حال حاضر در ایران به سر می‌برد.

    

مجمع دوومیدانی تکرار می‌شود

مهدی علی‌نژاد معاون وزارت ورزش و جوانان از تکرار شدن مجمع دوومیدانی که طی آن افشین داوری به عنوان رییس چهار سال آینده این فدراسیون انتخاب شد، خبر داد. او در این باره گفت:« ما تمام تلاش خود را کردیم که یک مجمع انتخاباتی را به صورت قانونی برگزار کنیم و تمام تمهیدات لازم را هم اندیشیدیم و مجمع هم برگزار شد. بعد از انتخابات با بعضی از اعتراضات توسط برخی افراد که حضور پیدا نکرده بودند و نمایندگان‌شان حضور داشتند، مواجه شدیم و مدعی شدند که نمایندگان توسط خود این اشخاص معرفی نشدند که چند هیات این شرایط را داشتند .بعد از بررسی به این نتیجه رسیدیم که اعضای حاضر در مجمع از دوسوم کم‌تر بود و   جمع‌بندی این شد که انتخابات را تجدید کنیم. بنابراین  با انتصاب سرپرست جدید سعی می‌کنیم انتخابات را در اولین فرصت برگزار کنیم.» وی افزود:«وزارت ورزش تلاش کرد که فدراسیون دوومیدانی چون المپیکی هست با ریاست اداره شود ولی متاسفانه هم شرایط حاکم بر کشور به دلیل کرونا و هم اینکه تحریک بعضی از افراد خاص باعث شد که شرایط مجمع به گونه دیگری رقم بخورد اما آنچه برای ما مهم بود اینکه مجمع بدون جهت‌گیری به فرد یا نامزد خاص برگزار شد و کاملا بی‌طرف بودیم اما حالا شرایط به گونه‌ای شد که مجبور شدیم فدراسیون را با سرپرست در چند ماه آینده اداره کنیم.»