رقابت‌ نیمه‌تمام به خاطر کرونا

در حالی که رقابت‌های جام جهانی ژیمناستیک در جمهوری آذربایجان در حال پیگیری بود، فدراسیون جهانی ژیمناستیک از لغو فینال این مسابقات در باکو به دلیل شیوع کرونا خبر داد. فدراسیون جهانی در سایت رسمی خود نوشت:«به دنبال تصمیم دولت جمهوری آذربایجان مبنی بر جلوگیری از تجمعات گسترده در این کشور به مدت یک ماه، فینال جام جهانی باکو لغو شد.» این برای اولین بار است که یک رقابت در ژیمناستیک نیمه‌کاره باقی می‌ماند. این در حالی است که دو ملی‌پوش ایران نیز در این مسابقات حضور داشتند. سعیدرضا کیخا در رقابت با حریفان موفق شده بود فینالیست این رقابت‌ها شود ولی طبق اعلام فدراسیون جهانی، فینال این رقابت‌ها لغو شد. کیخا اگر می‌توانست در این رقابت‌ها مدال طلا کسب کند، راهی توکیو می‌شد اما باید دید که رقابت‌های فینال چه زمانی ازسرگیری خواهد شد. با توجه به تعویق رقابت‌های قطر و لغو فینال مسابقات جام جهانی باکو باید دید فدراسیون جهانی ژیمناستیک برای برگزاری المپیک در این رشته چه تمهیداتی را خواهد اندیشید.

    

پلی‌آف بسکتبال برگزار می‌شود؟

ستاد مبارزه با کرونا در ورزش که همزمان با ستاد ملی مقابله با این ویروس در کشور تشکیل و آغاز به کار کرد، بعد از یکی از دستورالعمل‌های اولیه خود مبنی بر لغو تمام رویدادهای ورزشی و فعالیت اماکن ورزشی تا پایان اسفندماه، هفته گذشته در دستورالعمل جدید خبر از ادامه تعطیلی رقابت‌های ورزشی تا پایان فروردین ۹۹ داد. این در حالی است که در برخی رشته‌ها، مسئولان تصمیم‌گیرنده در راستای لغو یکباره رقابت‌های خود در ماه جاری، برای پیگیری آنها در هفته‌های ابتدایی سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌اند. از جمله بسکتبال که رقابت‌های لیگ برتر آن در مرحله پلی‌آف نیمه‌کاره ماند. قرار بود مرحله پلی‌آف از ۱۵ اسفندماه با حضور هشت تیم آغاز شود اما کمیته مسابقات فدراسیون به خاطر شیوع ویروس کرونا برگزاری این مرحله از رقابت‌ها را تا ۲۵ فروردین به تاخیر انداخت. اما با تصمیم جدید ستاد مقابله با کرونا در ورزش، برگزاری پلی‌آف لیگ بسکتبال در این تاریخ هم امکان‌پذیر نیست. با این اوصاف مشخص نیست که در نهایت لیگ باشگاهی بسکتبال چه سرنوشتی خواهد داشت؛ به طور کلی تعطیل می‌شود یا در زمان دیگری پیگیری خواهد شد؟

    

لیگ ملت‌های والیبال بعد از المپیک

فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرد، به دلیل شیوع ویروس کرونا، زمان برگزاری مسابقات لیگ ملت‌های ۲۰۲۰، به بعد از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو موکول شد. پیش از این قرار بود مرحله نخست لیگ ملت‌های ۲۰۲۰ از تاریخ دوم خرداد سال ۱۳۹۹ تا یکم تیر ۱۳۹۹ برگزار شود. فدراسیون جهانی والیبال دلیل این اقدام خود را حفاظت از خانواده والیبال اعلام کرده است. البته فعلا تاریخ جدید برگزاری مسابقات برای بعد از بازی‌های المپیک اعلام نشده و قرار است با در نظر گرفتن برنامه‌های فدراسیون‌های‌ ملی، زمان جدید لیگ ملت‌ها اعلام شود.

    

کاراته‌کاها منتظر رویداد مادرید

با تصمیم شورای اجرایی فدراسیون جهانی کاراته و پس از لغو رقابت‌های کاراته‌وان مراکش، مسابقات مادرید به عنوان آخرین مرحله از مسابقات کسب امتیاز ورودی المپیک انتخاب شد. به همین دلیل فاطمه صادقی، سارا بهمنیار، رزیتا علیپور، سجاد گنج‌زاده و ذبیح‌ا... پورشیب در انتظار تصمیم قطعی برای حضور در این مسابقات هستند تا به تمرینات خود در فرانکفورت آلمان ادامه دهند. بر همین اساس طراوت خاکسار و بهمن عسگری به همراه حسن روحانی مربی تیم ملی به تهران بازخواهند گشت. ضمن اینکه علی‌اصغر آسیابری با دعوت فدراسیون کاراته تایلند برای یک اردوی یک ماهه تمرینی راهی بانکوک خواهد شد. همچنین حمیده عباسعلی به همراه سمانه خوش‌قدم سرمربی تیم بانوان تا زمان صدور مجوز پزشکان برای سفر، به انجام امور درمانی در هانوفر زیر نظر دکتر امینی ادامه خواهند داد. در صورت لغو مسابقات مادرید، کل تیم تا پایان هفته به تهران باز خواهند گشت.